Forum O samochodach Strona Główna O samochodach
Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszego forum!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BMW M6

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> BMW
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin14kajetan
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 14:07, 15 Lut 2006    Temat postu: BMW M6

Wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Kwintesencja mocy i zniewalający wygląd. Innowacyjne technologie i ekskluzywny komfort. BMW M6 oczarowuje i zmysły, i rozum. Wysokoobrotowy, bezsprężarkowy silnik V10 katapultuje pojazd do przodu bez ograniczeń. Siedmiobiegowa skrzynia SMG Drivelogic dostarcza wrażeń znanych z fascynującej Formuły 1 także poza torem wyścigowym. Jednak prawdziwy charakter auta można poznać dopiero wtedy, gdy opuszki palców dotkną skórzanej kierownicy lub foteli M pokrytych najszlachetniejszą skórą z merynosów. To wyjątkowe połączenie bolidu wyścigowego z luksusowym coupé.

foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Stylistyka: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Sztuka przyspieszania.
Szeroki rozstaw osi i gładka obudowa podłogi sprawiają, że nowe BMW M6 praktycznie przysysa się do drogi. Atletyczna elegancja tego sportowego coupé czystej krwi jest widoczna od masywnego przodu samochodu poprzez wyraźnie zarysowane progi po efektowny pas tylny. Wysokogatunkowe materiały we wnętrzu pojazdu potwierdzają, że luksus i doskonałe osiągi nie muszą się wykluczać - tak wyjątkowe jak moc BMW M6 jest także wnętrze, w którym można jej doświadczyć.

Karoseria: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Muskularna elegancja.
Niezależnie od której strony BMW M6 się pokaże, jego sportowa i elegancka dynamika przykuwa uwagę obserwatora. Ekscytujący przód pojazdu z nisko osadzonym pasem przednim i dużymi wlotami powietrza wskazuje na bezkompromisowe dążenie do przodu. O stylistyce boku pojazdu decydują perfekcyjnie opływowe kształty lusterka typowego dla pojazdów serii M, a także charakterystyczne nadkola z kierunkowskazami oraz logo M. Muskularny tył pojazdu z czterema końcówkami wydechu i sześciokątnym dyfuzorem podkreśla szeroki rozstaw kół.

Dach z włókien węglowych: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Doskonała dynamika jazdy.
W BMW M6 dach zbudowany jest z wielu warstw karbonu (CFK). Ten nowoczesny element lekkiej konstrukcji podkreśla wyjątkową pozycję coupé, którego korzenie sięgają czasów Gran Turismo. Ponadto karbon o dużej gęstości waży cztery razy mniej niż tradycyjna stal. Dzięki lżejszemu dachowi obniżono środek ciężkości BMW M6, co pozytywnie wpłynęło na dynamikę jazdy. Korzyści dla kierowcy: większa prędkość na zakrętach i nadzwyczaj dobra trakcja.

Wnętrze: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Dynamika w najpiękniejszym wydaniu.
Dynamika linii nadwozia jest konsekwentnie kontynuowana we wnętrzu pojazdu. Już białe oświetlenie progów BMW M6 nadaje mu niepowtarzalny charakter. Deska rozdzielcza wyróżnia się doskonałą elegancją oraz dopracowaną w szczegółach funkcjonalnością. Ergonomiczne fotele M z regulowaną szerokością oparcia sprawiają, że jazda na granicy możliwości staje się stylową przyjemnością. Szlachetna skóra z merynosów cieszy zarówno oczy, jak i dłonie. Wszystkie kolory i materiały są starannie dobrane, aby wzbogacić radość z jazdy o to decydujące "coś".

Ergonomia: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Na miarę radości z jazdy.
Szlachetna skóra i wyraźnie zarysowany profil sprawiają, że kierownica wielofunkcyjna M dobrze i wygodnie leży w dłoniach. Dźwigienki skrzyni SMG umieszczone bezpośrednio na kierownicy funkcjonują jak w Formule 1: po prawej - włączanie wyższego biegu, po lewej - redukcja biegu. Za pomocą przycisków na kierownicy wielofunkcyjnej kierowca może obsługiwać najważniejsze funkcje komunikacji i rozrywki bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.

MDrive Manager: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Temperament za jednym naciśnięciem przycisku.
Indywidualna konfiguracja mocy silnika lub programów przełączania biegów - od szczególnie komfortowej po purystyczno-sportową. Za pomocą przycisku MDrive na kierownicy można aktywować zaprogramowane ustawienia. Należą do nich: układ DME (elektroniczny układ sterowania silnikiem), 7-biegowa skrzynia SMG Drivelogic, układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) oraz wyświetlacz Head-Up specjalnie dostosowany do wymagań aut serii M. W taki sposób temperament BMW M6 dostosowuje się idealnie do temperamentu kierowcy.

Wyświetlacz Head-Up M: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Wszystko w polu widzenia.
Dostępny w wyposażeniu standardowym wyświetlacz Head-Up wyświetla bezpośrednio w polu widzenia kierowcy prędkość jazdy, symbole nawigacyjne oraz komunikaty układu Check Control. Jednym naciśnięciem przycisku można przejść do widoku charakterystycznego dla serii M. Oprócz prędkości wyświetlany jest wskaźnik biegu skrzyni SMG w regulowanym zakresie prędkości obrotowych z funkcją shift lights. Dzięki projekcji na wysokości oczu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. Zaletą tego rozwiązania jest większe bezpieczeństwo i wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Fotele M: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Komfort jazdy skrojony na miarę.
Sportowa jazda jest wyzwaniem dla człowieka i techniki. Dopasowane fotele M zapewniają doskonałe podparcie także na bardzo ostrych zakrętach. Szerokość oparcia i podparcie ud są regulowane, podobnie jak ogrzewanie foteli. Dostępne w wyposażeniu standardowym podparcie lędźwiowe z systemem płynnej regulacji komór powietrznych optymalnie odciąża mięśnie pleców. Wszystkie ustawienia można indywidualnie zapisać.

System nawigacyjny Professional: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Cel zawsze przed oczami.
System nawigacyjny BMW M6 prowadzi kierowcę szybko, bezpośrednio i prosto do celu. Wszystkie funkcje przedstawione są na przeciwodblaskowym monitorze 16:9. Za pomocą systemu GPS (Global Positioning System) i tylnych czujników układu ABS komputer niezwykle precyzyjnie podaje aktualną lokalizację BMW M6. Dostępna jest także funkcja akustycznego wydawania poleceń, którą umożliwia innowacyjny system sterowania głosem. Za pomocą odtwarzacza DVD do systemu można wczytać aktualna mapę drogową BMW.

Napęd: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Wysokie obroty, maksymalna moc.
Już lekkie naciśnięcie pedału jazdy wystarczy, by jednostka napędowa zaprezentowała swą monumentalną moc. Pojemność skokowa 5 l oraz moc 507 KM (373 kW) zapewniają osiągi znane ze sportów motorowych. Maksymalna prędkość obrotowa wynosi 8250 obr./min, a silnik bierze głęboki oddech za pomocą dziesięciu indywidualnych przepustnic. W połączeniu ze zmienną regulacja faz rozrządu Double Vanos jednostka napędowa uruchamia się bez opóźnień. Wydajny układ sterowania silnikiem z regulacją spalania stukowego w oparciu o technologię pomiaru prądu jonowego umożliwia pełne wykorzystanie potencjału mocy przy wysokich prędkościach obrotowych.

Koncepcja wysokoobrotowa : foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Doskonały wykres mocy.
Większe osiągi dzięki zmaksymalizowanej prędkości obrotowej - wysokoobrotowy silnik V10 wpisuje się w koncepcję silników wyścigowych. Jednostka generuje niesamowite przyspieszenie z prędkości obrotowych do 8250 obr./min. Specjalna zmienna regulacja Double Vanos nieustannie dostosowuje fazy rozrządu do potrzeb silnika, aby zagwarantować imponujący moment obrotowy w niskim i potężną moc w wysokim zakresie prędkości obrotowych.

Układ sterowania silnikiem: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Absolutnie dostrojony.
Sterownik silnika MS S 65 z trzema 32-bitowymi procesorami odpowiada wymaganiom stawianym przez wysokoobrotową jednostkę napędową. Na podstawie ponad 50 sygnałów wejściowych oblicza on dla każdego cylindra optymalny przebieg suwu i reguluje pozycję wałka rozrządu oraz ustawienie dziesięciu indywidualnych przepustnic. Steruje także regulacją spalania stukowego w oparciu o technologię pomiaru prądu jonowego, która optymalizuje czas zapłonu poszczególnych cylindrów i udostępnia cały potencjał mocy.

SMG Drivelogic: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Zmiana biegów jak w Formule 1.
Siedmiobiegowa skrzynia Drivelogic umożliwia niezwykle szybką zmianę biegów bez włączania sprzęgła, bez zwalniania pedału gazu i bez odczuwalnych przerw w przenoszeniu napędu. Kierowca może wybrać między sterowaniem za pomocą dźwigienek na kierownicy lub dźwigni zmiany biegów w konsoli środkowej. Funkcja Launch Control umożliwia maksymalne przyspieszenie: dzięki niej po osiągnięciu optymalnego zakresu prędkości obrotowych biegi przełączają się samoczynnie.

Układ jezdny: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Tak lekkie są osiągi.
Innowacyjne zastosowanie lekkich materiałów konstrukcyjnych o dużej sztywności, takich jak aluminium i karbon, sprawia, że BMW M6 osiąga wyjątkowe obciążenie jednostkowe mocy wynoszące zaledwie 3,5 kg na 1KM. Dzięki temu auto może pochwalić się osiągami znanymi dotychczas tylko z Formuły 1. Dla kierowcy BMW M6 oznacza to absolutną zwinność oraz możliwość uzyskania większych prędkości na zakrętach. Zawsze i wszędzie. Receptą na sukces jest przede wszystkim, oprócz dachu z włókien węglowych i aluminiowego układu jezdnego, wysokoobrotowa jednostka napędowa V10.

Aluminiowy układ jezdny: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Precyzja to podstawa.
Niezwykle sztywna karoseria i duży udział elementów konstrukcyjnych wykonanych z aluminium stanowią podstawę sportowych osiągów BMW M6. Równomierny rozkład masy na osie gwarantuje niesamowicie dokładne prowadzenie kół i optymalną moc. Za pomocą układu elektronicznej kontroli amortyzatorów (EDC) kierowca ustawia charakterystykę układu jezdnego - od sportowej po komfortową.

Blokada mechanizmu różnicowego M: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Bezpieczeństwo w sytuacjach ekstremalnych.
Na śliskiej nawierzchni lub przy wykonywaniu gwałtownego manewru omijania kierowcę wspomaga układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC). Ten system wspomagania ingeruje w pracę układu sterowania silnikiem tylko w sytuacjach ekstremalnych, redukuje moment napędowy i aktywuje hamulce poszczególnych kół. W systemie MDrive Manager dostępne są dwa poziomy układu DSC. Pierwszy zapewnia dynamiczny komfort jazdy, podczas gdy drugi, dzięki większym tolerancjom w odniesieniu do przyspieszeń wzdłużnych i poprzecznych, umożliwia bardzo sportową jazdę, niemal na granicy praw fizyki.


Dwustopniowy układ DSC: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Więcej radości z jazdy.
Duża stabilność jazdy i optymalna trakcja, zwłaszcza podczas wychodzenia z zakrętów - o to przede wszystkim dba blokada mechanizmu różnicowego M. Funkcja ta skutecznie zapobiega buksowaniu kół napędowych. Także przy niewielkiej lub bardzo różnej przyczepności kół, np. na śniegu, żwirze lub lodzie, dostarcza ona niezbędnej siły napędowej. Kierowcy preferujący sportowy styl jazdy doceniają to rozwiązanie, ponieważ optymalizuje ono prowadzenie auta, a jednocześnie wspomaga siłę napędu na tylne koła.

Bezpieczeństwo: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Stabilność, która zapewnia radość z jazdy.
Zasługą lekkich materiałów, takich jak aluminium, jest nie tylko niewiarygodne obciążenie jednostkowe mocy BMW M6 wynoszące 3,5 kg na 1 KM. Dzięki bardzo dużej wytrzymałości na skręcanie i zginanie zapewniają one także doskonałą stabilność karoserii. Połączenie lekkości i stabilności ponosi komfort jazdy oraz bezpieczeństwo.

Reflektory adaptacyjne : foto: Gdy reflektory prowadzą pojazd wraz z kierowcą.
Zwiększone bezpieczeństwo podczas jazdy w nocy po krętych drogach zapewniają dostępne opcjonalnie reflektory adaptacyjne, które - jakby prowadzone niewidzialną ręką - dostosowują oświetlenie do przebiegu zakrętu. To arcydzieło myśli technicznej powstało dzięki zastosowaniu czujników, które nieustannie rejestrują takie dane, jak prędkość i kąt skrętu kierownicy. Następnie są one za pośrednictwem silniczków elektromechanicznych realizowane przez sterownik reflektorów ksenonowych.

"Pływające" hamulce tarczowe: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Droga hamowania może być tak krótka.
Niezwykłe przyspieszenie BMW M6 idzie w parze z niesamowitą skutecznością hamowania. Pojazd poruszający się z prędkością 100 km/h zatrzymuje się po 36 metrach, natomiast jadący 200 km/h po niespełna 140 metrach. Sercem wysokowydajnego układu hamulcowego są dziurkowane, wentylowane i bardzo lekkie "pływające" tarcze hamulcowe. Znajdą one miejsce w zaprojektowanych specjalnie dla BMW M6 19-calowych obręczach kutych, które wraz ze standardowym ogumieniem przystosowanym do jazdy z dużą prędkością przyczyniają się do zapewnienia bezpieczeństwa jazdy.


System bezpieczeństwa: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Ochrona w każdej sytuacji.
Sześć dostępnych w wyposażeniu standardowym poduszek powietrznych ze wszystkich stron zapewnia kierowcy i pasażerom doskonałą ochronę w przypadku kolizji. Kwestią jeszcze ważniejszą niż liczba poduszek jest ich układ sterowania. Inteligentny system bezpieczeństwa ASE (Advanced Safety Electronics) sprawia, że w razie wypadku poszczególne poduszki powietrzne wyzwalane są odpowiednio do sytuacji. Gdy zachodzi taka potrzeba, system aktywuje także napinacze pasów bezpieczeństwa, otwiera zamek centralny i wyłącza pompę paliwową.

Dane techniczne: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Wymiary w mm

Rozstaw osi 2 889

Długość 4 871

Szerokość 2 043

Wysokość 1 372

Rozstaw kół przednich 1 567

Rozstaw kół tylnych 1 584


Silnik

Cylindry / zawory 10 / 4

Pojemność w cm 4 999

Skok tłoka / średnica tłoka 75,2 / 92,0

Moc maks. w kW przy obr/min 373 / 7 750

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 520 / 6 100


Osiągi

Prędkość maksymalna w km/h 250

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 4,6

Przyspieszenie 0-1000 m w s. 22,5


Zużycie paliwa

W mieście w l/100 km 22,7

Na autostradzie w l/100 km 10,2

Średnie w l/100 km 14,8

Emisja CO2 w g/km 357

Pojemoność zbiornika paliwa w l. 70


Koła

Rozmiar przednich opon 255 / 40 ZR19

Rozmiar tylnych opon 285 / 35 ZR19

Rozmiar przednich obręczy 8,5 J x 12 stop lekki

Rozmiar tylnych obręczy 9,5 J x 17 stop lekki


Masa w kg

Bez ładunku 1 785

Maks. dopuszczalna 2 200

Maks. ładowność 415

Maks. nacisk na oś przednią/tylną 1 090 / 1 200


Cennik: [link widoczny dla zalogowanych]

Galeria:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> BMW Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin