admin14kajetan
Administrator
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/25 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 14:53, 13 Lut 2006 Temat postu: Audi Q7 |
|
|
Audi Q7 - najnowsza generacja samochodu z segmentu SUV - udowadnia, iż myśl przewodnia Audi "Przewaga dzięki technice" pozostaje aktualna. Sportowy styl, mocne silniki, komfortowe, przestronne wnętrze to gwarancja dynamicznej i niezapomnianej jazdy.
W latach 80-tych dzięki napędowi quattro, Audi wprowadzało w euforię i podziw kierowców rajdowych. Dziś za sprawą Q7 wywołuje podobne, silne odczucia.
Projektując Q7, dzięki mistrzowskiemu połączeniu elegancji z charakterem właściwym dla samochodów terenowych, Audi po raz kolejny wyznacza nowy trend w historii motoryzacji.
Audi Q7 to uosobienie postępu i innowacyjności. To synteza solidności, sportowej elegancji i najwyższej jakości, na której Audi oparło budowę nowej generacji samochodów terenowych.
Stylistyka:
Audi Q7 zwraca na siebie uwagę przede wszystkim masywną, sportową sylwetką. Opływowy kształt Q7 odbiega od dotychczasowej, kanciastej formy charakterystycznej dla wcześniejszej generacji pojazdów terenowych.
Energia, moc, dynamika. Te cechy Audi Q7 uwypuklają elementy nadwozia zapożyczone ze sportowej sylwetki wersji coupè. Masywny przód w kształcie litery V sprawia wrażenie jakby Q7 nieustannie rwał się do przodu.
Sprinter gotowy do startu. Tak o Audi Q7 mogą myśleć nie tylko sportowcy. Zwrócone do tyłu reflektory ukryte pod obudową z krystalicznie przezroczystego szkła oraz dużych rozmiarów koła, akcentują prawdziwą drapieżność połączoną z wyjątkową siłą.
Śmiała linia nadwozia oraz precyzyjnie zaprojektowany kształt boku nadają Audi Q7 oryginalny charakter. Jego tył stanowi doskonałe dopełnienie innowacyjnej koncepcji samochodu terenowego. Szeroko zachodząca na boki samochodu pokrywa bagażnika, którą oddziela linia w kształcie litery S oraz wysoko osadzone zderzaki, nadają Q7 cechy samochodu, który nie boi się wyzwań.
Wnętrze:
Funkcjonalność i elegancja. Tym dwóm elementom podporządkowane zostało całe wnętrze Audi Q7. Ekskluzywne materiały, z których zrobione są elementy wyposażenia kuszą swoim pięknem i precyzją wykonania.
W ramach oferty ozdobne aplikacje mogą być wykonane z aluminium, skóry oraz wyszukanych gatunków drewna takich jak orzech, czy jesion. Natomiast wysokiej jakości tapicerki, zarówno te tkaninowe, jak i skórzane, są natomiast doskonałym dopełnieniem wygodnych foteli, gwarantujących poczucie komfortu.
Kokpit Audi Q7 wyróżnia się funkcjonalnością i niepowtarzalnym stylem. Na uniesionej nieco konsoli elementy obsługi zostały czytelnie rozmieszczone, dzięki czemu prowadzenie samochodu jest wyjątkowo przyjemne.
Poręczna kierownica, wyraźnie zarysowane otwory wentylacyjne oraz utrzymane w sportowym stylu wskaźniki, zachęcają kierowcę do dynamicznej jazdy.
Technika:
Silnik:
SUV klasy Premium wyróżnia się przede wszystkim wysokimi osiągami. Zarówno benzynowe jak i wysokoprężne jednostki napędowe Audi Q7 są w szczególny sposób przystosowane do jazdy sportowej jak i do poruszania się po ekstremalnie trudnej nawierzchni.
W ofercie silników Q7 znalazła się miedzy innymi niezwykle dynamiczna i wydajna jednostka V6 o pojemności 3,0 l. W bazującej na technologii TDI® jednostce paliwo za pomocą piezoelektrycznych wtryskiwaczy wtryskiwane jest pod ciśnieniem 1.600 barów bezpośrednio do komory spalania, zapewniając tym samym doskonałe osiągi. Drzemiące pod maską 232 KM (171 kW) mocy i moment obrotowy 500 Nm powodują, iż samochód osiąga prędkość 100 km/h w 9,1 sekundy.
Silnik V8 oparty na technologii FSI® decydował o wielokrotnych zwycięstwach załóg Audi w najtrudniejszych wyścigach samochodowych na świecie, w Le Mans. Teraz dzięki Audi Q7 jednostka V8 FSI® o mocy 350 KM (257 kW) i momencie obrotowym 440 Nm triumfuje również na tradycyjnych drogach.
Ten silnik o sportowym rodowodzie charakteryzuje się wysoką mocą i długą żywotnością. Innowacyjna technologia bezpośredniego wtrysku paliwa optymalizuje proces spalania i wpływa na zwiększenie mocy jednostki oraz doskonałe osiągi. Audi Q7 wyposażony w silnik o pojemności 4.2 l osiąga prędkość 100 km/h zaledwie w 7,4 sekundy.
Za sprawą TDI® oraz FSI® Audi Q7 w pełni rozwija swą moc i dynamikę. Dzięki technicznym rozwiązaniom zastosowanym w budowie tych jednostek, z łatwością pokonuje każdy rodzaj terenu.
Skrzynia Biegów:
Audi Q7 dzięki odpowiednio skonstruowanej przekładni doskonale czuje się zarówno na krętych, górskich drogach, jak i na jezdniach o płaskiej nawierzchni.
Automatyczna 6-stopniowa skrzynia biegów tiptronic®, jest doskonale przystosowana do potrzeb pojazdów z silnikami o wysokim momencie obrotowym. Przekładnia Audi Q7 efektywnie przenosi możliwie największy moment obrotowy na koła. Przekształcając moc silnika w moment obrotowy ułatwia poruszanie się samochodu po trudnym terenie.
Na wzrost dynamiki jazdy wpływa zarówno wysoki stopień skuteczności, jak i niewielki rozmiar oraz masa samej przekładni. Dzięki osiągnięciu tych parametrów Audi Q7 charakteryzuje się niezwykle korzystnym stosunkiem masy do mocy.
Napęd Quattro:
Od ponad 25 lat quattro® gwarantuje w samochodach Audi zmienny i odpowiedni do potrzeb rozdział siły napędowej podczas jazdy, czyli stały napęd na cztery koła. Niezależnie od tego, czy jest to stroma góra, droga, czy bezdroże mechanizm różnicowy Torsena, który stanowi serce quattro®, jest gwarancją doskonałej przyczepności samochodu podczas jazdy.
Mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego reguluje moment obrotowy między osią przednią i tylną. W razie potrzeby nadmiar momentu kierowany jest na koła o większej przyczepności.
ESP i tryb offroad:
Możliwości napędu quattro® uzupełnia elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESP. Nowy moduł (tryb offroad) zastosowany w najnowszej generacji systemu, w zależności od prędkości dopasowuje parametry ESP, gwarantując jeszcze lepszą przyczepność i skuteczność hamulców na nierównym terenie.
ESP i tryb offroad pozwalają cieszyć się przygodą. Jazda po kamienistym lub piaszczystym podłożu jest teraz znacznie łatwiejsza i dynamiczniejsza.
ESP pomaga kierowcy zachować pełną kontrolę nad pojazdem podczas pokonywania drogowych przeszkód. Stabilizator toru jazdy ściśle współpracuje z innymi systemami bezpieczeństwa, takimi jak: ABS, ASR, EDS, czy EBV.
ASR w momencie przyspieszenia odpowiedzialne jest za możliwie najkorzystniejsze przeniesienie momentu obrotowego. O lepszą przyczepność szczególnie na sypkim i śliskim podłożu dba natomiast elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego EDS. W momencie utraty przyczepności jednego z kół, EDS wyhamowuje je przenosząc moc na koło przeciwległe.
Zawieszenie:
Hamowanie, zakręty, strome podjazdy, nierówna nawierzchnia. Bez względu na prędkość i rodzaj nawierzchni, dzięki zawieszeniu wysokiej jakości, Audi Q7 prowadzi się łatwo i bezpiecznie.
Niezwykle lekki, wykonany z elementów aluminium układ jezdny z podwójnymi wahaczami poprzecznymi został dodatkowo usztywniony. Niski środek ciężkości w połączeniu z dużym rozstawem osi oraz szerokim rozstawem kół, wpływają na doskonałą przyczepność samochodu oraz wysoki komfort jazdy.
Wytrzymałość, solidność, dynamika. Dzięki systemom servotronic, czy adaptive air suspension Audi Q7 zadowoli nawet najbardziej wymagających kierowców.
Pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension gwarantuje pełną niezależność oraz komfort jazdy. Ingerując w układ amortyzatorów kół, eliminuje stałe ruchy nadwozia redukując kołysanie się pojazdu podczas hamowania, jazdy na zakrętach, czy pokonywania stromych podjazdów.
W zależności od potrzeb kierowca może wybrać pomiędzy pięcioma rodzajami zawieszenia: komfortowym, dynamicznym, automatycznym, terenowym (offroad), czy podniesionym (lift), decydując się na większą wygodę lub stawiając na dynamikę jazdy.
O wszechstronności trybu adaptive air suspension świadczy m.in. tryb offroad, w którym prześwit zwiększony został o 25 mm. Dzięki takiemu rozwiązaniu samochód może osiągnąć w terenie prędkość dochodzącą do 100 km/h. Tryb lift, z prześwitem zwiększonym o 60 mm, odgrywa natomiast niezwykle istotną rolę na bezdrożach lub przy pokonywaniu przeszkód o wysokim stopniu trudności.
Hydrobudowa-koncepcja:
Maksymalna moc i imponujące osiągi przy minimalnym zużyciu energii w każdych warunkach, to marzenie wielu kierowców.
Podczas światowej premiery Audi Q7, oprócz pojazdu z "klasycznym" napędem Audi zaprezentowało model studyjny Q7 hybrid wyposażony w napęd hybrydowy składający się ze spalinowego silnika FSI oraz silnika elektrycznego. System zarządzania napędem i energią w hybrydzie Audi Q7 zapewnia doskonałe współdziałanie obu jednostek.
W momencie, gdy potrzebne jest większe przyspieszenie silnik elektryczny dostarcza dodatkowej mocy skracając czas przyspieszenia samochodu od 0 do 100 km/h o 0,6 sekundy w stosunku do standardowego silnika benzynowego. Uzyskiwane jest w ten sposób imponujące przyspieszenie, które wykorzystywane jest np. podczas wyprzedzania.
Wybiegający w przyszłość model studyjny Audi Q7 hybrid łączy w sobie przyjemność prowadzenia z wyczuciem jazdy, optymalnym komfortem i maksymalną wydajnością.
Wyposażenie Standardowe:
ABS/ASR/ESP
Napęd 4X4 quattro
Przekładnia automatyczna tiptronic
Czołowe i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
Kurtyny powietrzne na przód i 2-gi rząd siedzeń
Kierownica 4-ramienna (dla wersji 3.0 TDI)
Wielofunkcyjna 4-ramienna kierownica skórzana do obsługi radia i telefonu (dla wersji 4.2 FSI)
Skórzana dźwignia skrzyni biegów
Wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości (servotronic)
Regulacja położenia kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach
System MMI basic z radiem MMI i odtwarzaczem CD
Komputer pokładowy z wyświetlaczem monochromatycznym (dla wersji 4.2 FSI)
Wskaźnik kontroli niezapiętych pasów
Klimatyzacja automatyczna z wyświetlaczami
Tapicerka tkaninowa "Cosmo"
Dywaniki z przodu
Manualna regulacja wysokości przednich foteli
Podłokietnik z przodu
Schowki w drzwiach, w konsoli środkowej i pod przednimi siedzeniami
Dzielona i kładziona kanapa
Mocowanie fotelika dziecięcego ISOFIX z tyłu
Trzeci zagłówek z tyłu
Osłony p/słoneczne z podświetlanymi lusterkami do makijażu (po obu stronach)
Aplikacje dekoracyjne z lakierowanego tworzywa sztucznego
Składane i ogrzewane lusterka zewnętrzne z elektryczną regulacją
Elektryczne otwarcie pokrywy bagażnika z wewnątrz
Elektrycznie opuszczane szyby przód/tył
Centralny zamek sterowany falami radiowymi
Oświetlenie przestrzeni dla nóg
Lampki do czytania przód/tył
Dodatkowe światła do jazdy dziennej i czujnik deszczu
Reflektory przeciwmgielne
Regulacja zasięgu reflektorów
Ogrzewane dysze spryskiwaczy
Dodatkowe ogrzewanie elektryczne (tylko dla wersji z silnikiem wysokoprężnym)
Immobiliser
Szyby termoizolujące w odcieniu zielonym
Listwy wokół szyb w kolorze czarnym
Zawieszenie standardowe (sprężyny stalowe)
Reling dachowy w kolorze czarnym
Zestaw narzędzi samochodowych
Tyre Mobility Set
Obręcze ze stopu metali lekkich 8 X 18 z oponami 255/55 R 18 109 Y (dla wersji 4.2 FSI)
Obręcze ze stopu metali lekkich 7,5 X 18 z oponami 235/60 R 18 107 W (dla wersji 3.0 TDI)
Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
Dane Techniczne Audi Q7 4.2 350 KM (257 kW), quattro, tiptronic:
Silnik
Pojemność cm³
4163
Moc kW (KM) / obr./min.
257 (350) /6800
Moment Nm / obr./min.
440 /3500
Wymiary
Dług. x szer. x wys. (mm)
5068 x 2177 x 1737
Rozstaw osi (mm)
3002
Rozstaw kół - przód/tył (mm)
1651/1676
Pojemność bagażnika (l)
775
Pojemność zbiornika paliwa (l)
100
Masa / Pojemności
Masa własna/dopuszczalna (kg)
2240/2895
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)
7,4
Prędkość maksymalna, km/h
244
Zużycie paliwa
Zużycie paliwa poza miastem/w mieście (w l/100km)
10,2/19,5
Bezpieczeństwo:
Sportowa aktywność Audi jest inspiracją do ciągłego udoskonalania istniejących mechanizmów, a także do szukania nowych rozwiązań wpływających na komfort i bezpieczeństwo jazdy.
Dzięki doświadczeniom zdobytym podczas rajdów i wyścigów, utrzymanie samochodu na zadanym torze jazdy jest coraz łatwiejsze. Audi Q7 wyposażone zostało w cały szereg aktywnych systemów bezpieczeństwa, takich jak ESP, ABS, ASR, EDS, EBV, wzmacniających poczucie pewności na drodze oraz ułatwiających wykonywanie manewrów pozwalających na skuteczne wychodzenie z trudnych sytuacji.
Systemy bezpieczeństwa biernego, takie jak sztywna i stabilna kabina pasażerska, łagodzą skutki potencjalnego zderzenia. Poduszki powietrzne kierowcy i pasażera otwierają się dwustopniowo w czasie ok. 40 milisekund, dostosowując się do siły uderzenia. W wyposażeniu standardowym Audi Q7 znajdują się ponadto boczne poduszki powietrzne, które umieszczone zostały w przedniej części samochodu (istnieje możliwość ich zamówienia dla drugiego rzędu). Pasażerów wszystkich siedzeń chroni ponadto kurtyna powietrzna sideguard.
Z Audi Q7 droga staje bardziej prosta, nieodpowiedzialni uczestnicy ruchu mniej niebezpieczni, a pogoda znacznie bardziej sprzyjająca.
Adaptive light:
Podczas jazdy samochodem nie lubimy być zaskakiwani. Mgła, noc, ostry zakręt. Dzięki reflektorom adaptive light wszystko stanie się jasne.
Reflektory adaptive light - dynamiczne światła skrętne - pozwalają kontrolować wszystko, co dzieje się w bezpośrednim otoczeniu samochodu. Poza funkcją klasycznego oświetlania drogi przed pojazdem, adaptive light, w zależności od prędkości i kąta nachylenia pojazdu oraz natężenia dopasowanego do obrotów kierownicy, oświetlają znakomicie również zakręty i pobocza drogi.
Audi side assist:
Audi Q7 oferuje kierowcy kompleksową pomoc. Podczas zmiany pasa ruchu asystent zmiany Audi side assist kontroluje przestrzeń boczną za pojazdem, sygnalizując w lusterku o wykryciu na sąsiednim pasie ruchu innego pojazdu.
Układ Hamulcowy:
Funkcja stabilizacji przyczepy, system roll-over, ABS, ESP oraz aerodynamika Audi Q7 aktywnie wspomagają funkcjonowanie układu hamulcowego.
Stabilizator przyczepy redukuje jej wahadłowy ruch powstający tworzący się podczas manewrów nagłego wyprzedzania oraz omijania. Wykorzystując czujniki zintegrowane z programem ESP, stabilizator niweluje ponadto skutki silnego, bocznego wiatru.
Na podobnych zasadach funkcjonuje również system roll-over zapobiegający przewróceniu się pojazdu na dach.
ESP zawiera cały szereg istotnych funkcji, takich jak suszenie tarcz i klocków hamulcowych, czy funkcję asystenta hamowania, które wspomagają dodatkowo układ hamulcowy m.in. podczas deszczowej pogody, czy wykonywania niebezpiecznych manewrów.
Manewr hamowania wspomagany jest ponadto przez system ABS, zwiększający sterowność pojazdu oraz zapobiegający blokowaniu się kół.
W Audi Q7 specjalnymi kanałami rozmieszczonymi w podwoziu w pobliżu klocków hamulcowych przepływa chłodzące powietrze, które przyczynia się do zmniejszenia obciążenia termicznego hamulców. Dzięki dużym obręczom kół można było zastosować tarcze hamulcowe o dużej średnicy, dzięki czemu droga hamowania uległa skróceniu.
Adaptive Cruise Conrol:
Zachowanie bezpiecznej odległości od jadącego z przodu samochodu jest czasami niezwykle trudne. Adaptive cruise control pomaga kierowcy zapobiec kolizji.
System samodzielnie określa odległość od jadącego z przodu pojazdu, co wpływa na bezpieczeństwo i komfort jazdy.
W normalnym trybie system, sterowany za pomocą radaru, działa jak zwykły tempomat. W sytuacji, gdy jednak inny użytkownik ruchu zmieni nagle pas jazdy, adaptive cruise control wyhamuje pojazd do odpowiedniej prędkości, a następnie po ustabilizowaniu sytuacji na drodze, przyspieszy.
Od kierowcy zależy czy manewr ten przebiegnie łagodnie czy w pełni dynamicznie.
Asystent Zjazdu:
Audi Q7 poradzi sobie w każdej sytuacji. Kamienista nawierzchnia, czy piaszczyste podłoże dzięki asystentowi zjazdu nie będą już stanowiły przeszkody nie do pokonania.
W sytuacji, gdy podczas wolnej jazdy jedno z kół wpadnie w poślizg tryb offroad, wspomagający funkcjonowanie systemu stabilizacji toru jazdy ESP, automatycznie włącza asystenta zjazdu. Pomaga on utrzymać prędkość i ułatwia kierowanie pojazdem w szczególnie trudnym terenie.
Komfort:
Czy jazda po bezdrożach i wertepach może być równie komfortowa, jak podróżowanie po tradycyjnych drogach? Dzięki połączeniu komfortu właściwego samochodom luksusowym z dynamiką pojazdów terenowych, faktura podłoża dla Audi Q7 jest bez znaczenia.
Przestronne wnętrze, które można dowolnie komponować, komfortowe fotele, strefowa klimatyzacja, czy liczne systemy wspomagające prowadzenie samochodu sprawiają, iż podróż Audi Q7 nawet w najcięższych warunkach jest wyjątkowo przyjemna.
Konfiguracja Wnętrza:
Koncepcja wnętrza Audi Q7 zachwyca. Cała gama możliwości jego konfiguracji (28 wariantów) gwarantuje dokładnie tyle miejsc siedzących oraz przestrzeni bagażowej, ile w danym momencie jest potrzebne.
Do wyboru są trzy wersje wyposażenia: wersja pięcioosobowa z dwoma rzędami siedzeń, wersja siedmioosobowa z trzema rzędami siedzeń oraz wersja sześcioosobowa z trzema rzędami siedzeń i dwoma pojedynczymi siedzeniami w drugim rzędzie.
W wersji z trzema rzędami siedzeń każdy z pasażerów może wygodnie wsiąść do samochodu dzięki funkcji easy-entry.
Powierzchnia bagażowa może również ulegać rozmaitym modyfikacjom. Pojemność bagażnika może wynieść od 775 litrów do 2.035 litrów przy złożonych siedzeniach. Narty, deski do snowboardu, sprzęt do gry w golfa (nawet 4 torby ze sprzętem!) - w Audi Q7 zmieści się naprawdę wiele.
System licznych schowków pozwala pasażerom na dowolne organizowanie przestrzeni wokół siebie. Znajdzie się miejsce zarówno na atlas samochodowy, płyty CD, okulary, czy butelki z napojami.
Audi Q7 zapewnia pełną wygodę. Dzięki specjalnej wanience umieszczonej pod podłogą bagażnika wszystkie zabrudzone przedmioty można bez problemu odseparować od pozostałego sprzętu.
Na uwagę zasługuje ponadto elektronicznie regulowany, panoramiczny dach open sky system sięgający do trzeciego rzędu siedzeń, który pozwala każdemu z pasażerów podziwiać błękit nieba i delektować się świeżym powietrzem. Przy konstruowaniu dachu wykorzystano zalety aerodynamiki Audi Q7. Poziom hałasu nawet przy otwartym oknie utrzymuje się na niskim poziomie dzięki małej wartości cw.
MMI:
W Audi Q7 informacje dostępne są na wyciągnięcie ręki, a cała wiedza dotycząca samochodu leży w zasięgu wzroku.
Bogata paleta funkcji dostępnych w Audi Q7 zarządzana jest przez system MMI (Multi Media Interface). Jedno dotknięcie pokrętła uruchamia centralny panel obsługi, za pomocą którego można obsługiwać radio, odtwarzacz płyt CD, tuner TV, telefon, czy system nawigacji. Ekran MMI czytelnie wyświetlający wszystkie informacje, umieszczony jest ponad środkową konsolą.
W ramach oferty Audi Q7 dostępna jest również rozszerzona wersja MMI basic plus, która posiada funkcję pamięci radiowych komunikatów drogowych oraz Digital Sound Procesor zarządzający dźwiękiem rozbrzmiewającym z jedenastu głośników.
Audi parking system:
Parkowanie? Nic prostszego. Audi parking system głośno ostrzeże kierowcę przed przeszkodą pojawiającą się za pojazdem.
Dostępny w ramach oferty Audi parking system plus kontroluje również przestrzeń przed pojazdem wysyłając dodatkowy sygnał ostrzegawczy za pomocą MMI.
Wzbogacona wersja Audi parking system wyposażona jest dodatkowo w kamerę śledzącą całe otoczenie podczas wykonywania manewru cofania.
Obraz prezentujący liczne linie naprowadzające, ułatwiające parkowanie samochodu,także z przyczepą, prezentowany jest na ekranie systemu MMI.
Advanced key:
Audi Q7 rozpoznaje swojego właściciela z daleka. Nie musi on wyjmować kluczyka z kieszeni czy torby.
Dzięki funkcji advanced key sygnał wysyłany z kluczyka w postaci fal radiowych samoczynnie zwalnia blokadę przy pierwszej próbie otwarcia drzwi lub bagażnika. Aby włączyć lub wyłączyć silnik kluczyk nie jest już potrzebny. Wystarczy nacisnąć przycisk start/stop umieszczony na środkowej konsoli.
Klimatyzacja strefowa:
W Audi Q7 pory roku nie istnieją. Niezależnie od tego, czy jest zima, czy lato dzięki komfortowej, automatycznej klimatyzacji temperatura i wentylacja wewnątrz samochodu są stale kontrolowane, oddzielnie dla pasażerów i kierowcy.
Na życzenie w Audi Q7 montowana jest także czterostrefowa automatyczna klimatyzacja, która dba o komfort pasażerów podróżujących w drugim i trzecim rzędzie siedzeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|