Forum O samochodach Strona Główna O samochodach
Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszego forum!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klasa S Limuzyny

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> Mercedes
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin14kajetan
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 9:10, 16 Lut 2006    Temat postu: Klasa S Limuzyny

Klasa S: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Przewiduje i wyprzedza. Nowa Klasa S

Nowa Klasa S jest z jednej strony ucieleśnieniem tradycyjnych wartości naszej marki, z drugiej strony zastosowane zostały w niej epokowe innowacje. Nowe kształty emanują niezależnością, a wnętrze daje poczucie przestronności i najwyższej jakości wykonania. Wysoki komfort odciąża kierowcę podczas jazdy - np. dzięki nowej koncepcji zintegrowanych systemów obsługi urządzeń dodatkowych i nawigacji i wzorcowemu bezpieczeństwu opartemu na tak innowacyjnych elementach wyposażenia, jak asystent jazdy nocnej lub rozwinięty konstrukcyjnie system PRE-SAFE®. Nowa Klasa S zachwyca też szeroką ofertą 6-, 8- i 12-cylindrowych silników widlastych o dużej mocy. Na scenie pojawia się więc prawdziwa przywódcza osobowość- nowa Klasa S.

Bezpieczeństwo: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Nowe standardy bezpieczeństwa samochodowego

Klasa S wielokrotnie ustanawiała nowe, wysokie standardy w przemyśle samochodowym, szczególnie pod względem bezpieczeństwa. Wraz wprowadzeniem na rynek nowej Klasy S, konstruktorzy marki Mercedes-Benz na nowo i niezależnie od podziału pojazdów na Klasy usystematyzowali zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa. Pozwoliło to jeszcze wyraźniej niż dotąd podkreślić bogactwo elementów i środków zapewniających bezpieczeństwo W przyszłości wszystkie aspekty bezpieczeństwa zostaną zawarte w nazwie PRO-SAFE™. Pojęcie to obejmie systemy działające przed i po wypadku, elementy bezpieczeństwa czynnego i biernego oraz generalną filozofię bezpieczeństwa marki Mercedes-Benz. Dzięki wprowadzonym innowacjom i unowocześnieniu istniejących już systemów, w nowej Klasie S osiągnęliśmy przyszłościowy poziom bezpieczeństwa, opierający się na elementach PRO-SAFE™.
Wysoki standard bezpieczeństwa Klasa S zawdzięcza zastosowanym nowym elementom:
. asystent jazdy nocnej (wyposażenie dodatkowe);
. DISTRONIC PLUS (wyposażenie dodatkowe) i BAS PLUS z nowymi, dodatkowymi funkcjami;
. PRE-SAFE® z rozszerzonymi funkcjami;
. ADAPTIVE BRAKE;
. elektryczny hamulec postojowy;
. oznaczenia miejsc rozcinania dla służb ratowniczych

Dynamika: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Rzadko siła jest łagodna

Konstruując nowe silniki nasi inżynierowie stoją przed wyzwaniem maksymalizacji mocy, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji szkodliwych substancji i zużycia paliwa. Można by pomyśleć, że to kwadratura koła, a jednak jest to możliwe. Nowo skonstruowane silniki V6 i V8 modeli S 350 i S 500 łączą moc ze spokojną pracą. Cztery zawory na cylinder i udoskonalone doprowadzanie powietrza dają w przypadku S 350 moc 200kW (272KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Jeszcze większą mocą szczyci się 8-cylindrowy silnik widlasty modelu S 500 - 285kW (388KM) przy maksymalnym momencie obrotowym 530Nm. Zoptymalizowane zużycie paliwa jest w przypadku obu silników zasługą przestawnych wałkówrozrządu i zastosowania lekkich materiałów, jak np. magnezu. S 350 zużywa średnio 10,1-10,3 l na 100 km, a S 500 - 11,7-12,0 l.
Klasa S wyposażona jest standardowo w 7-stopniową automatyczną skrzynię biegów 7G-TRONIC. Siedem stopni przełożeń oznacza mniejsze skoki prędkości obrotowych, przez co zmiany biegów będą dla Państwa niemalże niezauważalne. Przy siedmiu biegach obniża się ponadto średnia prędkość obrotowa silnika, dzięki czemu możliwa jest oszczędność nawet 0,7 l paliwa na 100 km. Skrzynię 7G-TRONIC obsługuje się za pomocą umieszczonej przy kierownicy dźwigni DIRECT SELECT. Przełącznik Set-Up umożliwia wybór trzech programów jezdnych: komfortowego, sportowego lub programu manualnej zmiany biegów. Po włączeniu tego ostatniego biegi przełącza się za pomocą umieszczonych na kierownicy przycisków DIRECT SELECT. W programie komfortowym biegi przełączają się wcześniej, a amortyzacja jest bardziej komfortowa. Sportowy program jezdny umożliwia pełne wykorzystanie każdego biegu, przy bardziej dynamicznym ustawieniu układu jezdnego. Komfort jazdy jest również zasługą zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC. Wypełnione powietrzem mieszki gumowe zapewniają komfortową amortyzację nadwozia.

Komfort: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Chłonąć wszystkimi zmysłami

Z myślą o Klientach, którzy szczególną wagę przywiązują do estetyki i komfortu - szczególnie w samochodzie. Nowa Klasa S spełnia te oczekiwania jeszcze lepiej od swojej poprzedniczki i na konkurencyjnym rynku tworzy nowe, wysokie standardy w dziedzinie odciążającego kierowcę komfortu oraz zmysłowego doświadczania jakości materiałów i wykonania. Przyczyniają się do tego m.in.:
. nowa koncepcja zintegrowanych systemów obsługi urządzeń dodatkowych i nawigacji;
. wysoka jakość materiałów, aż po najmniejsze detale;
. nowy rodzaj oświetlenia wnętrza (wyposażenie dodatkowe);
. przestronne wnętrze;
. zoptymalizowane na najniższym poziomie natężenie hałasów;
. komfortowe siedzenia z wieloma możliwościami indywidualizacji.


Stylizacja: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Pewna siebie, niezależna i zmysłowa

Nowa Klasa S emanuje pewnością siebie i niezależnością. Co prawda jej przynależność do całej rodziny Klasy S jest niezaprzeczalna, jednak sylwetka zewnętrzna została wyraźnie unowocześniona. Dynamiczne kształty wskazują na większą pojemność samochodu, powiększyły się też powierzchnie, a linie nadwozia zostały wyraźniej zarysowane. W stosunku do poprzedniczki nowa Klasa S urosła we wszystkich wymiarach. Prezentuje się okazalej i promieniuje jeszcze większym prestiżem, przy jednoczesnym podwyższeniu dynamiki. Również wnętrze zostało ukształtowane z większym rozmachem i panuje w nim wyjątkowa atmosfera. Wysokogatunkowe materiały wykończeniowe, perfekcyjnie dopasowane do siebie formy i kolory oraz innowacyjna koncepcja zintegrowanych systemów obsługi urządzeń dodatkowych i nawigacji sprawiają, że podróż nową Klasą S staje się dla wszystkich pasażerów zmysłowym doznaniem.

Wyprzedzić innych: nowy Mercedes-Benz Klasy S:

Zmiany na samochodowym Olimpie: Mercedes-Benz prezentuje nową Klasę S. Luksusowa limuzyna pojawi się w salonach jesienią 2005 r.

Nowa Klasa S, flagowy model Mercedesa, oferuje wiele innowacji technicznych. Pionierskie rozwiązania w dziedzinie bezpieczeństwa i wyjątkowy komfort limuzyny to czynniki, które niezmiennie wyróżniają Klasę S. Nowy model wyznacza również standardy w zakresie dynamiki jazdy: płynność prowadzenia w połączeniu z ofertą nowych, mocniejszych silników gwarantują użytkownikom jeszcze większą przyjemność z jazdy. Nowa Klasa S jest następcą modelu, który zajmuje pierwsze miejsce na świecie w segmencie aut luksusowych i którego sprzedaż od momentu wejścia ma rynek w 1998 roku sięgnęła 485.000 sztuk.

Już od ponad pięćdziesięciu lat litera "S" w systemie oznaczeń Mercedesa symbolizuje pojazdy najbardziej zaawansowane technologicznie i o najwyższej jakości. Nowa Klasa S nie tylko kontynuuje tę tradycję, ale także nadaje jej nowego znaczenia. Najnowszy model, dzięki pionierskim rozwiązaniom zwiększającym poziom bezpieczeństwa, komfortu i walorów użytkowych, wyznacza nowe trendy w zakresie technologii i podobnie jak jej poprzedniczka ma szanse wpłynąć na rozwój przemysłu samochodowego. Potęgę, elegancję i pewność siebie nowej Klasy S podkreśla również jej stylistyka.


Inżynierowie ze Stuttgartu i Sindelfingen postawili sobie za cel zbudowanie pojazdu jeszcze bardziej zaawansowanego technologicznie niż poprzedni model. Poprzeczka została więc podniesiona niezwykle wysoko, jako że poprzednik Klasy S od jej debiutu w 1998 r. kilkakrotnie zdobywał tytuł "Samochodu Roku". W nowej Klasie S po raz pierwszy do seryjnej produkcji wejdą liczne nowinki techniczne, jak np. system wspomagający hamowanie o nazwie Brake Assist PLUS zaopatrzony w czujniki oparte na technologii radaru, fotele wyposażone w funkcję masażu, układ polepszający widoczność w nocy (najnowsza technologia widzenia w podczerwieni), nowy COMAND, system PRE-SAFE® chroniący kierowcę i pasażera oraz dodatkowe funkcje Parking Assist, czyli urządzenia wspomagającego parkowanie.


Bezpieczeństwo: radarowy Brake Assist i PRE-SAFE® najnowszej generacji


W dziedzinie bezpieczeństwa Mercedes-Benz prześciga sam siebie proponując użytkownikom układ zapobiegania wypadkom Brake Assist PLUS. Urządzenie wyposażone jest w radar, który rejestruje położenie pojazdów znajdujących się przed nami i ostrzega kierowcę, jeśli odstęp niebezpiecznie się zmniejszy bądź prędkość, z jaką zbliżamy się do poprzedzającego nas samochodu będzie zbyt duża. W przypadku zagrożenia kolizją Brake Assist PLUS w ułamku sekundy oblicza optymalną siłę hamowania i natychmiast uruchamia wspomaganie tej siły, co znacznie ogranicza ryzyko wypadku. Specjalne, inteligentne światła hamowania o zmiennym natężeniu pulsując ostrzegają jadących z tyłu użytkowników drogi o awaryjnym hamowaniu, co również znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa na drodze.


Poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów wzrasta dzięki połączeniu systemu Brake Assist PLUS z równie nowatorskim układem chroniącym podróżujących o nazwie PRE-SAFE®. System PRE-SAFE® na bieżąco rozpoznaje sytuacje, które potencjalnie mogą doprowadzić do wypadku: w momencie, gdy siła hamowania przekracza ustaloną wartość lub poślizg samochodu staje się nieunikniony, układ napina pasy bezpieczeństwa przednich siedzeń oraz upuszcza powietrze z wielokonturowych foteli, dzięki czemu te w większym stopniu przytrzymują podróżujących. Po raz pierwszy też Mercedes-Benz zintegrował boczne szyby z systemem ochrony kierowcy i pasażerów: w przypadku zagrożenia wypadkiem okna zostają automatycznie zamknięte.


Połączenie nowego systemu Brake Assist PLUS z układem PRE-SAFE® to kolejny krok naprzód w zakresie bezpieczeństwa podróżujących. Mercedes-Benz jako pierwszy, i jak dotąd jedyny, producent samochodów montuje w swoich pojazdach tak rozbudowany i wszechstronny system bezpieczeństwa, który wkracza do akcji już w momencie zagrożenia kolizją, jeszcze zanim wypadek nastąpi.


Technologia w służbie kierowcy: DISTRONIC PLUS i nowy układ polepszający widoczność w nocy


Brake Assist PLUS jest dostępny w połączeniu z udoskonalonym układem kontroli odległości DISTRONIC PLUS. Urządzenie to wyposażone w radar działa teraz w pełnym zakresie prędkości od zera do 200 km/h, zapewniając kierowcy jeszcze większy komfort jazdy. DISTRONIC PLUS utrzymuje nową S-kę w odpowiedniej odległości od poprzedzającego ją pojazdu i - jeśli to konieczne - automatycznie przyhamowuje pojazd, a następnie ponownie przyspiesza do wymaganej prędkości.


Pakiet wyposażenia, obok Brake Assist PLUS i DISTRONIC PLUS, zawiera też nowy układ Parking Assist, wyposażony w czujniki radiolokacyjne. Mają one dłuższy zasięg niż sygnały ultradźwiękowe, dzięki czemu kierowca jest wcześniej ostrzegany przed możliwym najazdem na przeszkodę podczas parkowania tyłem.


Nowy układ polepszający widoczność w nocy, debiutujący w nowej Klasie S to kolejny wkład Mercedes-Benz w dziedzinę poprawy bezpieczeństwa. Urządzenie bazuje na technologii podczerwieni, które jest niewidoczne dla ludzkiego oka, więc nie zagraża oślepieniem pojazdom nadjeżdżającym z przeciwka. Dwa podczerwone reflektory oświetlają drogę, zwiększając pole widzenia kierowcy do ponad 150 metrów przy włączonych światłach mijania. Umożliwiają w ten sposób znacznie wcześniejsze dostrzeżenie pieszych, rowerzystów, zaparkowanych samochodów czy innych przeszkód na drodze. Zamontowana po wewnętrznej stronie przedniej szyby kamera operująca w podczerwieni zapisuje odbity obraz drogi przed samochodem, a następnie wyświetla go na tablicy rozdzielczej.


Wymiary: większy, wygodniejszy i jeszcze bardziej luksusowy


Nowy flagowy model Mercedes-Benz urósł w porównaniu ze swoim poprzednikiem. Do dyspozycji są nadwozia o dwóch długościach: 5076 lub 5206 milimetrów - co oznacza, odpowiednio 33 i 43 milimetry więcej niż w poprzedniej Klasie S. Rozstaw kół zwiększono o 70/80 milimetrów do 3035 i 3165 milimetrów odpowiednio w krótszej i dłuższej wersji. Pojazd jest też szerszy o 16 milimetrów i wyższy o kolejne 29 mm od poprzednika.


Nowe wymiary pozwoliły zaprojektować wnętrze samochodu tak, aby każdemu z pasażerów zapewnić komfort najwyższej klasy. Parametry wnętrza, takie jak miejsce na ramiona, czy łokcie, zwiększyły się nawet o 39 milimetrów, podczas gdy miejsca nad głową jest teraz do pięciu milimetrów więcej. Pasażerowie na tylnych fotelach wersji z większym rozstawem kół otrzymują w prezencie, w porównaniu z poprzednim modelem, więcej przestrzeni między fotelami (+ 10 mm) i więcej miejsca na kolana (+ 11 mm). Pojemność bagażnika wzrosła o 60 litrów, do 560 litrów (wg metody pomiaru VDA).


Luksusowe elementy wykonane z drewna egzotycznego pochodzenia, a także chromowane wykończenia, atrakcyjnie profilowane aluminiowe zegary i starannie dobrana kolorystyka charakteryzują niepowtarzalną atmosferę wnętrza. Tablica rozdzielcza o wyszukanej, zataczającej łuki linii, to prawdziwe dzieło sztuki. Kokpit daje podróżującemu nie tylko wyjątkowe poczucie bezpieczeństwa, ale jest również niezwykle przemyślany i praktyczny.


Funkcjonalność w działaniu: kolorowe wyświetlacze, przełączniki umożliwiające bezpośredni wybór opcji, układ kontroli COMAND


O ów harmonijny związek dba też nowa i gruntownie przetestowana koncepcja funkcjonalności urządzeń, oparta na wynikach szeroko zakrojonych badań z dziedziny ergonomii i psychologii percepcji, jak również wynikach sondaży przeprowadzonych w gronie użytkowników Mercedesów na całym świecie.


Główną cechą koncepcji inteligentnej funkcjonalności nowej Klasy S jest szybki dostęp do funkcji szczególnie często używanych. Układ przyrządów przetestowano pod kątem użyteczności: w zależności od preferencji, kierowca może obsługiwać takie urządzenia jak radio, odbiornik telewizyjny, zmieniarkę CD/DVD, telefon czy system nawigacji, albo przy pomocy tradycyjnych przełączników lub przycisków umieszczonych na wielofunkcyjnej kierownicy, bądź za pośrednictwem ulepszonego systemu COMAND. Przełączniki umożliwiające bezpośredni wybór opcji zostały umieszczone w konsoli centralnej w sposób tak ergonomiczny, że kierowca jest w stanie wygodnie się nimi posługiwać, nie odrywając wzroku od drogi. Będący w standardowym wyposażeniu układ automatycznej klimatyzacji można obsługiwać na dwa sposoby: za pośrednictwem systemu COMAND, bądź przy pomocy rzędu ładnie zaprojektowanych przełączników umieszczonych pod wlotami powietrza.


Kierownica i tablica przyrządów to te obszary, gdzie nowa koncepcja funkcjonalności znajduje swój szczególny wyraz. Kierowca znajdzie tu wszelkie ważne informacje. Centralną część tablicy rozdzielczej zajmuje kolorowy ekran najnowszej technologii odznaczający się jasnym, kryształowo czystym obrazem. Dolną część wyświetlacza zajmuje pasek tekstowy, za pomocą którego można zaprogramować, w zależności od wersji wyposażenia, do siedmiu głównych ustawień kontrolujących tryb pracy i działanie poszczególnych funkcji. Aby umożliwić szybki wybór odpowiedniej funkcji, Mercedes-Benz udoskonalił będące w standardowym wyposażeniu wielofunkcyjne koło kierownicy, wyposażając je w zestaw okrągłych, podświetlanych przycisków o pięciu położeniach, które kierowca uruchamia za lekkim naciśnięciem kciuka.


Kolejną nową cechą usprawniającą operowanie funkcjami urządzeń samochodu, jak również umożliwiającą zastosowanie nowoczesnej stylistyki tablicy rozdzielczej, jest DIRECT SELECT - układ elektronicznego sterowania siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC (wyposażenie standardowe modelu), którą kierowca obsługuje za lekkim dotknięciem ładnie zaprojektowanej dźwigni umieszczonej po prawej stronie kolumny kierowniczej. Dzięki tej technologii, inżynierowie Mercedesa mogli zrezygnować z tradycyjnej dźwigni zmiany przełożeń umieszczonej centralnie, co z kolej umożliwiło przeprojektowanie pokrycia tunelu centralnego.


Układ "Cockpit Management and Data System" (Zintegrowany system obsługi) - w skrócie COMAND - również został przeprojektowany i ma obecnie do zaoferowania jeszcze więcej funkcji niż poprzednio. Oprócz znanych już jednostek komputerowego systemu telekomunikacyjnego i nagłaśniającego, rozmaite funkcje pojazdu, których obsługa wymagała uprzednio używania osobnych przełączników, zostały teraz zintegrowane w ramach układu COMAND. Nowy sterownik systemu COMAND, umieszczony na tunelu wału napędowego, stanowi obecnie serce układu. Uruchamia on menu główne i menu pomocnicze, za pomocą których wymagane funkcje są aktywowane. W modelach wyposażonych fabrycznie w telefon, obity materiałem podłokietnik za sterownikiem ukrywa klawiaturę telefonu.


Duży kolorowy wyświetlacz COMAND umieszczono na wysokości zespołu instrumentów na tablicy rozdzielczej; w ten sposób kierowca i siedzący obok niego pasażer mają go wygodnie w polu widzenia. Nowa koncepcja funkcjonalności, modna kolorystyka, wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości - wszystko to także sprawia, że wybór funkcji z menu to czysta wzrokowa przyjemność.


Układ COMAND w nowej Klasie S zawiera w standardzie radio, odtwarzacz CD/DVD oraz port do komputerowych kart pamięci (PCMCIA) jako standard. Na życzenie klienta Mercedes-Benz wyposaży COMAND w system nawigacji obejmujący całą Europę; dane do systemu przechowywane są obecnie na twardym dysku. Dzięki temu systemowi wyznaczenie trasy przejazdu nigdy nie było takie łatwe i szybkie.


Wygoda: nowe siedzenia z funkcją masażu i pneumatyczne zawieszenie w standardzie


Użytkownicy nowego Mercedesa Klasy S mogą dowolnie ustawiać nowe fotele i dopasowywać je do swoich indywidualnych potrzeb. Elektrycznie sterowane fotele przednie o 16 pozycjach, ze wsparciem w odcinku lędźwiowym, znajdują się liście wyposażenia seryjnego. W opcji oferuje się również fotele luksusowe, ogrzewane i wentylowane, siedzenia wielokonturowe (przednie i tylne) oraz dynamiczne siedzenia wielokonturowe (przednie), których profile siedziska i oparcia dostosowują się do warunków jazdy, tak aby zapewnić jak najlepsze wsparcie boczne podczas jazdy.


Dynamiczne siedzenie wielokonturowe jest dodatkowo wyposażone w oddzielne komory powietrzne umieszczone w oparciu, które można kolejno napompowywać lub opróżniać za dotknięciem przycisku, masując tym sposobem mięśnie pleców dla wygody użytkownika. Intensywność i częstotliwość funkcji masażu można regulować w zakresie czterech stopni intensywności za pomocą systemu COMAND.


Zawieszenie wyposażone standardowo w ulepszony układ pneumatycznego zawieszenia AIRMATIC również przyczynia się w niemałym stopniu do niezrównanej wygody podróżowania nową Klasą S. Przy pomocy przełącznika można zmienić parametry zawieszenia na komfortowe i bardziej sportowe. Przy prędkości powyżej 120 km/h oraz w sportowym trybie pracy, zawieszenie automatycznie obniża się do 20 milimetrów w celu jeszcze większego podniesienia parametrów prowadzenia, aerodynamiki i zużycia paliwa..


Układ aktywnej kontroli zawieszenia nadwozia Active Body Control (dostępny w opcji, w standardowym wyposażeniu modelu S 600), stanowi kolejny milowy krok w inżynierii zawieszenia, którą jeszcze udoskonalono na potrzeby nowej Klasy S.


Układ hamowania nowej generacji pod nazwą ADAPTIVE BRAKE oferuje dodatkowe możliwości, wspomagając kierowcę prowadzącego pojazd poruszający się w dół zbocza, bądź też skracając drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Hamulec ręczny jest po raz pierwszy wspomagany elektrycznie - aby go uruchomić wystarczy tylko nacisnąć przycisk, natomiast zwolnienie hamulca następuje automatycznie w chwili ruszania.


Osiągi: ponad 26 procent więcej mocy wyciśniętej z nowego silnika V8


Trzy spośród czterech silników dostępnych w nowej Klasie S to nowe konstrukcje Mercedes-Benz. Generują do 26 procent więcej mocy i do 15 procent wyższy moment obrotowy. Oprócz 3.5-litrowego silnika V6 o mocy 200 kW/272 KM, w ofercie znajdzie się, już od debiutu rynkowego jesienią 2005 r., nowa ośmiocylindrowa jednostka o mocy 285 kW/388 KM i potężnym momencie obrotowym w wysokości 530 Nm dostępnym już przy 2800 obr./min. Wyposażona w ten motor S 500 przyśpiesza od zera do setki w zaledwie 5,4 sekundy.


Począwszy od pierwszego kwartału 2006 r., Mercedes-Benz rozszerzy gamę silników montowanych w samochodach Klasy S o nowy silnik V6 CDI, standardowo wyposażony na niektórych rynkach w filtr cząstek stałych. Jednostka ta, zbudowana w technologii bezpośredniego wtrysku paliwa, osiąga moc 170 kW/231 KM, generując 540 Nm momentu obrotowego przy obrotach rzędu 1600 obr./min. Osiągi nowego S 320 CDI o 13 procent przewyższają moc poprzednika, którego moment obrotowy był niższy o osiem procent.


Moc silnika dwunastocylindrowego będącego na wyposażeniu flagowego S 600 (dostępny w pierwszym kwartale 2006 r.) wzrosła do 380 kW/517 KM, podczas gdy moment obrotowy zwiększył się o niecałe 4 procent osiągając imponujące 830 Nm przy 1900 obr./min..


Silniki V6 i V8 w nowej Klasie S standardowo współpracują z niepowtarzalną siedmioprzekładniową automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC.


Sukces: numer jeden w segmencie aut luksusowych


Nowa Klasa S zastępuje udaną serię, której sprzedaż utrzymywała się na całym świecie w górnych regionach tego segmentu. Nawet w ostatnim roku produkcji, reprezentacyjny sedan Mercedes-Benz zajmuje czołową pozycję w światowych rankingach sprzedaży samochodów luksusowych z ok. 17.000 sprzedanych sztuk (dane za Maj 2005 r.).


Uznanie, jakim cieszy się odchodząca Klasa S znalazło swój wyraz w kilkudziesięciu nagrodach i wyróżnieniach zdobytych na arenie międzynarodowej, wśród których można wymienić tytuły "Najlepszy samochód", "Najbardziej zaawansowana technologicznie limuzyna", "Stylistyka najwyższej jakości", czy "Najpiękniejszy samochód świata".

Galeria:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Modele: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Silniki - nowa generacja 8-cylindrowych silników widlastych na starcie

Klienci wybierający nową Klasę S mogą zdecydować się na silnik benzynowy V6, nowy silnik benzynowy V8, silnik benzynowy V12 lub wysokoprężny silnik V6. Model S 500 jest pierwszym seryjnym pojazdem Mercedes-Benz, wyposażanym w silnik benzynowy V8 nowej generacji - M 273. W porównaniu z silnikami poprzedniego modelu charakteryzują się one wyraźnym wzrostem mocy i momentu obrotowego. Nowe jednostki napędowe przekonują też zmniejszoną emisją hałasu, spokojniejszą pracą i spełniają normę czystości spalin EU 4. Podczas premiery Klasy S jesienią 2005 zostały zaprezentowane modele S 350 i S 500. W pierwszym kwartale 2006 dołączają do nich modele S 600 i S 320 CDI.

Dane tchniczne:

*S 320 CDI. Dane techniczne.

Liczba/układ cylindrów 6/V


Łączna pojemność skokowa (cm3) 2987


Moc nominalna (kW/KM przy 1/min)1 173/235/3800


Nominalny moment obrotowy (Nm przy 1/min)1 540/1600-2400


Stopień sprężania 17,7


Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (s) 7,5


Prędkość maksymalna ok. (km/h)2 250


Ogumienie 235/55 R 17


Paliwo olej napędowy


Zużycie paliwa (l/100km)3 (automatyczna skrzynia biegów) miasto/poza miastem średnio 11,6-11,8/6,4-6,6/8,3-8,5


wersja długa 11,7-11,9/6,5-6,7/8,4-8,6


Emisja CO2 (g/km)3 automatyczna skrzynia biegów (wersja długa) 220-225 (223-228)


Pojemność zbiornika paliwa (l), w tym rezerwa ok. 90/11


Średnica zawracania (m) (wersja długa) 11,8 (12,2)


Pojemność bagażnika (l) 560


Masa własna (kg)4 (wersja długa) 1955 (2000)


Dopuszczalna masa całkowita (kg) (wersja długa) 2550 (2580)



1 Dane wg Wytycznej 80/1269/EWG w aktualnie obowiązującym brzmieniu.

2 Ograniczana elektronicznie.

3 Podane wartości obliczone zostały zgodnie z przewidzianą przepisami procedurą pomiarową (Wytyczna 80/1268/EWG w aktualnie obowiązującym brzmieniu).
Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu.

4 Dane wg Wytycznej 92/21/EG w brzmieniu 95/48/EG (masa w stanie gotowości do jazdy, ze zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90 %, z kierowcą o wadze 68 kg i bagażem o wadze 7 kg), dotyczące pojazdów z wyposażeniem standardowym. Wyposażenie i akcesoria dodatkowe z reguły podnoszą tę wartość, przez co zmniejsza się odpowiednio obciążenie użytkowe pojazdu.
* Model dostępny w 1 kwartale 2006.




S 350. Dane techniczne.

Liczba/układ cylindrów 6/V


Średnica/skok cylindra (mm) 92,9/86,0


Łączna pojemność skokowa (cm3) 3.498


Moc nominalna (kW/ KM przy 1/min)1 200/272/6.000


Nominalny moment obrotowy (Nm przy 1/min)1 350/2.400-5.000


Stopień sprężania 10,5


Alternator (V/A) 12/180


Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (sek.) 7,3


Prędkość maksymalna ok. (km/h)2 250


Ogumienie 235/55 R17


Paliwo benzyna bezołowiowa


Zużycie paliwa (l/100 km)3 miasto/poza miastem/średnio (automatyczna skrzynia biegów) 14,5-14,7 /7,7-7,9 / 10,1-10,3


Emisja CO2 (g/km) (automatyczna skrzynia biegów)3 242-247


Pojemność zbiornika paliwa (l), w tym rezerwa ok. 90/11


Średnica zawracania (m) (wersja długa) 11,8 (12,2)


Pojemność bagażnika (l) 560


Masa własna (kg) (wersja długa)4 1.880 (1.925)


Dopuszczalna masa całkowita (kg) (wersja długa) 2.475 (2.505)



1 Dane wg Wytycznej 80/1269/EWG w aktualnie obowiązującym brzmieniu.

2 Ograniczana elektronicznie.

3 Podane wartości obliczone zostały zgodnie z przewidzianą przepisami procedurą pomiarową (Wytyczna 80/1268/EWG w aktualnie obowiązującym brzmieniu).
Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu.

4 Dane wg Wytycznej 92/21/EG w brzmieniu 95/48/EG (masa w stanie gotowości do jazdy, ze zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90 %, z kierowcą o wadze 68 kg i bagażem o wadze 7 kg), dotyczące pojazdów z wyposażeniem standardowym. Wyposażenie i akcesoria dodatkowe z reguły podnoszą tę wartość, przez co zmniejsza się odpowiednio obciążenie użytkowe pojazdu.


S 500. Dane techniczne.

Liczba/układ cylindrów 8/V


Średnica/skok cylindra (mm) 98,0/90,5


Łączna pojemność skokowa (cm3) 5.461


Moc nominalna (kW/ KM przy 1/min)1 285/388/6.000


Nominalny moment obrotowy (Nm przy 1/min)1 530/2.800-4.800


Stopień sprężania 10,5


Alternator (V/A) 12/180


Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (sek.) 5,4


Prędkość maksymalna ok. (km/h)2 250


Ogumienie 235/55 R17


Paliwo benzyna bezołowiowa


Zużycie paliwa (1/100 km)3 miasto/poza miastem/średnio (automatyczna skrzynia biegów) 17,4-17,6/8,5-8,7/11,7-12,0


Emisja CO2 (g/km) (automatyczna skrzynia biegów)3 279-283


Pojemność zbiornika paliwa (l), w tym rezerwa ok. 90/11


Średnica zawracania (m) (wersja długa) 11,8 (12,2)


Pojemność bagażnika (l) 560


Masa własna (kg) (wersja długa)4 1.940 (1.985)


Dopuszczalna masa całkowita (kg) (wersja długa) 2.545 (2.565)



1 Dane wg Wytycznej 80/1269/EWG w aktualnie obowiązującym brzmieniu.

2 Ograniczana elektronicznie.

3 Podane wartości obliczone zostały zgodnie z przewidzianą przepisami procedurą pomiarową (Wytyczna 80/1268/EWG w aktualnie obowiązującym brzmieniu).
Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu.

4 Dane wg Wytycznej 92/21/EG w brzmieniu 95/48/EG (masa w stanie gotowości do jazdy, ze zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90 %, z kierowcą o wadze 68 kg i bagażem o wadze 7 kg), dotyczące pojazdów z wyposażeniem standardowym. Wyposażenie i akcesoria dodatkowe z reguły podnoszą tę wartość, przez co zmniejsza się odpowiednio obciążenie użytkowe pojazdu.

*S 600 (wersja długa). Dane techniczne.

Liczba/układ cylindrów 12/V


Łączna pojemność skokowa (cm3) 5513


Moc nominalna (kW/KM przy 1/min)1 380/517/5000


Nominalny moment obrotowy (Nm przy 1/min)1 830/1800-3500


Stopień sprężania 9,0


Prędkość maksymalna ok. (km/h)2 250


Ogumienie przód/tył 255/45 R 18 / 275/45R 18


Paliwo benzyna bezołowiowa


Zużycie paliwa (l/100km)3 (automatyczna skrzynia biegów) miasto/poza miastem/średnio 21,7/10,0/14,3


Emisja CO2 (g/km)3 (automatyczna skrzynia biegów) 340


Pojemność zbiornika paliwa (l), w tym rezerwa ok. 90/11


Średnica zawracania (m) 12,2


Pojemność bagażnika (l) 550


Masa własna (kg)4 2180


Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2690



1 Dane wg Wytycznej 80/1269/EWG w aktualnie obowiązującym brzmieniu.

2 Ograniczana elektronicznie.

3 Podane wartości obliczone zostały zgodnie z przewidzianą przepisami procedurą pomiarową (Wytyczna 80/1268/EWG w aktualnie obowiązującym brzmieniu).
Dane nie dotyczą konkretnego pojazdu i nie są częścią oferty, lecz służą jedynie porównaniu różnych typów pojazdu.

4 Dane wg Wytycznej 92/21/EG w brzmieniu 95/48/EG (masa w stanie gotowości do jazdy, ze zbiornikiem paliwa wypełnionym w 90 %, z kierowcą o wadze 68 kg i bagażem o wadze 7 kg), dotyczące pojazdów z wyposażeniem standardowym. Wyposażenie i akcesoria dodatkowe z reguły podnoszą tę wartość, przez co zmniejsza się odpowiednio obciążenie użytkowe pojazdu.
*Model dostępny w 1 kwartale 2006.

Wyposażenie standardowe: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Wybór


3-punktowe pasy bezpieczeństwa (przy wszystkich siedzeniach), z komfortową automatyką z przodu,
z regulacją wysokości, nawrotnymi napinaczami pasów z funkcją pozycjonowania PRE-SAFE®; przy siedzeniach zewnętrznych tylnych komfortowa automatyka i automatyczne dopasowanie wysokości pasa;
7G-TRONIC - 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów;
Adaptacyjne światło stop;
ADAPTIVE BRAKE - hamulec adaptacyjny z funkcją HOLD i systemem ułatwiającym ruszanie pod górę;
AIRMATIC - zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnym systemem amortyzacji i układem poziomowania nadwozia;
Atermiczne szyby - zielone;
Automatyczne włączanie świateł po odryglowaniu pojazdu i automatyczne wyłączenie świateł z opóźnieniem
po zaryglowaniu pojazdu;
Automatyczny układ włączania świateł po zmroku;
BAS - asystent układu hamulcowego;
Bezstopniowa blokada otwartych drzwi;
Blokada otwierania drzwi tylnych z mechanizmem szybkiego otwierania;
COMAND - zintegrowany system obsługi urządzeń dodatkowych i nawigacji;
Czujnik deszczu (dwa stopnie czułości);
DIRECT SELECT - system bezpośredniego przełączania biegów z przyciskami na kierownicy;
Drewno Calyptus;
Elektryczna regulacja kolumny kierownicy;
Elektryczne podnośniki szyb przy wszystkich oknach z funkcją zamykania PRE-SAFE®;
ESP` - elektroniczny system stabilizujący jazdę z systemami ABS i ASR;
Fotele przednie z podpórkami odcinka lędźwiowego kręgosłupa, z regulacją wysokości i długości siedziska
oraz funkcją pozycjonowania PRE-SAFE® dla pasażera obok kierowcy;
Kanapa tylna z 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa i 3 składanymi zagłówkami;
Kierownica wielofunkcyjna;
Kierunkowskazy LED zintegrowane w lusterkach zewnętrznych;
Klimatyzacja automatyczna;
Lakier metalizowany (wyp. stand. S 500);
Lusterka kosmetyczne z przodu i z tyłu, podświetlane;
Mechanizm automatycznego przestawiania kierownicy przy wsiadaniu i wysiadaniu;
Obręcze kół ze stopu metali lekkich (różne wzory dla S 500);
Pakiet Memory - pamięć ustawień fotela kierowcy, kierownicy i lusterek (wyp. stand. S 500);
Parametryczny układ kierowniczy (uzależnione od prędkości wspomaganie układu kierowniczego);
Podgrzewane fotele przednie (wyposażenie standardowe S 500);
Podłokietniki z przodu i z tyłu, składane, ze schowkiem;
Poduszki powietrzne dla foteli przednich, poduszki powietrzne boczne i poduszki powietrzne nadokienne
z przodu i z tyłu;
Schowek na okulary zamontowany w podsufitce;
Siatki bagażowe po bokach bagażnika;
Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach;
Tapicerka skórzana (wyposażenie standardowe S 500);
TEMPOMAT ze zmiennym ogranicznikiem prędkości jazdy SPEEDTRONIC;
TIREFIT - zestaw do naprawy opon z pompą elektryczną;
Wspomaganie zamykania klapy bagażnika;
Zamek centralny z pilotem radiowym.
Dodatkowe wyposażenie standardowe dla wersji długiej:

Fotel obok kierowcy z możliwością regulacji z kanapy tylnej;
Kanapa tylna z elektryczną regulacją siedzeń zewnętrznych, z funkcją pozycjonowania kanapy
i zagłówków siedzeń zewnętrznych PRE-SAFE®;
Podgrzewane fotele przednie;
Podgrzewane siedzenia tylne;
Roleta przy szybie tylnej;
Szklany dach przesuwno-uchylny, obsługiwany elektrycznie, z funkcją zamykania PRE-SAFE®;
Tapicerka skórzana.


Wyposażenie dodatkowe: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Wybór


Active Body Control (ABC) - aktywny system zawieszenia;
Asystent jazdy nocnej;
COMAND APS - system nawigacyjny z twardym dyskiem;
Dodatkowe oświetlenie wnętrza;
Dynamiczne fotele wielokonturowe z przodu z funkcją masażu i funkcją pozycjonowania PRE-SAFE®;
Fond-Entertainment * - centrum rozrywki dla pasażerów podróżujących z tyłu;
Fotele komfortowe z przodu wentylowane i podgrzewane;
Fotele wielokonturowe z przodu z funkcją masażu i funkcją pozycjonowania PRE-SAFE®;
Fotele wielokonturowe z przodu z funkcją pozycjonowania PRE-SAFE®;
Kamera cofania;
Panoramiczny dach odsuwany (tylko wersja długa);
Przygotowanie do montażu telefonu i klawiatura telefoniczna;
Reflektory bi-ksenonowe z układem spryskiwaczy i funkcją aktywnego oświetlania zakrętów;
Roleta przy szybie tylnej - obsługiwana elektrycznie;
System automatycznego utrzymywania odległości od poprzedzającego pojazdu DISTRONIC PLUS;
System dźwięku typu surround harman/kardon LOGIC 7® Dolby Digital 5.1, DTS.
*)Niedostępne w momencie wprowadzenia nowej Klasy S na rynek


AMG: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Elitarny sport: AMG

Sportowy styl, siłę i dynamikę zyskuje nadwozie nowej Klasy S dzięki elementom wyposażenia dodatkowego AMG:
stylizacji AMG,
19-calowym obręczom kół AMG ze stopu metali lekkich z 5 szprychami.
Wraz z wprowadzeniem na rynek modelu S 600, w pierwszym kwartale 2006 roku, w ofercie znajdą się dodatkowo:

20-calowe obręcze kół AMG ze stopu metali lekkich z 5 szprychami.
Stylizacja AMG zawiera:

spojler przedni z powiększonymi wlotami powietrza i chromowymi oprawami reflektorów przeciwmgielnych,
spojlery boczne,
spojler tylny z chromowaną końcówką rury wydechowej AMG po każdej stronie (z wyjątkiem modeli z silnikiem Diesla i modelu 600 z końcówkami standardowymi).
Obręcze kół AMG ze stopu metali lekkich (wyposażenie dodatkowe)
Więcej dynamicznych akcentów zapewniają dostępne w ramach wyposażenia dodatkowego (dla modeli ze wszystkimi silnikami) obręcze kół AMG ze stopu metali lekkich w dwóch wielkościach:

19-calowe, nabłyszczane obręcze kół AMG ze stopu metali lekkich z 5 szprychami (z przodu: 8,5J x 19 ET 43 z oponami 255/40 R 19, z tyłu: 9,5J x 19 ET 43 z oponami 275/40 R 19),
20-calowe obręcze kół AMG ze stopu metali lekkich z 5 szprychami, lakierowane w kolorze "srebrny Sterling" (z przodu: 8,5J x 20 ET 43 z oponami 255/35 R 20, z tyłu: 9,5J x 20 ET 43 z oponami 275/35 R 20), dostępne od 1 kwartału 2006.
O następcach modeli S 55 AMG i S 65 AMG poinformujemy Państwa w odpowiednim czasie.

designo: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Program designo - Twoje osobiste dzieło.

Program designo umożliwia realizację własnej wizji - daje Państwu wybór spośród 13 ekskluzywnych lakierów metalizowanych. Jak się Państwu podoba na przykład variocolor 3 designo, który w zależności od kąta padania światła zmienia barwy z zielonej na złotą, przyciągając spojrzenia fascynującą grą kolorów? Albo czerń mokka designo? Przy wyborze proszę się zdać na swój dobry gust. Wnętrze również urządzimy według Państwa życzeń. Mogą Państwo wybrać miękką skórę anilinową designo lub skórę anilinową Exklusiv designo - każdą w jednym z dziesięciu dostępnych kolorów, na przykład w pokazanym na zdjęciu żółtym pastelowym designo. Oferujemy też skórę naturalną designo w czterech kolorach. Ten rodzaj skóry był dotąd stosowany wyłącznie do wykończeń ekskluzywnych mebli tapicerowanych i charakteryzuje się naturalną powierzchnią zewnętrzną oraz nadzwyczajną miękkością.
Program designo nie kończy się jednak na skórzanej tapicerce. Nasi projektanci zadbali szczególnie o kształt siedzeń, ozdabiając je dziesięcioma charakterystycznymi pikowaniami. Efekt jest widoczny na zdjęciu - tapicerka ze skóry anilinowej Exklusiv również na wewnętrznych powierzchniach drzwi. Elementy ozdobne mogą Państwo wybrać zgodnie
ze swoimi upodobaniami. Oferujemy na przykład lakier fortepianowy designo w kolorze czarnympołyskującym (głęboka czerń) lub jedwabiście matowe drewno dębowe z widocznymi słojami w kolorze naturalnym designo.

Galeria:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Cennik Klasy S




Typ Nadwozie Netto Brutto
S 320 CDI Limuzyna 277 869,- 339 000,-


S 350 Limuzyna 290 164,- 354 000,-


S 500 Limuzyna 363 935,- 444 000,-


S 320 CDI L Limuzyna 307 213,- 374 800,-


S 350 L Limuzyna 319 426,- 389 700,-


S 500 L Limuzyna 385 574,- 470 400,-


S 600 L Limuzyna 556 557,- 679 000,-


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> Mercedes Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin