admin14kajetan
Administrator
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/25 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 18:16, 13 Lut 2006 Temat postu: Octavia RS |
|
|
Škoda Octavia RS to nie tylko "topowa" wersja modelu Octavia, ale również najmocniejsza (200 KM) oraz najszybsza (prędkość max.: 240 km/h; przyspieszenie 0-100 km/h w 7,3 s) Škoda jaka kiedykolwiek znajdowała się w ofercie naszej marki.
Silnik TFSI zastosowany w modelu RS to prawdziwy unikat na rynku motoryzacyjnym - jest to jedyna tego typu jednostka tzn. z wtryskiem bezpośrednim benzyny i turbodoładowaniem, oferowana w seryjnie produkowanym samochodzie.
Škoda Octavia RS jako jedno z nielicznych aut na rynku jest standardowo wyposażona w system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z DSR. DSR to system podpowiedzi ruchu kierownicą pozwalający stabilizować zadany tor jazdy także za pomocą układu kierowniczego. Zasadniczą zaletą, tego rozwiązania jest skrócenie drogi hamowania w stosunku do aut wyposażonych w tradycyjny układ ESP nawet o 10%. Škoda Octavia RS standardowo wyposażona jest także w systemy bezpieczeństwa czynnego ABS, ASR, MSR, HBA, EBV i EDS a także w system ACS.
Szereg elementów stylistycznych w subtelny sposób podkreśla sportowe ambicje tego modelu. Z przodu auta uwagę zwraca specjalnie zaprojektowany dla niego zderzak zintegrowany ze spojlerem i okrągłymi światłami przeciwmgielnymi. Na użebrowaniu osłony chłodnicy znajduje sie logo RS, co jednoznacznie identyfikuje i wyróżnia ten samochód.
Przód auta sprawia solidne i agresywne wrażenie, nie bez znaczenia jest obniżone zawieszenie. Z boku auta uwagę przykuwają standardowo montowane 17" obręcze kół ze stopów lekkich, o nazwie Zenith, zaprojektowane specjalnie dlatego modelu. Wyposażenie opcjonalne stanowi ten sam wzór obręczy o rozmiarze aż 18" - to największe obręcze jakie kiedykolwiek znajdowały się w ofercie Škoda Auto.
Przez "ramiona" obręczy widać - tradycyjnie dla modelu RS - zielone zaciski hamulców tarczowych. Z tyłu uwagę przyciąga ostro "narysowany" spojler, a sportowy zderzak i podwójna końcówka układu wydechowego ze stali nierdzewnej to elementy uwidaczniające dynamiczny charakter auta.
Zanim uzyskano charakterystyczny sportowy pomruk układu wydechowego, przeprowadzono szereg testów i prób, mających na celu osiągnięcie jak najbardziej atrakcyjnego dźwięku, przy jednoczesnym spełnieniu wszystkich norm dotyczących ochrony środowiska. Silnik TFSI, dzięki zastosowaniu dwóch katalizatorów, spełnia najsurowszą z obecnie obowiązujących normę czystości spalin EU4.
Po otwarciu drzwi nie ma wątpliwości co do charakteru modelu RS: ozdobne listwy progowe i sportowe fotele kubełkowe, zapewniające bardzo dobre trzymanie boczne oraz wysoki komfort podróżowania. Są one wykonane z materiału, skóry i tkaniny Alcantara z wyszytym logo RS.
Kolorystyka wnętrza pozostaje w eleganckiej czarno-srebrnej tonacji. Przed kierowcą znajduje się nowy wzór trójramiennej sportowej kierownicy wykończonej naturalną skórą z logo RS o odpowiednim wyprofilowaniu w miejscu ułożenia dłoni. Tła zegarów w kolorze metalicznym oraz wyskalowany aż do 270 km/h prędkościomierz dobitnie uwiarygodniają przeznaczenie modelu RS. Konsola środkowa jest metaliczna, a dźwignia zmiany biegów dodatkowo wykończona naturalną skórą.
W sportowym aucie nie może zabraknąć takiego elementu wyposażenia jak metalowe pedały z materiałem przeciwpoślizgowym. Octavia RS jest standardowo wyposażona w dywaniki podłogowe w kolorystyce zgodnej z czarno-srebrnym wnętrzem tego modelu.
Octavia RS to oprócz sportowego charakteru także w pełni wartościowa rodzinna limuzyna. Posiada wyjątkowo wysoki standard systemów gwarantujących najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego: system kontroli ciśnienia w ogumieniu (TPM), reflektory ksenonowe wraz ze spryskiwaczami, cztery poduszki powietrzne, dwie podwójne kurtyny, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa oraz aktywne zagłówki foteli przednich. Aby zapewnić maksymalną sztywność nadwozia wprowadzono także dodatkowe wzmocnienia w tylnej części płyty podłogowej.
Wnętrze zapewnie maksymalny poziom komfortu. Wygodne, odpowiednio wyprofilowane fotele, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z funkcją chłodzenia schowków, pełen pakiet elektryczny wraz ze zdalnie sterowanym centralnym zamkiem oraz elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego Servotronic. Podłokietnik Jumbo Box z chłodzonym schowkiem oraz nawiewem powietrza na tylną kanapę, czy wreszcie radio CD Stream współpracujące z czujnikami parkowania w obu zderzakach.
Osiągi
2.0 TFSI/200 KM
Prędkość max. (km/h): 240
Przysp. od 0 do 100 km/h : 7,35
Elastyczność: 0-100 km/h 5/6 bieg (s) :7,2-9,5
80-120 km/h 5/6 bieg (s) :7,6-9,6
Moc maks./przy obr. (KM/min-1):200/5000
Maks. moment obrotowy/przy obrotach (Nm/min-1):280/1800
Zużycie paliwa wg EU 99/100 (l/100 km):
w mieście: 10,9
poza miastem:6,0-6,2
w cyklu mieszanym:7,8-7,9
Post został pochwalony 0 razy
|
|