Forum O samochodach Strona Główna O samochodach
Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszego forum!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BMW Z4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> BMW
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin14kajetan
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 23:33, 14 Lut 2006    Temat postu: BMW Z4

Pasja jazdy.
To, co działa na nasze zmysły, pozostawia trwałe wrażenie. Czy jest lepszy powód, aby jeździć BMW Z4? To otwarte, dwumiejscowe auto ma niepowtarzalny wygląd, doskonale się prowadzi, jest idealnie wykończone i szybkie jak błyskawica. Na ten fascynujący samochód zareagują wszystkie Twoje zmysły.

foto:
[link widoczny dla zalogowanych]

Stylistyka: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Obiekt pożądania.
Długa maska, duży rozstaw osi, krótkie zwisy, niska pozycja siedzenia - to klasyczne cechy roadstera pod postacią charyzmatycznego BMW Z4. Wypukłe i wklęsłe powierzchnie, wyraziste kanty i łagodne krzywizny gładkiej stali i miękkiej skóry tworzą fascynującą grę światła, cienia i kolorów. Ten widok przyciąga oko nie tylko z daleka - im bliżej podejdziesz, tym bardziej Cię urzeknie.

Dach: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Nakrycie głowy.
Praktyczny: ręcznie składany dach (standard w modelu 2.5i). Jeszcze bardziej praktyczny: automatycznie składany dach, który można otworzyć i zamknąć w ok. 10 sekund jednym naciśnięciem przycisku (standard w modelu 3.0i).

Przód: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Radość dla oka.
Stylowy przód: grill z chromowanym obramowaniem, światła przeciwmgielne wbudowane w zderzak i dostępne na życzenie reflektory ksenonowe nadają BMW Z4 dyskretnej elegancji.

Kokpit: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Ergonomia.
Czytelne wskaźniki, ergonomiczny kształt tablicy rozdzielczej i dostępny na życzenie wyświetlacz w formacie 16:9, wysuwający się z deski rozdzielczej po naciśnięciu przycisku, gwarantują funkcjonalność i przejrzystość.

Sportowe fotele: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Pole position.
Montowane seryjnie fotele sportowe dla kierowcy i pasażera (na zdjęciu w czarnej skórze Oregon) z nisko umieszczonym siedziskiem gwarantują optymalne podparcie boczne w każdej sytuacji.

Napęd: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Źródło mocy.
Prawdziwy roadster potrzebuje też naprawdę mocnego silnika. Zmienna regulacja wałka rozrządu Double Vanos wspólnie ze specjalnie skonstruowanym układem ssącym gwarantuje optymalny przebieg momentu obrotowego i spontaniczną reakcję silnika. Sprawdzona technologia czterozaworowa w obu sześciocylindrowych silnikach ze stopu lekkiego zapowiada imponujące osiągi i jeszcze więcej radości z jazdy, którą może dodatkowo zwiększyć dostępny na życzenie układ Driving Dynamic Control.

Sześciocylindrowe silniki rzędowe:foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Ochocze.
BMW Z4 3.0i z sześciocylindrowym silnikiem o mocy 170 kW przyspiesza od 0 do 100 km/h w jedyne 5,9 sekundy. Jego młodszy brat Z4 2.5i z 141 kW potrzebuje na to zaledwie 7,0 sekund.

Digital Motor Electronics (DME): foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Wszystko pod kontrolą.
System DME steruje i zarządza wszystkimi centralnymi funkcjami, takimi jak zapłon czy wtrysk, oraz licznymi funkcjami dodatkowymi, zapewniając w ten sposób doskonałą wydajność przy niskim zużyciu paliwa i niskim poziomie emisji.

Double Vanos: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Regulacja bezstopniowa.
System ten zapewnia płynną regulację faz rozrządu układu dolotowego i wylotowego, odpowiednio do pozycji pedału gazu i prędkości obrotowej silnika. Dzięki temu przy niskich obrotach silnika możliwy jest potężny moment obrotowy, a przy wysokich obrotach - wysoka moc silnika.

Driving Dynamic Control: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Sportowa jazda.
W trybie sportowym układ Driving Dynamic Control jeszcze silniej podkreśla sportowe właściwości BMW Z4. Urządzenia sterujące przełączają się na bardziej sportową charakterystykę jazdy, dzięki czemu silnik reaguje bardziej spontanicznie.

Układ jezdny: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Mocna podstawa.
Radość z jazdy łączy się ściśle z łatwością prowadzenia. Dlatego BMW Z4 wyposażone jest w wiele innowacyjnych szczegółów, optymalizujących jego zachowanie na drodze: układ jezdny wykonany ze stopów lekkich, oś tylną z wahaczem centralnym, oś przednią z dwuprzegubową kolumną amortyzującą, równomierny rozkład masy na osie, elektroniczny system regulacji układu jezdnego (DSC) z aktywowanym na żądanie trybem trakcji i zależne od prędkości wspomaganie kierownicy, które wspólnie z elektrycznym układem kierowniczym gwarantuje czystą radość z jazdy.

Elektryczny układ kierowniczy: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Precyzja.
Elektryczny, niezwykle precyzyjny układ kierowniczy optymalnie przenosi dużą moc BMW Z4 na drogę i redukuje do minimum wpływ czynników zewnętrznych.

Dynamiczna kontrola trakcji: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Dynamika.
Dynamiczny układ kontroli trakcji umożliwia jeszcze bardziej sportowy styl jazdy, opóźniając elektroniczną ingerencję układu DSC w układ sterowania silnikiem.

5-biegowa automatyczna skrzynia biegów: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Inteligentne przełożenie.
Obok montowanej seryjnie przekładni pięcio- lub sześciobiegowej na życzenie dostępna jest również pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów z funkcją Steptronic i układem sterowania adaptacyjnego.

Skrzynia SMG: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Sportowy wymiar.
Dostępna na życzenie od połowy roku 2003 dla obu modeli sześciobiegowa sekwencyjna ręczna skrzynia biegów (SMG) oferuje zmianę biegów jak w Formule 1.


Bezpieczeństwo: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Pełna ochrona.
Na widok filigranowej sylwetki BMW Z4 mało kto przypuszcza, że jest to obecnie jeden z najbezpieczniejszych roadsterów. Ważną rolę odgrywa przy tym karoseria wykonana ze stali o podwyższonej sztywności, pałąki antykapotażowe ze stali szlachetnej, niezwykle sztywne obramowanie przedniej szyby, zagłówki pochłaniające energię uderzenia i niewidoczny z zewnątrz system zderzaków z odkształcalnymi aluminiowymi amortyzatorami uderzeń. Całość uzupełnia najnowsza generacja poduszek powietrznych, reagujących odpowiednio do siły zderzenia.

Inteligentne poduszki powietrzne: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Inteligentna ochrona.
Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera znacznie podwyższają bezpieczeństwo pasywne. W zależności od siły zderzenia nadmuchiwane są tylko w niezbędnym stopniu.

Układ hamulcowy: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Mocny chwyt.
Wysokowydajny system hamulcowy z czterokanałowym układem ABS szybko zatrzymuje BMW Z4. Poduszki powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa i ograniczniki siły naciągu pasów kontrolowane są przez elektroniczny sterownik.

Opony z funkcją jazdy awaryjnej: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Jedziemy dalej.
Montowane seryjnie opony z funkcją jazdy awaryjnej o specjalnie wzmocnionych ścianach bocznych nie zapadają się nawet przy całkowitej utracie ciśnienia w oponie i eliminują konieczność nieplanowanej zmiany koła.

CBC (Cornering Brake Control): foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Przyklejony do drogi.
Układ CBC, będący kontynuacją technologiczną układu ABS, sprawie, że hamowanie na zakrętach jest jeszcze bezpieczniejsze. Samochód nie zbacza z toru nawet podczas nagłego hamowania.


Dane techniczne BMW Z4 3.0 i : foto: [link widoczny dla zalogowanych]


Wymiary w mm

Rozstaw osi 2 495

Długość 4 091

Szerokość 1 781

Wysokość 1 299

Rozstaw kół przednich 1 473

Rozstaw kół tylnych 1 523


Silnik

Cylindry / zawory 6 / 4

Pojemność w cm 2 979

Skok tłoka / średnica tłoka 89,6 / 84,0

Moc maks. w kW przy obr/min 170 / 5 900

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 300 / 3 500


Osiągi

Wsp. oporu powietrza (cw) 0,35

Prędkość maksymalna w km/h 250

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 5,9

Przyspieszenie 80-120 km/h w s. 5,8 / 7,5


Zużycie paliwa

W mieście w l/100 km 13,5

Na autostradzie w l/100 km 6,6

Średnie w l/100 km 9,1

Emisja CO2 w g/km 221

Pojemoność zbiornika paliwa w l. 55


Koła

Rozmiar przednich opon 225 / 45 R17 91W RSC

Rozmiar tylnych opon 225 / 45 R17 91W RSC

Rozmiar przednich obręczy 8 J x 17 stop lekki

Rozmiar tylnych obręczy 8 J x 17 stop lekki


Masa w kg

Bez ładunku 1 365

Maks. dopuszczalna 1 590

Maks. ładowność 300

Maks. nacisk na oś przednią/tylną 790 / 860

Cennik: [link widoczny dla zalogowanych]

Galeria:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> BMW Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin