Forum O samochodach Strona Główna O samochodach
Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszego forum!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Audi TT

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> Audi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin14kajetan
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 14:08, 13 Lut 2006    Temat postu: Audi TT

Audi TT stworzony został z myślą o ludziach, dla których motoryzacja jest źródłem nieustającej fascynacji. Wolność, przygoda, silne emocje - ten samochód wzbudza wiele uczuć, od których łatwo się uzależnić. Jego nazwa jest hołdem złożonym legendzie sportu samochodowego - słynnym wyścigom Tourist Trophy' (TT).

Zachwyca indywidualistów, stwarzając możliwość dopasowania wyglądu i wyposażenia do własnych upodobań. Dlatego każde Coupe i Roadster jest inne, a mimo to pozostaje niezmiennie Audi TT.


Dla Audi TT Coupe stworzono nową definicję klasycznego samochodu sportowego: zaawansowana technologia, świeży, nowoczesny design, najlepsze standardy bezpieczeństwa i dynamika dająca poczucie uczestnictwa w sportach wyścigowych.


Stylistyka:



Audi TT Coupe jest sportowe i autentyczne. W jego bryle zaklęte są uczucia i pasje. Linie i powierzchnie tworzą tu idealną całość. Łuk dachu dynamicznie napina się nad silną sylwetką - forma TT Coupe ma wystarczającą moc, by stać się klasykiem przyszłości.



Opływowe nadwozie Audi TT Coupe zostało zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym w tunelu aerodynamicznym i komorze wodnej. W ten sposób uzyskano wyjątkowo niski opór przepływającego powietrza - fascynująca sylwetka TT nie jest dziełem przypadku. Wszystko służy temu, by ta przyjemność była jak największa.


Wnętrze:

We wnętrzu Audi TT Coupe króluje skóra i aluminium i to one determinują jego wygląd. Perfekcyjne wykończenie i nastrojowa inscenizacja. Chłodne detale z matowego aluminium są przeciwwagą dla delikatnych tapicerek ze skóry. Oba materiały zastosowano na przykład w dźwigni zmiany biegów.


Wnętrze stworzone jest zgodnie z zasadami puryzmu i czystości formy. Dzięki temu, że wszystko jest symetryczne i przejrzyste, wzrok kierowcy bez problemu odnajduje to, co jest najbardziej potrzebne. Wszystko jest tu podporządkowane jednemu celowi - nie absorbować uwagi kierowcy i dostarczać mu optymalny komfort.

Technika:

Silnik:

Dzięki imponującym jednostkom napędowym TT jest synonimem mocy i szybkości.
Czterocylindrowe silniki 1,8 litra z turbodoładowaniem i pięcioma zaworami na cylinder mają niezwykle wysokie wartości momentu obrotowego. W zależności od wersji uzyskują moc od 180 do 225 KM. Jednostka napędowa Audi TT przewyższa tym samym wiele wyprodukowanych dotychczas silników sportowych.



Dwie chłodnice powietrza doładowanego pomagają uzyskać imponującą sprawność.
Audi TT Coupe z silnikiem 1,8 T quattro 225 KM (165 kW) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a maksymalna prędkość to 243 km/h. Moment obrotowy wynosi 280 Nm, i to już przy 2200 obr./min. Jednocześnie silniki TT pozostają niezwykle ekonomiczne.


Areodynamika:

Audi jest pionierem w dziedzinie aerodynamiki samochodowej. Osiągnięcia na tym polu konstruktorzy wykorzystali przy projektowaniu Audi TT Coupe, którego nadwozie zostało zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym w tunelu aerodynamicznym i komorze wodnej.

Pomimo że w samochodzie zastosowano duże opony, a do chłodzenia silnika z turbodoładowaniem konieczny jest dopływ dodatkowego powietrza, uzyskano współczynnik oporu cw = 0,34, co jest wynikiem niespotykanym w samochodach sportowych. W połączeniu z powierzchnią części przedniej wynoszącą tylko 1,99 m2, uzyskano wyjątkowo niski opór przepływającego powietrza.

W trakcie symulacji w Audi TT Coupe zoptymalizowany został także spód samochodu. Testy aerodynamiczne prowadzone były inaczej niż w konwencjonalnym tunelu aerodynamicznym: samochód "jechał" po drodze dzięki zastosowaniu szybko poruszających się pasów, powodujących obracanie się kół. Ponadto obok samochodu umieszczono dodatkowe pasy symulujące nawierzchnię drogi. Ta nowa metoda dała wyniki znacznie bliższe rzeczywistym i poszerzyła możliwości optymalizacji.

Wyposażenie standardowe:

System informacyjny FIS

Poduszki powietrzne pełnowymiarowe dla kierowcy i pasażera

Poduszki powietrzne Thorax boczne (dla kierowcy i pasażera)

Tapicerka skórzana Alcantara/Perlnappa

ABS (system antypoślizgowy)

ESP

Układ wydechowy: 1-wylotowy dla 1.8 T (180 KM), 2-wylotowy dla 1.8 T quattro (225 KM)

Elektrycznie ustawiane oraz ogrzewane lusterka zewnętrzne

Klimatyzacja elektroniczna

Aluminiowe listwy przy drzwiach z nadrukiem TT

Elektrycznie opuszczane i podnoszone szyby

Centralny zamek

Wykończenie wnętrza z elementów aluminiowych

Całkowicie ocynkowane nadwozie

Podświetlane lusterka do makijażu

Reflektory przeciwmgielne

Reflektory ksenonowe (tylko dla wersji 3.2 quattro)

Obręcze ze stopów metali lekkich (5-ramienne), rozmiar 7Jx16, 205/55 R16 dla wersji 132kW

Obręcze ze stopów metali lekkich, (6-ramienne), rozmiar 7,5Jx17, 225/45 R17 dla wersji 165kW

Tylna kanapa dzielona i kładziona 50/50

Dźwignia zmiany biegów w skórze z elementami aluminium

Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu

Podgrzewane dysze spryskiwaczy

Wspomaganie układu kierowniczego

3-ramienna sportowa kierownica skórzana

Sportowe siedzenia

Manualna regulacja wysokości foteli przednich

Przygotowanie do montażu radioodtwarzaczy (8 głośników + antena w tylnej szybie)

Szyby termoizolujące

Immobiliser

Sportowe zawieszenie

Regulacja położenia kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach

Spoiler

Dane Techniczne Audi TT 3.2 quattro 250 KM (184kW), quattro, 6 biegów:

Silnik

Pojemność cm³

3189

Moc kW (KM) / obr./min.

184(250) /6300

Moment Nm / obr./min.

320 /2800-3200


Wymiary

Dług. x szer. x wys. (mm)

4041 x 1856 x 1345

Rozstaw osi (mm)

2429

Rozstaw kół - przód/tył (mm)

1528/1505

Pojemność bagażnika (l)

220

Pojemność zbiornika paliwa (l)

62


Masa / Pojemności

Masa własna/dopuszczalna (kg)

1490/1875


Osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

6,3

Prędkość maksymalna, km/h

250


Zużycie paliwa

Zużycie paliwa poza miastem/w mieście (w l/100km)

8,1/14,9

Bezpieczeństwo:

Konstruktorzy Audi TT szczególną uwagę zwrócili na to, by ten sportowy model odznaczał się wysokim poziomem bezpieczeństwa aktywnego i biernego.



Audi TT Coupe wyposażone jest standardowo w ABS, elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS, elektroniczny rozdział siły hamowania EBV oraz ESP - elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy, który w przypadku odchyleń między kursem zadanym a kursem rzeczywistym wyhamowuje poszczególne koła i ingeruje w układ kontroli silnika.



Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa uzupełnia przednia i boczna poduszka powietrzna chroniąca głowę i klatkę piersiową dla kierowcy i pasażera.ozostaje niezmiennie Audi TT.


Komfort:

Czyste w formie i funkcjonalne wnętrze Audi TT Coupe powoduje, że wzrok kierowcy natychmiast odnajduje to, co najważniejsze. Konsola środkowa, instrumenty kontrolne i akcenty z aluminium - wszystko symetryczne i przejrzyste.

Sportowe fotele pokryte skórzaną tapicerką Alcantara zapewniają optymalną pozycję na zakrętach, poczucie komfortu oraz niezmienną jakość podczas eksploatacji.

Wnętrze Coupe jest niemal idealnie wyciszone. Pierwszy i ostatni dźwięk dobiegający do uszu kierowcy i pasażerów to dźwięk otwieranych i zamykanych drzwi. W Audi TT Coupe nic nie przeszkadza kierowcy w delektowaniu się sportową jazdą. Przeciwnie - wszystko służy temu, by ta przyjemność była jak największa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
patryk12#




Dołączył: 13 Lut 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/25
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 13:35, 14 Lut 2006    Temat postu: Ok

Bardzo dobrze technicznie zrobiony samochód.Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> Audi Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin