Forum O samochodach Strona Główna O samochodach
Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszego forum!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BMW serii 3 Touring

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> BMW
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin14kajetan
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 8:35, 14 Lut 2006    Temat postu: BMW serii 3 Touring

Równowaga sił.
Więcej dynamiki, aby przyspieszać z temperamentem i precyzyjnie zmieniać pas jazdy. Innowacyjny kształt, aby cieszyć oko. Inteligentna koncepcja wnętrza, aby wszechstronnie korzystać z auta. Wysoka jakość, aby oprzeć się upływowi czasu. BMW serii 3 Touring - perfekcyjnie wyważona fascynacja.
Fotka BMW z profilu [link widoczny dla zalogowanych]

Stylistyka: foto:
[link widoczny dla zalogowanych]

Więcej niż tysiąc słów.
O stylistyce można wiele filozofować. Albo czuć ją, patrząc na harmonię powierzchni i proporcji, na sylwetkę wyrażającą jednocześnie temperament i elegancję. Jedno spojrzenie wystarczy, aby zachwycić, a jednak funkcjonalność jest tu najważniejszą z cech. Ile będziesz potrzebować, aby wyjść z zachwytu?

Stylistyka karoserii: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Potyczka z wiatrem.
Zamaszysta linia frontu z szerokimi wlotami powietrza i eleganckimi reflektorami doskonale stawia czoła oporowi powietrza, które błyskawicznie omiata wypukłą maskę silnika, uzyskując maksymalne przyspieszenie na dachu o linii lekko opadającej w stronę skośnego tyłu. "Potyczka" kończy się jednak równie szybko, jak się zaczęła - BMW serii 3 Touring odjeżdża, zostawiając wiatr daleko za sobą.

Stylistyka wnętrza: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Inspirująca perfekcja.
Siedząc za kierownicą i spoglądając na deskę rozdzielczą, można odkryć wiele ciekawych rzeczy: na przykład listwy ozdobne z drewna szlachetnego, tytanu lub aluminium. Albo starannie dobrane kolory i materiały podkreślające przestrzenny charakter wnętrza BMW serii 3 Touring. Uwadze może umknąć jedynie inteligentne rozmieszczenie przyrządów, gdyż wszystko jest po prostu na swoim miejscu.

Przestrzeń: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Przestrzeń.
Jego najmocniejsza strona? Wszechstronność! BMW serii 3 Touring jest większe, niż myślisz. Kompaktowe z wyglądu auto zaskakuje na wszystkich fotelach mnóstwem miejsca na nogi i po bokach. Pojemność bagażnika wynosi 460 litrów. Po złożeniu dzielonego w stosunku 60:40 oparcia kanapy tylnej pojemność przestrzeni bagażowej o niemal płaskim podłożu wzrasta do 1385 litrów. Pod spodem umieszczony jest kolejny schowek, dostępny również z podłogą dwustronną, zaczepami do mocowania bagażu i plandeką z tworzywa sztucznego.

Ergonomia: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Swobodna przestrzeń.
Dłużej, szerzej, wyżej - z zewnątrz i od wewnątrz nasze wymagania rosną wraz z oczekiwaniami naszych klientów. Wszystkie funkcje są przystosowane do potrzeb kierowcy. BMW serii 3 Touring to radość z jazdy przejawiająca się też w większej przestrzeni na nogi i okolicach głowy. Nie ma też potrzeby, aby ograniczać ilość zabieranego bagażu.

System iDrive: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Innowacyjnie intuicyjny.
W kokpicie samolotu pasażerskiego jest średnio około 400 przełączników - i żadnym z nich nie można obsługiwać odtwarzacza CD. System iDrive (dostępny tylko w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacyjnym) pozwala nie tylko na wybór muzyki, ale i obsługę wszystkich innych funkcji komfortu za pomocą tylko jednego elementu: kontrolera. Informacje wyświetlane są na wyświetlaczu kontrolnym nad konsolą środkową. Dzięki temu kierowca nie musi odwracać wzroku od drogi i może cieszyć się niczym nie zakłóconą radością z jazdy.

Przycisk start/stop: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Na samym początku.
Palec naciska przycisk na konsoli środkowej. Impuls elektryczny budzi silnik do życia. Niemal niewyczuwalne wibracje rozprzestrzeniają się od opuszek palców przez całe ciało, sygnalizując, że pod maską silnika BMW serii 3 Touring pracuje jednostka napędowa o sporej mocy, gotowa natychmiast zareagować na pedał gazu.

Komfort siedzenia: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Komfort na miarę.
Być na miejscu jeszcze przed uruchomieniem silnika - jak to jest możliwe? To zasługa niezwykłego komfortu foteli w obszernym BMW serii 3 Touring. Podparcia boczne w opcjonalnych fotelach sportowych gwarantują perfekcyjną pozycję przy dynamicznej jeździe i wygodę, która sprawia, iż dłuższe podróże są prawdziwą przyjemnością.

Dostęp komfortowy: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Optymalne wejście.
Wsiąść, nacisnąć przycisk startowy, ruszyć z miejsca. Nawet jeśli brzmi to prawie banalnie, brakuje tutaj jednego decydującego szczegółu - kluczyka. Opcjonalna funkcja dostępu komfortowego w BMW serii 3 Touring rozpozna kluczyk automatycznie, gdy znajdzie się w zasięgu auta. Dopiero wtedy możliwe jest otwarcie przednich drzwi i bagażnika oraz włączenie silnika przyciskiem start. Po oddaleniu się od pojazdu drzwi zamykają się samoczynnie. Aż do następnej jazdy.

Napęd: foto: [link widoczny dla zalogowanych]


Od przycisku startowego do celu.
Sześciocylindrowy silnik rzędowy wie, jak pokazać się z najlepszej strony. Jego temperament przewyższa wyłącznie jego wydajność. Czterocylindrowy silnik benzynowy oraz jednostki wysokoprężne też potrafią zrobić wrażenie i doskonale współpracują z dostępną w wyposażeniu standardowym skrzynią sześciobiegową. Ich dynamika mówi sama za siebie.

Czterocylindrowy silnik benzynowy: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Od zera do zachwytu.
Liczy się każdy gram. Czterocylindrowa wersja silnika BMW serii 3 Touring wykazuje cechy prawdziwego sportowca. Niesamowita reakcja silnika, potężne rezerwy mocy i niewielkie zużycie paliwa należą do głównych zalet tej jednostki napędowej. Innowacje techniczne, takie jak układy Double Vanos czy Valvetronic, znacznie poprawiły wydajność silnika.

Sześciocylindrowy silnik benzynowy: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

258 koni na gładkim asfalcie.
Wydajny rozwój mocy pozwala silnikowi BMW 330i (258 KM) bez problemu przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,4 s. Wersja 2,5-litrowa (218 KM) potrzebuje na to ok. 0,8 s więcej. A wszystko to przy niezwykle spokojnej pracy silnika. Sportowy charakter i dyskretny temperament to cechy tych niepowtarzalnych jednostek aluminiowo-magnezowych.

Czterocylindrowy sliniik wysokoprny: foto: [link widoczny dla zalogowanych]


Demonstracja siły.
Lekkie naciśnięcie pedału gazu wystarczy, aby wywołać natychmiastową reakcję czterocylindrowego silnika wysokoprężnego. 120 kW przyspiesza BMW 320d w jedyne 8,6 s od 0 do 100 km/h. Maksymalny moment obrotowy 340 Nm osiągany jest już przy 2000 obr./min. Cechy te czynią ten wyposażony w układ Common Rail silnik wysokoprężny najmocniejszą jednostką w swojej klasie.

Sześciocylindrowy silnik wysokoprny: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Siła i dynamika.
Silników wysokoprężnych jest wiele, ale tylko kilka może pochwalić się takim temperamentem. Jeszcze mniej pracuje tak spokojnie, jak sześciocylindrowa jednostka wysokoprężna BMW 330d. Przy niskich obrotach silnik reaguje spontanicznie, moment do 500 Nm uzyskuje się już przy 1750 obr./min. Montowany seryjnie bezobsługowy filtr cząsteczek stałych pozwala bez problemów sprostać wymogom normy emisji spalin Euro 4. Pod względem wydajności i dynamiki jednostka ta zadowoli nawet najbardziej wymagających.

Skrzynia sześciobiegowa: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Gotowa na przyspieszenia.
Standardowa sześciobiegowa skrzynia manualna przenosi siłę napędową na koła tylne bezpośrednio i precyzyjnie. Większa rozpiętość przełożeń przy sześciu biegach zapewnia maksimum sportowej dynamiki jazdy. Jeszcze większą przyjemność z jazdy - czy to przy krótkich sprintach, czy dłuższych przyspieszeniach - daje sześciobiegowa skrzynia automatyczna z funkcją Steptronic.

Układ jezdny: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Równowaga siły i precyzji.
Maksymalna zwinność i pewny kurs decydują o bezkonkurencyjnych właściwościach jezdnych BMW serii 3 Touring. Umożliwia to rozkład masy pojazdu na obie osie w stosunku niemal 50:50. Doskonała harmonia panuje też w układzie jezdnym: dwuwahaczowa oś przednia z aluminium ma wysoką sztywność i niewielką masę, a pięciowahaczowa oś tylna precyzyjnie przenosi siłę napędową na drogę.

Aktywny układ kierowniczy: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Elastyczny, precyzyjny, sprytny.
Kierowca kieruje, a aktywny układ kierowniczy "myśli" razem z nim, dostosowując przełożenie do aktualnej prędkości jazdy. Przy parkowaniu czy w tłocznym ruchu miejskim działa znacznie bardziej bezpośrednio: dwa pełne obroty kierownicy wystarczą do całkowitej zmiany skrętu kół. Sprytne rozwiązanie! I jedyne takie na całym świecie.

Aluminiowa oś przednia: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Optymalny rozdzia obcie.
Nowa aluminiowa o z dwoma wahaczami wleczonymi pozwala na 30-procentow redukcj masy w porwnaniu z tradycyjn osi wykonan wycznie ze stali. Oznacza to zmniejszenie nacisku na o przedni i uzyskanie rozkadu masy na obie osie niemal 50:50, czego efektem s doskonae waciwoci jezdne.

Pięciowahaczowa oś tylna: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Najlepsze na końcu.
BMW serii 3 Touring wyróżnia się doskonałymi właściwościami jezdnymi przy zmniejszonej masie pojazdu. Jednym z powodów jest pięciowahaczowa oś tylna o lekkiej konstrukcji stalowej. Gwarantuje ona wyjątkową sztywność i pozwala na bardzo precyzyjne prowadzenie kół przy wysokim komforcie jazdy.

Układ kontroli trakcji (DSC) : foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Doskonały management.
Sprawdzony układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) mógł mieć tylko jednego godnego następcę: DSC najnowszej generacji. Wysokoczułe czujniki mierzą prędkość obrotową kół, przyspieszenie boczne i prędkość kątową. Już najmniejsze odchylenie od normy jest natychmiast rozpoznawane i korygowane przez dyskretną ingerencję w działanie sterownika silnika i hamulców. We wszystkich silnikach sześciocylindrowych układ ten należy do wyposażenia standardowego.

Bezpieczeństwo: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Bez kompromisów.
BMW serii 3 Touring jest niemal doskonale wyważone, a przez to niezwykle zwinne. Na doskonałe właściwości jezdne wpływa też inteligentne zastosowanie materiałów lekkich o wysokiej sztywności w przedniej części pojazdu. Pozwoliło to na znaczne zwiększenie odporności karoserii na skręcenia. Boki i cała kabina BMW serii 3 Touring mogą służyć za wzorzec bezpieczeństwa w przypadku zderzenia.

Terpontant aktywny: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Bezpieczeństwo i komfort.
Długa podróż autostradą. BMW serii 3 Touring jedzie ze stałą prędkością. Jeśli poprzedzający pojazd wjeżdża na Twój pas jazdy, tempomat aktywny wyhamowuje automatycznie samochód. Po zwolnieniu pasa ruchu auto ponownie przyspiesza do ustawionej prędkości. Krótkie naciśnięcie pedału hamulca wystarcza, by wyłączyć układ. Tempomat aktywny dostępny jest dla wszystkich modeli z silnikiem sześciocylindrowym.

Reflektory adaptacyjne: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Podążaj za drogą.
Kręta droga w nocy. Reflektory ksenonowe dostosowują się optymalnie do przebiegu zakrętu, a strumienie światła BMW serii 3 Touring pozostają na drodze. To zasługa reflektorów adaptacyjnych dostępnych jako wyposażenie dodatkowe w połączeniu z reflektorami ksenonowymi. Aby określić przebieg drogi, czujniki rejestrują kąt skrętu kierownicy, prędkość kątową pojazdu oraz prędkość jazdy. Wszystko po to, by zapewnić optymalną widoczność po zapadnięciu zmroku i zrelaksowaną jazdę.

Opony z funkcją jazdy awaryjnej: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Nieugięte.
Zmiana koła na poboczu należy już do przeszłości. Dzięki specjalnym wzmocnieniom bocznym standardowe opony BMW serii 3 Touring - nawet po ich uszkodzeniu - umożliwiają przejechanie do 250 km. Zaleta w każdej sytuacji - więcej miejsca w bagażniku i mniejsza masa, ponieważ koło zapasowe nie jest już potrzebne. Ponadto dostępna w wyposażeniu standardowym sygnalizacja uszkodzenia opony informuje kierowcę nawet o niewielkim spadku ciśnienia w ogumieniu.

Dwustopniowe światła stop: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Odpowiedni sygnał.
Nagłe hamowanie należy do rzadkości. Ale właśnie w takich sytuacjach reakcja wszystkich uczestników ruchu jest szczególnie ważna. W dwustopniowych, dzielonych światłach stop w zależności od siły nacisku na pedał hamulca włącza się dodatkowa powierzchnia świecąca. Na podstawie intensywności światła kierowcy jadący z tyłu mogą od razu odróżnić zwykłe hamowanie od nagłego i odpowiednio zareagować.

Dane techniczne : foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Wymiary w mm

Rozstaw osi 2 760

Długość 4 520

Szerokość 2 013

Wysokość 1 418

Rozstaw kół przednich 1 500

Rozstaw kół tylnych 1 513


Silnik

Cylindry / zawory R / 4 / 4

Pojemność w cm 1 995

Skok tłoka / średnica tłoka 90,0 / 84,0

Moc maks. w kW przy obr/min 110 / 6 200

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 200 / 3 600


Osiągi

Prędkość maksymalna w km/h 218 [213]

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 9,4 [10,2]

Przyspieszenie 80-120 km/h w s. 9,6 / 12,4 / 16,4


Zużycie paliwa

W mieście w l/100 km 10,8 [11,3]

Na autostradzie w l/100 km 5,7 [6,3]

Średnie w l/100 km 7,6 [8,1]

Emisja CO2 w g/km 182 [196]

Pojemoność zbiornika paliwa w l. 63


Koła

Rozmiar przednich opon 205 / 55 R 16 V

Rozmiar tylnych opon 205 / 55 R 16 V

Rozmiar przednich obręczy 7 J x 16

Rozmiar tylnych obręczy 7 J x 16


Masa w kg

Bez ładunku 1 505 [1 535]

Maks. dopuszczalna 1 970 [2 000]

Maks. ładowność 540

Maks. nacisk na oś przednią/tylną 900 / 1 135

Cennik: [link widoczny dla zalogowanych]


Galeria:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> BMW Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin