admin14kajetan
Administrator
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/25 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 9:37, 15 Lut 2006 Temat postu: BMW M3 Coupe |
|
|
„M” jak miara prawdziwego sportowca.
Podobnie jak jego poprzednik, nowe BMW M3 stworzone zostało, aby dawać czystą radość z jazdy. Samochód ten wyznacza standardy w dziedzinie dynamiki i sportowych osiągów. Jego charakterystyczna prezencja i charyzmatyczna elegancja sprawiają, że BMW M3 zachwyca już na pierwszy rzut oka. Od razu widać, że mamy do czynienia z prawdziwie sportowym samochodem, który chętnie pokaże, na co go stać. Radość z jazdy, którą możesz dzielić z innymi - BMW M3 oferuje wygodne miejsca dla czterech osób.
foto:
[link widoczny dla zalogowanych]é.&downloadImage=/produkty/samochody/bmwm/m3coupe/images/introduction_front_big.jpg&idDef=white
Stylistyka: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
W dobrej formie.
Od razu można poznać, kiedy sportowiec jest w dobrej formie. BMW M3 - podobnie jak atleta - ma muskularną, ale i elegancką prezencję. Charakterystyczna wypukłość maski silnika - zdradza kryjącą się pod spodem potężną moc. Pas przedni z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi oraz duże wloty powietrza kształtują niepowtarzalny przód BMW M3. Przód niezwykle autentyczny, ponieważ każdy element ma swoje praktyczne uzasadnienie.
Maska: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Spiętrzenie mocy.
Na aluminiowej masce silnika wznosi się charakterystyczna wypukłość, pod którą kryje się silnik nowej generacji.
Pas przedni: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Pełnia wyrazu.
Pas przedni z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi oraz duże wloty powietrza podkreślają sportowy charakter BMW M3.
Skrzela: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Funkcjonalność formy.
Boczne „skrzela” poprawiają chłodzenie układu sterowania i są cytatem z legendarnego BMW 507.
Napęd: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Cała na przód.
BMW M3 reaguje spontanicznie na najmniejszy ruch pedału gazu. Swoje zdolności sprinterskie auto zawdzięcza nowemu wysokoobrotowemu silnikowi - sześciocylindrowej rzędowej jednostce o maksymalnych obrotach 8.000 na min. i potężnym przyspieszeniu. Żadnego turbodoładowania - po prostu czysta koncepcja silnika wysokoobrotowego znana z Formuły 1. A to dlatego, że celem konstruktorów nie był najwyższy z możliwych moment obrotowy, lecz przyspieszenie. Silnik spełnia ten wymóg z łatwością, wzbudzając niepohamowaną radość z jazdy.
Sześciocylindrowy rzędowy bezsprężarkowy silnik benzynowy: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Rodem z wyścigów.
Nowy sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o lekkiej, kompaktowej konstrukcji i pojemności 3,2 l osiąga moc 343 KM przy 7.900 obr./min. Wysoki zakres obrotów i soczysty moment obrotowy dają potężne przyspieszenie.
Układ sterowania silnikiem MSS 54: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Centrala dowodzenia.
Moc, obroty i emisja - zdolność obliczeniowa 25 milionów operacji na sekundę pozwala układowi sterowania silnikiem precyzyjnie nadzorować pracę jednostki napędowej BMW M.
Czterozaworowa głowica cylindra: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Chłodne igraszki z ogniem.
Czterozaworowa głowica odlewana jest indywidualnie do każdego silnika i wyposażona jest w dodatkowe kanały powietrzne, mające na celu poprawę skuteczności katalizatora.
Układ jezdny: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Na ostre zakręty i ciekawe trasy.
Czy to szybka jazda po krętej drodze, czy zmiana pasa na autostradzie, czy długie proste - kierowcy o sportowych ambicjach mogą zawsze polegać na układzie jezdnym BMW M3. Szeroki rozstaw kół korzystnie wpływa na trakcję przy dużych prędkościach i pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów. Zminimalizowana masa nieresorowana zapewnia doskonałą przyczepność kół. A kropką nad ?i? jest zmienna blokada mechanizmu różnicowego M. Ta innowacja autorstwa BMW gwarantuje optymalną trakcję na zakrętach i przy ruszaniu na grząskim gruncie.
Blokada mechanizmu różnicowego M: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Światowa nowość.
Adaptacyjna blokada mechanizmu różnicowego M precyzyjnie mierzy obroty kół tylnych i odpowiednio reguluje rozkład mocy. Rezultatem jest doskonałe prowadzenie pojazdu, nawet na śniegu.
Oś przednia: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Pewny kurs I.
Przednia oś jest lekka, sztywna i pracuje niezwykle precyzyjnie. Nowe łożyskowanie osi przedniej gwarantuje doskonałe prowadzenie kół.
Oś tylna z wahaczem centralnym: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Bezpieczeństwo: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Ponad wszystko.
Przy całym zachwycie mocą i osiągami nie można zapominać o bezpieczeństwie pasażerów. Niezwykle sztywna karoseria BMW M3 celująco spełnia wymogi najsurowszych testów zderzeniowych w Europie i USA. Ponadto karoseria ta została zoptymalizowana pod względem najczęściej występujących rodzajów kolizji. Umieszczony pod tylnymi siedzeniami zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego jest w razie kolizji odporny na uszkodzenia. Żeby niegroźne kolizje nie powodowały dużych zniszczeń, BMW M3 wyposażone jest w amortyzatory zderzeń (do 4 km/h) i elementy odkształcalne (do 15 km/h).
Ceramiczne hamulce tarczowe: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Błyskawiczne hamowanie.
Niezwykle wytrzymałe ceramiczne hamulce tarczowe mają imponującą skuteczność: hamowanie ze 100 km/h do całkowitego zatrzymania trwa jedynie 2,6 sek, a droga hamowania wynosi 35 m.
Dynamic Stability Control: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Precyzja działania.
Dynamiczny układ kontroli stabilności (DSC) zwiększa stabilność jazdy na śliskiej nawierzchni i zakrętach przez indywidualne wyhamowywanie poszczególnych kół.
Czujnik ciśnienia w oponach: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
System wczesnego ostrzegania.
Koło, które traci powietrze, obraca się szybciej. Układ RDW zawczasu ostrzeże o niebezpieczeństwie.
Dane techniczne M3 Coupe: foto: [link widoczny dla zalogowanych]
Wymiary w mm
Rozstaw osi 2 731
Długość 4 492
Szerokość 1 780
Wysokość 1 383
Rozstaw kół przednich 1 508
Rozstaw kół tylnych 1 525
Silnik
Cylindry / zawory 6 / 4
Pojemność w cm 3 246
Skok tłoka / średnica tłoka 91,0 / 87,0
Moc maks. w kW przy obr/min 252 / 7 900
Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 365 / 4 900
Osiągi
Wsp. oporu powietrza (cw) 0,33
Prędkość maksymalna w km/h 250
Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 5,2
Przyspieszenie 80-120 km/h w s. 5,3 / 6,9
Zużycie paliwa
W mieście w l/100 km 20,4
Na autostradzie w l/100 km 9,3
Średnie w l/100 km 13,4
Emisja CO2 w g/km 323
Pojemoność zbiornika paliwa w l. 63
Koła
Rozmiar przednich opon 225 / 45 ZR18
Rozmiar tylnych opon 255 / 40 ZR18
Rozmiar przednich obręczy 8 J x 18 stop lekki
Rozmiar tylnych obręczy 9 J x 18 stop lekki
Masa w kg
Bez ładunku 1 570
Maks. dopuszczalna 2 000
Maks. ładowność 505
Maks. nacisk na oś przednią/tylną 970 / 1 140
Cennik: [link widoczny dla zalogowanych]
Galeria:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|