Autor Wiadomość
admin14kajetan
PostWysłany: Pon 13:06, 13 Lut 2006    Temat postu: Audi A6 Limousine

Audi A6 jest źródłem nieustającej fascynacji i dowodem na to, że motoryzacja wciąż potrafi zaskakiwać. Fenomen tego modelu polega na tym, że wykracza on poza standardy współczesnej motoryzacji wyznaczając nowe.

Audi A6 kojarzy się przede wszystkim z innowacyjnymi rozwiązaniami napędu, komfortem limuzyny i stylistyką, która nikogo nie pozostawia obojętnym. A6 jest samochodem dla indywidualistów poszukujących powiewu świeżości we wszelkich aspektach życia.


Nowe Audi A6 jest wyrazem nieustannego dążenia Audi do ustanawiania nowych standardów obowiązujących w samochodach wyższej klasy. Jeszcze bardziej sportowa i wyrazista sylwetka, elektronika na miarę XXI wieku, zachwycające swoimi parametrami silniki, nowoczesne podwozie oraz wyjątkowo sztywne nadwozie charakteryzują samochód, będący wyzwaniem dla współczesnego rynku motoryzacyjnego.


Stylistyka:

Harmonijnie poprowadzone linie nadwozia łączą czystą formę z charakterystycznymi elementami stylistyki Audi.

W klasycznych proporcjach limuzyny i linią dachu wyraźnie nawiązującą do coupe widać nową stylistykę Sylwetka nowego A6 jest jakby pochylona ku przodowi, a przez to niezwykle dynamiczna. Mocno uwypuklona środkowa część pokrywy silnika zdradza siłę jednostek napędowych. Audi A6 wyznacza nowe trendy we wzornictwie sportowych limuzyn.

Z przodu uwagę zwraca charakterystyczna jednoczęściowa osłona chłodnicy w kształcie trapezu, której chromowana rama zewnętrzna otacza ożebrowanie z poziomymi chromowanymi listwami.

Cechą charakterystyczną tyłu samochodu są nisko umieszczone światła, które optycznie zbliżają auto do jezdni. Aluminiowa listwa ponad znaczkiem firmowym podkreśla horyzontalny układ nadwozia. Górną krawędź tyłu tworzy mocny, podciągnięty do góry kant niknący w linii dachu. Nie tylko podkreśla wrażenie dynamiki, ale zapewnia też lepsze prowadzenie auta przy dużych prędkościach.

Wnętrze:

Nowa generacja Audi A6 to także od nowa zaprojektowane wnętrze. Dzięki zwiększeniu rozstawu osi o 83 mm do 2 843 mm, odczuwalnie wzrosła jego przestronność. Oznacza to większy komfort i bezpieczeństwo dla nóg pasażerów podróżujących z przodu oraz więcej przestrzeni na wysokości kolan pasażerów siedzących z tyłu. Szerokość na wysokości ramion z przodu zwiększyła się o 23 milimetry, z tyłu o 6 milimetrów.

Kokpit jest jakby szyty na miarę. Kierowca ma wszystko w zasięgu ręki. Tablica rozdzielcza jest lekko nachylona w kierunku kierowcy, tworzy tym samym ergonomiczną całość z nową kierownicą, wysoką i szeroką konsolą środkową oraz łatwo dostępnym drążkiem zmiany biegów.

Projekt konsoli środkowej Audi A6 został wyraźnie zainspirowany wnętrzem nowego A8. Także tutaj inżynierowie zdecydowali się na zastosowanie elektromechanicznego hamulca postojowego, co dla stylistów oznacza większą przestrzeń do wykorzystania. Rezygnacja z dźwigni hamulca ręcznego umożliwiła funkcjonalne i ergonomiczne ukształtowanie konsoli i podłokietnika.

Technika:

Silnik:

Zastosowane w nowym Audi A6 jednostki napędowe nie pozostawiają żadnych wątpliwości, że jest to jedna z najnowocześniejszych sportowych limuzyn. Trzy silniki benzynowe i dwa silniki TDI charakteryzują się imponującą mocą i momentem obrotowym. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin EU4.

Silniki benzynowe

Potężny silnik 4.2 V8 z układem rozrządu napędzanym łańcuchem został na nowo opracowany dla aktualnej generacji Audi A6. Do tego dwustopniowy kolektor ssący o zmiennej długości i silnik ten osiąga przyspieszenie do 100 km/h w ciągu zaledwie 6,1 s., uzyskując maksymalną prędkość 250 km/h. Wynikiem zastosowania nowych rozwiązań jest niezwykle dynamiczny styl jazdy.

Nowy sześciocylindrowy 3.2 FSI wykazuje wszystkie cechy najnowocześniejszego silnika benzynowego. Jednostka ta posiada wtrysk bezpośredni z regulowanym stosownie do zapotrzebowania układem zasilania paliwem, cztery zawory na cylinder, kolektor ssący o zmiennej długości oraz system bezstopniowej zmiany położenia wałków rozrządu. Ten silnik zapewnia użytkownikowi dynamiczną reakcję na każdy ruch pedału przyspieszenia, jak również duży zakres obrotów do 7200 obr./min., a przy tym imponujący moment obrotowy i znacznie oszczędniejsze zużycie paliwa.

Nowy 2.4 V6 pełni rolę podstawowego silnika w palecie jednostek benzynowych Audi A6. Łączy on w sposób wzorcowy dobre osiągi, wysoką kulturę pracy i korzystne zużycie paliwa.

Silniki TDI

Ogromny potencjał nowego sześciocylindrowego silnika 3.0 TDI wyznacza moc 225 KM i moment obrotowy 450 Nm. Maksymalny moment obrotowy jest do dyspozycji tuż powyżej wolnych obrotów, od 1400 obr./min. Dla kierowcy oznacza to dobre przyspieszanie przy każdych obrotach. Jednocześnie na uwagę zasługuje wysoka kultura pracy i niski poziom hałasu. Techniczną przesłankę tej wszechstronności na najwyższym poziomie stanowi system wtrysku Common Rail najnowszej generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Umożliwiają one maksymalnie pięciostopniowy wtrysk paliwa do komory spalania pod ciśnieniem do 1600 bar.

Czterocylindrowy 2.0 TDI z bezpośrednim wtryskiem za pomocą pompowtryskiwaczy jest jednym z najnowocześniejszych silników. Również on wyróżnia się dużą mocą i wysokim momentem obrotowym oraz bardzo ekonomicznym zużyciem paliwa.

Skrzynia biegów:

Niskie zużycie paliwa i znakomita dynamika jazdy nowego Audi A6 to między innymi zasługa zastosowanej 6-biegowej manualnej skrzyni biegów lub 6-stopniowej przekładni automatycznej o dużej rozpiętości przełożeń.

Zastosowano nowe skrzynie biegów określane mianem generacji ML. Skrót nazwy oznacza skrzynię manualną montowaną wzdłużnie (z niemieckiego Manuell/Langseinbau). Dzięki niej osiągnięto większą sprawność połączoną ze zoptymalizowanym przełączaniem za pomocą możliwie najkrótszych i precyzyjnie zdefiniowanych ruchów dźwigni biegów.

Skrzynia biegów Multitronic zachwyca swoimi znakomitymi właściwościami. Komfort obsługi przewyższa nawet konwencjonalną skrzynię automatyczną z przekładnią hydrokinetyczną, podczas gdy dynamika i zużycie paliwa mogą się równać ze skrzynią manualną. Jeżeli kierowca woli sam wybierać biegi, może to zrobić za pomocą dźwigienek przy kierownicy. W nowym Audi A6 po raz pierwszy w trybie tiptronic zastosowano 7 przełożeń.

Dla silników 4.2 V8, 3.2 FSI i 3.0 TDI dysponujących wyjątkowo dużym momentem obrotowym przeznaczona jest 6-stopniowa skrzynia biegów tiptronic.


Napęd Quattro:

Mocne jednostki napędowe nowego Audi A6 posiadają permanentny napęd na cztery koła - quattro. Silniki montowane są wówczas wzdłużnie, aby umożliwić zastosowanie międzyosiowego mechanizmu różnicowego Torsen. Rozdziela on moment obrotowy w prosty, lecz skuteczny sposób, zależnie od potrzeby na oś przednią lub tylną i w znaczącym stopniu odpowiada za typową dla quattro dynamikę jazdy i bezpieczne zachowanie się pojazdu również w sytuacjach ekstremalnych.

Napęd quattro jest montowany seryjnie w modelach 4.2 i 3.0 TDI, a na życzenie dostępny jest także w wersji 3.2 FSI.

Wyposażenie sandardowe:

ABS z ESP

Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera

Poduszki powietrzne boczne przód + chroniące głowy (kurtyna powietrzna)

Klimatyzacja automatyczna (bez wyświetlacza LCD)

Klimatyzacja automatyczna plus (dla wersji 4.2q)

System MMI basic z radiem MMI i odtwarzaczem CD

Wyświetlacz monochromatyczny

Elektrycznie opuszczane szyby przód/tył

Elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia

Centralny zamek sterowany falami radiowymi

Wewnętrzna blokada centralnego zamka

Manualna regulacja wysokości foteli przednich

Elektryczne podparcie kręgosłupa w przednich fotelach (dla wersji 4.2q)

Czujnik kontroli pasów bezpieczeństwa

Czujnik zmierzchowy świateł z czujnikiem deszczu

Elektryczna regulacja zasięgu reflektorów

Lampki do czytania przód/tył

Autoalarm fabryczny (dla wersji 4.2q)

Reflektory p/mgielne

Reflektory ksenonowe z układem zmywania (dla wersji 4.2q)

Immobiliser

Podświetlane lusterka do makijażu

Obręcze ze stopów lekkich 9-ramienne z oponami 205/60 R 16 (dla wersji 2.0 TDI i 2.4)

Obręcze ze stopów lekkich 7-ramienne z oponami 225/55 R 16 (dla wersji 3.2 FSI, 3.0 TDI i 2.7 TDI)

Obręcze ze stopów lekkich 16-szprychowe z oponami 225/50 R 17 (dla wersji 4.2q)

Koło zapasowe normalnej wielkości

Czteroramienna kierownica skórzana

Wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jazdy (servotronic)

Regulacja położenia kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach

Tapicerka tkaninowa Meridian

Tapicerka skórzana Volterra (dla wersji 4.2q)

Gałka zmiany biegów obszyta skórą

Elementy dekoracyjne ze stopów aluminium Radial

Elementy dekoracyjne z drewna szlachetnego Nußbaum (orzech) w odcieniu brązowym (dla wersji 4.2q)

Listwy ozdobne wokół szyb w kolorze srebrnym (dla wersji 3.0TDI, 3.2FSI i 4.2q)

Listwy ozdobne wokół szyb w kolorze czarnym (dla wersji 2.0 TDI, 2.7 TDI i 2.4)

Dzielone i składane oparcie tylnej kanapy w wersjach z napędem quattro

Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

Dywaniki welurowe z przodu

Śruby zabezpieczające przed kradzieżą

Zbiornik paliwa 80l (dla wersji z napędem quattro)

Dane techniczne Audi A6 Limousine 4.2 335 KM (246 kW), quattro, tiptronic:


Silnik

Pojemność cm³

4163

Moc kW (KM) / obr./min.

246(335) /6200

Moment Nm / obr./min.

420/3500


Wymiary

Dług. x szer. x wys. (mm)

4916 x 1855 x 1459

Rozstaw osi (mm)

2843

Rozstaw kół - przód/tył (mm)

1612/1618

Pojemność bagażnika (l)

546

Pojemność zbiornika paliwa (l)

80


Masa / Pojemności

Masa własna/dopuszczalna (kg)

1745/2325


Osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

6,1

Prędkość maksymalna, km/h

250


Zużycie paliwa

Zużycie paliwa poza miastem/w mieście (w l/100km)

8,8-9,0/16,5-16,7

[size=18Bezpieczeństwo:[/size]

Podróż sprawia prawdziwą radość, kiedy towarzyszy jej poczucie bezpieczeństwa. Pasażerowie Limuzyny A6 mogą jej w pełni zakosztować, ponieważ samochód ten gwarantuje doskonałe rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa. Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP łączy w sobie trzy systemy bezpieczeństwa: ABS, EDS i ASR, dzięki którym Audi A6 w żadnej sytuacji nie wymknie się spod kontroli kierowcy.



ABS zapewnia całkowitą sterowność nawet przy hamowaniu z pełną mocą. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS automatycznie hamuje koła napędzane umożliwiając bezpieczne ruszenie. Układ ASR, poprzez odpowiednia redukcję mocy silnika, zapobiega poślizgowi kół napędzanych.



Audi A6 uznawany jest za jeden z najbezpieczniejszych samochodów jakie skonstruowano. Twardsze sprężyny i amortyzatory, zapewniają zwiększoną elastyczność zawieszenia, gwarantują równocześnie wyższy poziom bezpieczeństwa i bardziej komfortową jazdę. Małe nierówności na drodze korygowane są w sposób niemal niezauważalny, a wychylenia podczas pokonywania ostrych zakrętów są mniej odczuwalne.



A6 wyposażony jest w osiem poduszek powietrznych. Seryjnie są one dostępne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz dla pasażerów siedzących z tyłu. To jednak tylko część przemyślanego systemu bezpieczeństwa. Kolejnym bardzo istotnym elementem, jest dostępna w wyposażeniu seryjnym kurtyna powietrzna sideguard - unikatowy, opracowany przez Audi system poduszek chroniących głowy podróżujących.



Projektanci nowego Audi A6 zadbali również o elementy zabezpieczenia samochodu, kiedy pozostaje on w garażu lub na parkingu. Bardziej efektywne czujniki kontrolujące ruch w samochodzie umożliwiają wykrycie próby odholowania samochodu, a alternatywnie zasilana syrena alarmu poinformuje właściciela o niepożądanych gościach również wtedy, gdy odcięte zostanie główne źródło prądu.


Komfort:

Nowa generacja Audi A6 charakteryzuje się wzorcowym komfortem jazdy. Konstruktorzy zastosowali najnowocześniejsze rozwiązania w tym zakresie. To dzięki nim Audi A6 jest samochodem przyjaznym, bezpiecznym i niezwykle dynamicznym.

O jakości nowego Audi A6 najdobitniej świadczy sztywność skrętna zwiększona o ponad 34% w porównaniu z - już i tak bardzo solidnym - nadwoziem poprzednika. Zredukowanie do minimum amplitudy drgań pozwoliło uzyskać doskonale wyciszone wnętrze.

Sztywność stalowego nadwozia jest rezultatem konsekwentnie prowadzonych prac rozwojowych nad technikami połączeń. Dodatkowo, dzięki różnorodnym optymalizacjom detali, osiągnięto poprawę odporności na drgania, stanowiącą podstawę harmonijnego a równocześnie sportowego zestrojenia zawieszenia. Wspólnie z bezpośrednim, niezwykle sztywnym mocowaniem kolumny kierownicy do wspornika poprzecznego, konstrukcja karoserii stwarza idealne warunki do precyzyjnego prowadzenia Audi A6.

Dynamiczne podwozie nowego Audi A6 opiera się na sprawdzonej technologii: udoskonalonej czterowahaczowej osi przedniej oraz znanej z Audi A8 osi tylnej z wahaczami trapezowymi i drążkiem korygującym zbieżność. Kombinacja ta jest stosowana zarówno w wersjach z napędem przednim jak i quattro.

Do doskonałego prowadzenia pojazdu przyczynia się również montowany seryjnie, działający zależnie od prędkości jazdy układ servotronic, zwiększający precyzję kierowania.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group