O samochodach
Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszego forum!!!
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum O samochodach Strona Główna
->
Seat
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Powitanie
----------------
Witajcie
Tutaj rozmawiamy o Samochodach.
----------------
Seat
Alfa Romeo
Informacja o skrótach używanych w samochodach do określania bezpieczeństwa.
Audi
Skoda
BMW
Mercedes
Sport
----------------
XX Zimowe Igrzyska Olimpijskie Turyn 2006
Informacje o poszczególnych konkurencjach i arenach
Mistrzostwa Świata Niemcy 2006
Eliminacje Mistrzostw Europy 2008
Informacje o sporcie
Skoki Narciarskie- Puchar Świata Sezon 2005/2006
Orange Ekstraklasa
Informacja
----------------
Do pobrania
Fora Partnerskie
----------------
Fora zaprzyjaźnione.
Informacje z kraju i świata
----------------
Informacje z kraju i świata
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
admin14kajetan
Wysłany: Nie 17:32, 12 Lut 2006
Temat postu: Historia marki.
Historia SEAT-a na świecie
SEAT - Sociedad Espaniola de Automobiles de Turismo powstał w 1950 r. Założycielami spółki byli: Narodowy Instytut Przemysłu (51%), korporacja sześciu banków (42%) oraz FIAT (7%). Przez lata SEAT rozwijał się przechodził liczne modyfikacje, wprowadzał nowe modele, unowocześniał zakłady produkcyjne, zwiększając liczbę montowanych samochodów i obroty firmy. W 1980 r. FIAT sprzedał swoje udziały Narodowemu Instytutowi Przemysłu. Pozwoliło to SEAT-owi stać się w pierwszym, całkowicie hiszpańskim producentem samochodów.
W 1986r. koncern Volkswagena zakupił 51% udziałów w spółce, przejmując nad nią kontrolę. Udziały te zostały powiększone w krótkim czasie do 79%, by w latach 90 wzrosnąć do 99,99%. Początek lat dziewięćdziesiątych to okres burzliwego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, który staną na trzecim miejscu pod względem wielkości w Europie.
W maju 2000 firma obchodziła 50 lecie istnienia na rynku - wydarzenie szczególnej wagi dla SEAT-a, jednej z najmłodszych firm motoryzacyjnych na rynku, która pół wieku pracowała nad tym aby w chwili obecnej być kojarzoną z takimi zwrotami jak innowacja, najwyższa technologia czy postęp i rozwój. Centrum Techniczne SEAT-a obchodziło natomiast w 2000 roku 25 rocznicę istnienia. Uroczystość 50-o lecia SEAT-a zaszczycił swoją osobą Król Juan Carlos I, natomiast w 25-o leciu Centrum Technicznego uczestniczył Książę Asturii
SEAT - dziś
Od roku 2002 SEAT wchodzi w skład Audi Brand Group. W 2004 roku zyski firmy SEAT po opodatkowaniu wyniosły 145 milionów euro, co stanowi wzrost o 7,8% w stosunku do roku poprzedniego. Uzyskany wynik to po części efekt wzrostu wpływów dzięki większej sprzedaży samochodów w bogatszych wersjach wyposażenia.
SEAT świętuje 50-tą rocznicę pierwszego modelu SEAT-a w listopadzie 2003r
Przychody ze sprzedaży wzrosły zaś o 6,1% i osiągnęły kwotę 5,862 mld euro. SEAT kontynuuje także swoją politykę intensywnych inwestycji, w ramach której przeznaczono 767 mln euro na opracowanie modeli wprowadzonych do sprzedaży w ubiegłym roku - Altei i nowego Toledo.
W 2004 roku firma SEAT wyprodukowała ponad 458.460 sztuk pojazdów - podobnie jak rok wcześniej. Liczba ta uwzględnia pojazdy marki SEAT wyprodukowane w Martorell, a także w innych zakładach Grupy Volkswagena, w tym część produkcji modelu Ibiza w Bratysławie (Słowacja) - która jednak od czerwca zostanie w całości przeniesiona do Martorell.
Wynik ten jest tym bardziej godny uznania, że w połowie 2003 zakończono produkcję modeli Volkswagen Caddy i SEAT Inca, a w 2004 - modelu Arosa i drugiej generacji Toledo. W tym czasie na rynek trafiły tylko dwa nowe modele - Altea i nowe Toledo - co wiązało się z niezbędną reorganizacją produkcji w zakładach w Martorell.
Łącznie w roku 2004 do klientów trafiło 442.088 samochodów marki SEAT, czyli o 3,9% mniej niż w 2003 roku. Spadek ten jest wynikiem obecnej sytuacji w gospodarce światowej, a także silnej konkurencji w branży. Nie bez znaczenia było też zmniejszenie dostępnej gamy modeli poprzez wycofanie z niej kilku produktów i stopniowe wprowadzanie nowych modeli na poszczególne rynki.
Niemniej jednak marka dobrze radziła sobie na wybranych ważnych rynkach, takich jak niemiecki - gdzie wzrost rejestracji nowych aut marki SEAT wyniósł 4% oraz portugalski (+28%), gdzie sieć sprzedaży i marketingu przeszła kompletną restrukturyzację. W Meksyku, pomimo aprecjacji euro wobec dolara, SEAT odnotował wzrost sprzedaży o 2,5%.
Hiszpania - Ibiza na prowadzeniu w swoim segmencie
W Hiszpanii, gdzie SEAT sprzedaje jedną trzecią swojej całkowitej sprzedaży, zarejestrowanych zostało 148,100 samochodów dając tym samym wzrost marce na poziomie 3,2%.
Uzyskane rezultaty są wynikiem sukcesów w sprzedaży osiągniętych przez modele Ibiza i Leon, w chwili obecnej dwa wiodące modele SEAT-a w Europie. SEAT Ibiza z wynikiem sprzedaży na poziomie 66,300 sztuk (3,7% powyżej sprzedaży z ubiegłego roku) był ponownie najlepiej sprzedającym się modelem w swoim segmencie.
Jeśli chodzi o SEAT-a Leon, to w ubiegłym roku w Hiszpanii zarejestrowano prawie 39,000 sztuk tego modelu, co stanowi 15% wzrost wobec roku poprzedniego i jest swoistym rekordem od momentu wprowadzenia auta na rynek w 1999 roku. 25% sprzedaży SEAT-a Leon stanowiły wersje Top Sport i Cupra R, co potwierdza ogromną popularność najsilniejszych wersji tego modelu.
Sprzedaż innych modeli SEAT-a także charakteryzowała się pozytywnym trendem - przykładowo sprzedano 3,500 sztuk modelu Alhambra (28,3% wzrost wobec 2002 roku), co było najlepszym wynikiem od momentu wprowadzenia auta na rynek w 1996r.
SEAT - Styl i kolorystyka
Nowe milenium dla marki SEAT to również nowy sposób jej pozycjonowania. Nowy styl został zapoczątkowany w 2000 r. przy pomocy nowej kolorystyki i nowego logo firmy, a następnie scharakteryzowany za pomocą krótkiego sloganu "SEAT auto emoción", który stanie się hasłem przewodnim SEAT-a w najbliższej przyszłości. "SEAT auto emoción" niesie skojarzenia z tradycją, z której wywodzi się SEAT oraz z nowym wizerunkiem samochodów SEAT w chwili obecnej. "SEAT auto emoción" to nowe wyzwanie wyrażone w nowej, pełnej wyrazu stylistyce, niekonwencjonalnych rozwiązaniach technologicznych. Nowe hasło sugeruje silne emocje, jakie odczuwa się w związku z niezawodnością, doskonałą jakością oraz sportowym charakterem marki.
SEAT w Koncernie Volkswagena
Z dniem 1 stycznia 2002r. Koncern Volkswagena został podzielony na 2 grupy - do pierwszej grupy trafiły modele klasyczne, do drugiej samochody o sportowym duchu. W grupie o charakterze sportowym znalazł swe miejsce SEAT. Stojąc obok Audi i Lamborghini, zachował własną tożsamość - swoisty śródziemnomorski charakter oraz nowoczesność w formie i stylizacji nadwozi. Wart w tym miejscu podkreślenia jest fakt, że przy konstrukcji modeli SEAT-a wykorzystywana jest najnowocześniejsza technika i technologia. SEAT bazuje na rozwiązaniach zastosowanych i sprawdzonych w modelach Audi, co w korzystny sposób wpływa na najwyższą jakość i trwałość komponentów. Firma stara się nie tylko spełnić oczekiwania Klientów, ale wyprzedzać ich potrzeby i marzenia motoryzacyjne.
--------------------------------------------------------------------------------
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin