Forum O samochodach Strona Główna O samochodach
Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszego forum!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BMW M3 Coupe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> BMW
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin14kajetan
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 9:37, 15 Lut 2006    Temat postu: BMW M3 Coupe

„M” jak miara prawdziwego sportowca.
Podobnie jak jego poprzednik, nowe BMW M3 stworzone zostało, aby dawać czystą radość z jazdy. Samochód ten wyznacza standardy w dziedzinie dynamiki i sportowych osiągów. Jego charakterystyczna prezencja i charyzmatyczna elegancja sprawiają, że BMW M3 zachwyca już na pierwszy rzut oka. Od razu widać, że mamy do czynienia z prawdziwie sportowym samochodem, który chętnie pokaże, na co go stać. Radość z jazdy, którą możesz dzielić z innymi - BMW M3 oferuje wygodne miejsca dla czterech osób.

foto:
[link widoczny dla zalogowanych]é.&downloadImage=/produkty/samochody/bmwm/m3coupe/images/introduction_front_big.jpg&idDef=white

Stylistyka: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

W dobrej formie.
Od razu można poznać, kiedy sportowiec jest w dobrej formie. BMW M3 - podobnie jak atleta - ma muskularną, ale i elegancką prezencję. Charakterystyczna wypukłość maski silnika - zdradza kryjącą się pod spodem potężną moc. Pas przedni z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi oraz duże wloty powietrza kształtują niepowtarzalny przód BMW M3. Przód niezwykle autentyczny, ponieważ każdy element ma swoje praktyczne uzasadnienie.

Maska: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Spiętrzenie mocy.
Na aluminiowej masce silnika wznosi się charakterystyczna wypukłość, pod którą kryje się silnik nowej generacji.


Pas przedni: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Pełnia wyrazu.
Pas przedni z wbudowanymi reflektorami przeciwmgielnymi oraz duże wloty powietrza podkreślają sportowy charakter BMW M3.

Skrzela: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Funkcjonalność formy.
Boczne „skrzela” poprawiają chłodzenie układu sterowania i są cytatem z legendarnego BMW 507.

Napęd: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Cała na przód.
BMW M3 reaguje spontanicznie na najmniejszy ruch pedału gazu. Swoje zdolności sprinterskie auto zawdzięcza nowemu wysokoobrotowemu silnikowi - sześciocylindrowej rzędowej jednostce o maksymalnych obrotach 8.000 na min. i potężnym przyspieszeniu. Żadnego turbodoładowania - po prostu czysta koncepcja silnika wysokoobrotowego znana z Formuły 1. A to dlatego, że celem konstruktorów nie był najwyższy z możliwych moment obrotowy, lecz przyspieszenie. Silnik spełnia ten wymóg z łatwością, wzbudzając niepohamowaną radość z jazdy.

Sześciocylindrowy rzędowy bezsprężarkowy silnik benzynowy: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Rodem z wyścigów.
Nowy sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o lekkiej, kompaktowej konstrukcji i pojemności 3,2 l osiąga moc 343 KM przy 7.900 obr./min. Wysoki zakres obrotów i soczysty moment obrotowy dają potężne przyspieszenie.

Układ sterowania silnikiem MSS 54: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Centrala dowodzenia.
Moc, obroty i emisja - zdolność obliczeniowa 25 milionów operacji na sekundę pozwala układowi sterowania silnikiem precyzyjnie nadzorować pracę jednostki napędowej BMW M.


Czterozaworowa głowica cylindra: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Chłodne igraszki z ogniem.
Czterozaworowa głowica odlewana jest indywidualnie do każdego silnika i wyposażona jest w dodatkowe kanały powietrzne, mające na celu poprawę skuteczności katalizatora.


Układ jezdny: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Na ostre zakręty i ciekawe trasy.
Czy to szybka jazda po krętej drodze, czy zmiana pasa na autostradzie, czy długie proste - kierowcy o sportowych ambicjach mogą zawsze polegać na układzie jezdnym BMW M3. Szeroki rozstaw kół korzystnie wpływa na trakcję przy dużych prędkościach i pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów. Zminimalizowana masa nieresorowana zapewnia doskonałą przyczepność kół. A kropką nad ?i? jest zmienna blokada mechanizmu różnicowego M. Ta innowacja autorstwa BMW gwarantuje optymalną trakcję na zakrętach i przy ruszaniu na grząskim gruncie.

Blokada mechanizmu różnicowego M: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Światowa nowość.
Adaptacyjna blokada mechanizmu różnicowego M precyzyjnie mierzy obroty kół tylnych i odpowiednio reguluje rozkład mocy. Rezultatem jest doskonałe prowadzenie pojazdu, nawet na śniegu.

Oś przednia: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Pewny kurs I.
Przednia oś jest lekka, sztywna i pracuje niezwykle precyzyjnie. Nowe łożyskowanie osi przedniej gwarantuje doskonałe prowadzenie kół.

Oś tylna z wahaczem centralnym: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Bezpieczeństwo: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Ponad wszystko.
Przy całym zachwycie mocą i osiągami nie można zapominać o bezpieczeństwie pasażerów. Niezwykle sztywna karoseria BMW M3 celująco spełnia wymogi najsurowszych testów zderzeniowych w Europie i USA. Ponadto karoseria ta została zoptymalizowana pod względem najczęściej występujących rodzajów kolizji. Umieszczony pod tylnymi siedzeniami zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego jest w razie kolizji odporny na uszkodzenia. Żeby niegroźne kolizje nie powodowały dużych zniszczeń, BMW M3 wyposażone jest w amortyzatory zderzeń (do 4 km/h) i elementy odkształcalne (do 15 km/h).

Ceramiczne hamulce tarczowe: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Błyskawiczne hamowanie.
Niezwykle wytrzymałe ceramiczne hamulce tarczowe mają imponującą skuteczność: hamowanie ze 100 km/h do całkowitego zatrzymania trwa jedynie 2,6 sek, a droga hamowania wynosi 35 m.


Dynamic Stability Control: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Precyzja działania.
Dynamiczny układ kontroli stabilności (DSC) zwiększa stabilność jazdy na śliskiej nawierzchni i zakrętach przez indywidualne wyhamowywanie poszczególnych kół.

Czujnik ciśnienia w oponach: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

System wczesnego ostrzegania.
Koło, które traci powietrze, obraca się szybciej. Układ RDW zawczasu ostrzeże o niebezpieczeństwie.

Dane techniczne M3 Coupe: foto: [link widoczny dla zalogowanych]

Wymiary w mm

Rozstaw osi 2 731

Długość 4 492

Szerokość 1 780

Wysokość 1 383

Rozstaw kół przednich 1 508

Rozstaw kół tylnych 1 525


Silnik

Cylindry / zawory 6 / 4

Pojemność w cm 3 246

Skok tłoka / średnica tłoka 91,0 / 87,0

Moc maks. w kW przy obr/min 252 / 7 900

Maks. moment obrotowy w Nm (obr/min) 365 / 4 900


Osiągi

Wsp. oporu powietrza (cw) 0,33

Prędkość maksymalna w km/h 250

Przyspieszenie 0-100 km/h w s. 5,2

Przyspieszenie 80-120 km/h w s. 5,3 / 6,9


Zużycie paliwa

W mieście w l/100 km 20,4

Na autostradzie w l/100 km 9,3

Średnie w l/100 km 13,4

Emisja CO2 w g/km 323

Pojemoność zbiornika paliwa w l. 63


Koła

Rozmiar przednich opon 225 / 45 ZR18

Rozmiar tylnych opon 255 / 40 ZR18

Rozmiar przednich obręczy 8 J x 18 stop lekki

Rozmiar tylnych obręczy 9 J x 18 stop lekki


Masa w kg

Bez ładunku 1 570

Maks. dopuszczalna 2 000

Maks. ładowność 505

Maks. nacisk na oś przednią/tylną 970 / 1 140

Cennik: [link widoczny dla zalogowanych]

Galeria:

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]



[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> BMW Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin