Forum O samochodach Strona Główna O samochodach
Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszego forum!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BMW M5

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> BMW
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin14kajetan
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 12:02, 15 Lut 2006    Temat postu: BMW M5

Doskonałe osiągi. Rasowa elegancja.
Stylowy wygląd, bezkompromisowe osiągi - BMW M5 definiuje na nowo pojęcie sportowej limuzyny. Wysokoobrotowy silnik V10, 7-biegowa skrzynia SMG z układem Drivelogic i aluminiowy układ jezdny to rozwiązania konstrukcyjne rodem z pojazdów wyścigowych. Mocno zarysowane kontury, unikalne detale serii M i wnętrze łączące atletyczną ergonomię z ekskluzywną przestronnością podkreślają niezwykły charakter samochodu.
Osiągi nie były jeszcze nigdy aż tak zachwycające.

foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Stylistyka: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Deklaracja misji.
Dzięki dużemu rozstawowi osi i gładkiej obudowie podłogi BMW M5 dosłownie nie sposób oderwać od jezdni. Począwszy od mocno zarysowanego przodu po charakterystyczny profil progów oraz tył z czterema rurami wydechowymi ze stali nierdzewnej, każdy szczegół świadczy o atletycznej elegancji sportowej limuzyny. Materiały wykończeniowe we wnętrzu M5 stanowią idealne połączenie sportowego stylu i komfortu. Osiągi M5 są tak samo wyjątkowe, jak otoczenie, w którym ich doświadczasz.

Wnętrze: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Swobodne przekraczanie ograniczeń.
Bezkompromisowo sportowemu charakterowi samochodu dorównuje nadzwyczajna elegancja - kto powiedział, że nie da się ich połączyć? BMW wie, jak to zrobić. Już otwarcie drzwi wyostrza zmysły na oczekujące Cię doznania. Zestaw wskaźników jarzy się chłodnym białym światłem; pięknie wykończone materiały, takie jak skóra i drewno szlachetne, potęgują wyważoną przejrzystość wnętrza. Czy po zajęciu miejsca chcesz włączyć system audio BMW Professional, czy też od razu uruchomić silnik? Którą przyjemność wybierzesz najpierw?

Wygląd zewnętrzny: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Intrygujący wygląd.
Każdy niezwykły samochód sportowy ma własną, wyjątkową estetykę. Weźmy na przykład mocno zarysowane wloty powietrza, które są dominującym elementem pasa przedniego BMW M5. Podobnie charakterystyczne dla BMW M "chrapy" umieszczone powyżej przednich nadkoli. Ekskluzywna stylistyka19-calowych kół na obręczach z tradycyjnymi szprychami promieniowymi podkreśla w najwyższym stopniu sportowy charakter samochodu, a kryjącą się za tym filozofię wyrazić można jedną literą: M.

Ergonomia: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Maksymalne przyspieszenie - pełna kontrola.
Kokpit BMW M5 przemawia nawet do najbardziej wytrawnego kierowcy w każdej sytuacji na drodze. Niezrównana biegłość konstruktorów BMW w dziedzinie ergonomii gwarantuje, że wszystkie elementy obsługi są łatwo dostępne. Anatomicznie ukształtowane fotele M obejmują ciało podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. Natomiast za naciśnięciem jednego przycisku system MDrive Manager aktywuje indywidualnie skonfigurowaną charakterystykę układu jezdnego, zmieniając komfortowe M5 w sportową limuzynę.

Wyświetlacz Head-Up: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Dbałość o szczegóły.
Wyświetlacz Head-Up, oferowany w wyposażeniu dodatkowym wyświetla prędkość, wskazówki nawigacji satelitarnej oraz dane układu Check Control bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Dodatkowo aktywować można wskaźnik M, wskazujący wybrany bieg skrzyni SMG, licznik obrotów i moment optymalny do zmiany biegu. Projektor umieszczony na tablicy rozdzielczej wyświetla obraz zawierający te dane wprost na przedniej szybie. Obraz jest czytelny niezależnie od warunków oświetlenia, a kierowca nie musi odwracać wzroku od drogi.

iDrive: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Im mniej, tym lepiej.
Wewnątrz BMW M5 wszystkie szczegóły zostały zaprojektowane z myślą o łatwym i intuicyjnym użytku. Najczęściej używane funkcje, takie jak kierunkowskazy, wycieraczki czy regulacja temperatury, włączane są za pomocą przełączników i przycisków umieszczonych na kierownicy. Funkcje dodatkowe, takie jak systemy nawigacji, komunikacji i rozrywki można uruchomić poprzez system iDrive, umieszczony na konsoli środkowej. System MDrive Manager pozwala zaprogramować zestaw funkcji samochodu M5, włącznie z cyfrowym sterownikiem silnika, skrzynią SMG oraz fotelami M, za pomocą przycisku MDrive umieszczonego na kierownicy.

Napęd : foto: [link widoczny dla zalogowanych]


Idealna charakterystyka mocy.
Litera M oznacza bezkompromisową moc tego silnika: 507 KM (373 kW), pojemność 5 litrów i maksymalny moment obrotowy 520 Nm przy 6.100 obr./min. Po wciśnięciu pedału gazu wysokoobrotowy silnik V10 odpowiada w jeden możliwy sposób - dostarczając niewiarygodnej mocy. Przy w pełni otwartej przepustnicy silnik może rozpędzić BMW M5 od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Zaledwie w dziesięć sekund później samochód osiągnie 200 km/h, na nowo definiując pojęcie mocy.

Koncepcja silnika wysokoobrotowego: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Standard jak w sportach motorowych.
Więcej mocy przy większej prędkości - wysokoobrotowy silnik V10 jest produktem konsekwentnego dążenia do doskonałości w sporcie motorowym. Widać to po nieprzerwanej charakterystyce mocy. Czuć to podczas jazdy M5. Zapierająca dech w piersi moc silnika i niesamowite wartości momentu obrotowego gwarantowane są przez wyjątkowy system sterowania wałkiem rozrządu Double VANOS, który dostosowuje czasy otwarcia zaworów w celu uzyskania maksymalnej wydajności silnika i absolutnej mocy - w prawdziwym stylu M.

Sterowanie silnikiem: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Prędkość maksymalna.
Wysokoobrotowy silnik V10 stawia wysokie wymagania elektronicznym układom silnika. Układ sterujący silnikiem MS S 65 został zaprojektowany w taki sposób, aby spełnić te wymagania. Dzięki trzem 32-bitowym procesorom jest on zdolny wykonać do 200 milionów indywidualnych operacji na sekundę. Pozwala to osiągnąć maksymalną wydajność każdego suwu mocy dla każdego cylindra, zmienić kąt otwarcia wałka rozrządu oraz pozycje dziesięciu zaworów przepustnicy. Elektroniczny system sterowania silnikiem kontroluje również układ kontroli spalania stukowego na zasadzie strumienia jonowego, który wyznaczając idealny czas zapłonu poszczególnych cylindrów wykorzystuje potencjał silnika do maksimum.

Układ jezdny: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Dążenie do ideału.
Płynna jazda, ostra reakcja i sportowa trakcja: układ jezdny BMW M5 został precyzyjnie skonstruowany z myślą o sportowej sile napędu zapewnionej przez silnik V10. Jego bardzo wytrzymała, a jednocześnie lekka konstrukcja zmniejsza obciążenie, w ten sposób przyczyniając się do idealnej masy samochodu sportowego M5. Wraz z dwustopniowym układem dynamicznej kontroli stabilności ta rewolucyjna konstrukcja jeszcze bardziej potęguje godne podziwu cechy układu jezdnego, przez co zapewnia doskonałe zachowanie układu kierowniczego na zakrętach i przy dużych prędkościach. Fascynujące fakty - wspaniałe doznania.

7-biegowa skrzynia SMG z układem Drivelogic : foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Zaledwie o milimetr od sportów motorowych.
Delikatny ruch wystarczy, by zmienić bieg w 50 milisekund:
7-biegowa skrzynia SMG z układem Drivelogic daje poczucie, że jest się kierowcą Formuły 1. Obywając się bez sprzęgła, system ten zmienia biegi za pomocą przełączników umieszczonych na kierownicy. W razie potrzeby skrzynia SMG może wysprzęglić podwójnie w celu uzyskania optymalnej prędkości silnika przy redukcji biegu. Ten inspirowany sportem system pozwala nie tylko uzyskać wszystko z silnika V10, ale również zwiększa bezpieczeństwo: można trzymać obie ręce na kierownicy, bez względu na to, czy się jedzie szeroką szosą, czy torem wyścigowym.

Zmiana biegów: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Indywidualny styl jazdy.
Do jazdy po mieście, na autostradzie i torze wyścigowym - dzięki zróżnicowanym programom zmiany biegów, 7-biegowa skrzynia SMG z układem Drivelogic zapewnia zachwycającą moc samochodu sportowego we wszystkich warunkach drogowych. Sześć ręcznych i pięć automatycznych trybów pracy obejmuje zarówno zrównoważoną dynamikę, jak i czysto sportowe doznania. Układ kontroli startu zapewnia maksymalne przyspieszenie pozwalając silnikowi nabrać pełnej mocy jeszcze przed zmianą biegu. Krótko mówiąc, gwarantuje to natychmiastowy zastrzyk adrenaliny.

Bezpieczeństwo:foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Specjaliści do spraw bezpieczeństwa.
BMW M5 może poszczycić się również doskonałymi osiągnięciami z zakresu bezpieczeństwa. Karoserię cechuje niezwykła sztywność i wytrzymałość. Wymienne strefy zgniotu z przodu i z tyłu pojazdu mogą wytrzymać zderzenie przy prędkości do 15 km/h, nie narażając karoserii właściwej na zniszczenie. Kabina pasażerska jest natomiast wyposażona we wzmocnione elementy boczne i kompleksowy system poduszek powietrznych, kontrolowany przez idealnie dostrojony elektroniczny system bezpieczeństwa.

Wysokowydajne hamulce : foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Wyjątek stanowi regułę.
Unikalne osiągnięcia BMW M5 uzupełniają hamulce wyjątkowej jakości. Wentylowane tarcze hamulcowe stanowią centralny element wysokowydajnego układu hamulcowego. Nawet wysoka temperatura powstająca w wyniku tarcia nie jest w stanie ograniczyć ich niewiarygodnej siły hamowania. Dobrze znany układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) został udoskonalony tak, by spełniać wymagania standardów M5. Wystarczy tylko połączyć system sterowania układem jezdnym z reagowaniem hamulców M5, a osiągniemy jeden rezultat – niezrównane bezpieczeństwo.

Blokada mechanizmu różnicowego M: foto:http://www3.bmw.pl/produkty/samochody/bmwm/m5limuzyna/images/highlight_safety_differenti.jpg

Najwyższe wymagania wyznaczają najwyższe standardy.
Blokada mechanizmu różnicowego M, zaprojektowana do bezkompromisowej jazdy, jest jednocześnie bardzo przydatna na autostradzie, bowiem poprawia trakcję osi tylnej nawet w najtrudniejszych sytuacjach podczas jazdy. Oznacza to lepsze prowadzenie i maksymalną siłę napędową, również na zakrętach pokonywanych z dużą prędkością. Innymi słowy, M5 stanowi doskonałe połączenie mocy i bezpieczeństwa.


Dane Techniczne M5 Liimuzyna: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Wymiary w mm

Rozstaw osi 2 889

Długość 4 855

Szerokość 1 846

Wysokość 1 469

Rozstaw kół przednich 1 580

Rozstaw kół tylnych 1 566


Silnik

Cylindry / zawory 10 / 4

Pojemność w cm 4 999

Skok tłoka / średnica tłoka 75,0 / 92,0

Moc maks. w kW przy obr/min 373 / 7 750

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 520 / 6 100


Osiągi

Prędkość maksymalna w km/h 250

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 4,7

Przyspieszenie 0-1000 m w s. 22,7


Zużycie paliwa

W mieście w l/100 km 22,7

Na autostradzie w l/100 km 10,2

Średnie w l/100 km 14,8

Emisja CO2 w g/km 357

Pojemność zbiornika paliwa w l. 70


Koła

Rozmiar przednich opon 255 / 40 ZR19

Rozmiar tylnych opon 285 / 35 ZR19

Rozmiar przednich obręczy 8,5 J x 19 stop lekki

Rozmiar tylnych obręczy 9,5 J x 19 stop lekki


Masa w kg

Bez ładunku 1 830

Maks. dopuszczalna 2 300

Maks. ładowność 470

Maks. nacisk na oś przednią/tylną 1 090 / 1 270

Cennik: [link widoczny dla zalogowanych]

Galeria:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> BMW Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin