Forum O samochodach Strona Główna O samochodach
Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszego forum!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Audi Allroad Quattro

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> Audi
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin14kajetan
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 15:12, 13 Lut 2006    Temat postu: Audi Allroad Quattro

Jest wiele dróg, które prowadzą do celu. Audi allroad quattro upora się z każdą z nich. Łączy on bowiem w sobie wysoki komfort i ponadprzeciętną dynamikę z charakterem samochodu terenowego.

Audi allroad quattro nie zmusza do kompromisu i pozostaje niezawodny zarówno w normalnych warunkach drogowych, jak i w terenie. To idealne rozwiązanie dla tych, którzy nie godzą się na ograniczenia wymuszone wyborem pomiędzy cechami pojazdu off-road, a komfortowym samochodem do przemierzania dróg asfaltowych.
Pełne mocy silniki, czterostopniowe, pneumatyczne zawieszenie oraz stały napęd na cztery koła quattro są spełnieniem marzeń o nowej formie motoryzacyjnej wolności i fantazji. Wolności bez kompromisów

Stylistyka:

Osobowość Audi allroad quattro odkrywa się powoli. Już jednak na pierwszy rzut oka czuje się emanującą z niego siłę oraz akcent położony na wszechstronność i elegancki, sportowy charakter.

Zabezpieczenie płyty podłogowej w postaci specjalnie perforowanej powłoki ochronnej, niezwykle wytrzymałe zderzaki, wyraziste i usztywnione ramy dachu, charakterystyczne zawieszenie oraz sięgające poza linię boczną nadkola, wskazują na terenowe walory i przeznaczenie tego modelu.

Wnętrze:

Na pasażerów czeka wnętrze, którego komfort odpowiada pojazdowi o bardzo wysokim standardzie. Projektantom udało się przy tym wypracować harmonijne dzieło, łączące w sobie delikatne niuanse sportowej, autentycznej funkcjonalności allroad quattro z elegancją wnętrza A6.

Sportowy charakter podkreśla dźwignia zmiany biegów i hamulca pokryte skórą oraz wielofunkcyjne, skórzane koło kierownicy. Bogactwo kolorów, pachnąca świeżą skórą tapicerka, elementy wykończeniowe z aluminium oraz wypełnione szlachetnym drewnem elementy dekoracyjne nadają mu cech szczególnej elegancji i piękna.

Dzięki dużym możliwościom adaptacyjnym wnętrza Audi allroad quattro jest idealnym pojazdem na dłuższe podróże oraz spędzanie wolnego czasu.

Technika:

Silnik:

Możliwości terenowe Audi allroad quattro potwierdzają silne i dynamiczne jednostki napędowe. Tylko takie potrafią sprostać wszelkim drogom. Allroad quattro z silnikiem V8 o pojemności 4.2 litra dysponuje ogromną rezerwą mocy. Dzięki ośmiu cylindrom i mocy 300 KM (220 kW) nowa wersja silnika gwarantuje najwyższy komfort i bezpieczeństwo jazdy na każdej nawierzchni.

Również silniki 2.7 l o mocy 250 KM (184 kW) i 2.5 TDI o mocy 180 KM (132 kW) zapewniają Audi allroad quattro energię czyniącą z niego króla dróg, zarówno tych asfaltowych, jak i trudnych, terenowych. Obie jednostki mają tak duży potencjał mocy i momentu obrotowego, że spełniają wymagania nawet bardzo wybrednego użytkownika.

Skrzynia biegów:

Allroad quattro oferuje specjalną 6-stopniową manualną skrzynię biegów z reduktorem terenowym. W szczególnie trudnych warunkach terenowych i przy ekstremalnym kącie wzniesienia umożliwia ona zastosowanie przełożeń zwalniających - low range, wpływając zdecydowanie na podniesienie bezpieczeństwa jazdy i właściwości trakcyjnych.

Model ten dostępny jest również z tradycyjną 6-stopniową manualną skrzynią biegów oraz przekładnią tiptronic, która umożliwia wybór między wygodnym przełączaniem automatycznym, a konwencjonalnym przełączaniem ręcznym.

Pneumatyczne Zawieszenie:

Audi allroad quattro posiada jedyne w swoim rodzaju czterostopniowe, pneumatyczne zawieszenie, w którym obie osie posiadają amortyzatory powietrzne kontrolowane oddzielnie przez czujniki położenia. Poprzez odpowiednie działanie na wszystkie cztery koła zapewniają one idealnie dobrany prześwit na drogach terenowych i optymalną aerodynamikę podczas szybkiej jazdy autostradą.

Przy wzrastającej prędkości inteligentny system reguluje czterostopniowo prześwit w zakresie od 208 do 142 milimetrów. Regulacja ta możliwa jest również do uzyskania ręcznie - poprzez naciśnięcie przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej.
Ta cecha samochodu jest cennym udogodnieniem podczas jazdy w terenie o zmiennym profilu.

Wyposażenie standardowe:

ABS z EBV

ESP

Napęd na cztery koła quattro

Zawieszenie pneumatyczne wszystkich kół w czterech poziomach

Tapicerka tkaninowa "KARO"

Tapicerka skórzana Cricket (dla wersji 4.2 quattro)

Dźwignia zmiany biegów w skórze

Dźwignia hamulca ręcznego w skórze

Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera

Boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu

Wielofunkcyjne koło kierownicy w skórze do obsługi radia i telefonu stacjonarnego

Radio Concert /10 głośników (bez BOSE) i antena dachowa prętowa

Klimatyzacja elektorniczna

Podłokietnik z przodu

Dodatkowe ogrzewanie elektryczne (tylko dla wersji z silnikiem wysokoprężnym)

Komputer pokładowy i Auto Check

Wskaźnik temperatury zewnętrznej

Elektrycznie opuszczane szyby przód/tył

Elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia

Centralny zamek sterowany falami radiowymi

Wewnętrzna blokada centralnego zamka

Elektryczna regulacja podparcia kręgosłupa dla przednich foteli

Elektryczna regulacja wysokości foteli przednich

Elektryczna regulacja zasięgu reflektorów zależna od położenia pojazdu

Lampki do czytania przód/tył

Podgrzewane dysze spryskiwaczy

Układ zmywania reflektorów

Reflektory p/mgielne

Immobiliser

Podświetlane lusterka do makijażu

Obręcze ze stopów metali lekkich "allroad" 7,5 X 17 z oponami 225/55 R 17W "allroad"

Dzielona i kładziona kanapa

Pokrowiec do przewozu nart

Koło zapasowe normalnej wielkości ze sprężarką powietrza

Wspomaganie układu kierowniczego

Regulacja położenia kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach

Przegroda siatkowa przedziału bagażowego

Reling dachowy

Wykończenie wnętrza elementami ze stopów aluminium w kolorze deski rozdzielczej

Trzeci zagłówek z tyłu

Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

Dywaniki przód/tył

Auto alarm fabryczny (dla wersji 4.2 quattro)

Dane Techniczne Audi Allroad Quattro 4.2 300 KM (220 kW), quattro, tiptronic:


Silnik

Pojemność cm³

4163

Moc kW (KM) / obr./min.

220(300) /6200

Moment Nm / obr./min.

370/1500-2500


Wymiary

Dług. x szer. x wys. (mm)

4810 x 1852 x 1501-1526

Rozstaw osi (mm)

2757

Rozstaw kół - przód/tył (mm)

1574/1585

Pojemność bagażnika (l)

455

Pojemność zbiornika paliwa (l)

70


Masa / Pojemności

Masa własna/dopuszczalna (kg)

1860/2490


Osiągi

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,2

Prędkość maksymalna, km/h

240


Zużycie paliwa

Zużycie paliwa poza miastem/w mieście (w l/100km)

10,1-10,2/20,0-20,1

Bezpieczeństwo:

Konstruktorzy Audi allroad quattro uwzględnili wszelkie aspekty bezpieczeństwa pasażerów. Innowacyjna konstrukcja, wyrafinowana technika, zoptymalizowana elektronika - wszystko pracuje na to, by pasażerowie allroad quattro czuli się zawsze chronieni.

Wyposażony w nowoczesny system ABS, allroad quattro zapewnia całkowitą sterowność nawet podczas hamowania z maksymalną mocą. System ESP posiada funkcję hamującą, która w sytuacjach krytycznych pozwala zwiększyć na krótko ciśnienie w systemie hamulcowym nawet do 200 bar, gwarantując wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy.

Model ten seryjnie wyposażony jest w przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Opcjonalnie dostępne są boczne poduszki powietrzne dla pasażerów z tyłu oraz kurtyny powietrzne sideguard skutecznie ochraniające głowy.

Model wyposażony jest w stały napęd na cztery koła quattro, w którym siła napędowa rozdzielana jest automatycznie i w sposób ciągły pomiędzy cztery koła. W porównaniu do napędu na jedną oś, gdzie na każde koło przypada 50% mocy silnika - w systemie quattro do każdego koła doprowadza się jedynie 25% mocy. Mniejszy moment obrotowy oznacza mniejsze ryzyko poślizgu, lepszą przyczepność i większy margines bezpieczeństwa w trakcie różnych manewrów.

Przy rozdziale momentu obrotowego pomiędzy obie osie, zmiany w ich obciążeniu spowodowane przyspieszaniem czy hamowaniem, są znacznie mniejsze niż w przypadku napędu na jedną oś. Dzięki temu samochód znacznie szybciej przyspiesza i lepiej sobie radzi ze stromymi podjazdami.


Komfort:

W Audi allroad quattro punkt ciężkości położono na rozwiązania z zakresu ergonomii, zapewniającej dobre samopoczucie i wygodę bez względu na warunki drogowe.



Będąc naśladowcą koncepcji Avant, allroad quattro oferuje komfortowe miejsca siedzące dla pięciu pasażerów, lub po złożeniu tylnej kanapy bagażnik o pojemności do 1590 litrów - przestrzeń wystarczającą, aby zmieścić sprzęt sportowy. Są to zadania, na które allroad quattro jest przygotowany dzięki maksymalnej dozwolonej ładowności 630 kilogramów oraz możliwości ciągnięcia przyczepy o ciężarze łącznym do 2300 kilogramów.



Pasażerowie będą czuć się odprężeni nawet podczas długiej, uciążliwej podróży. Z tą myślą zaprojektowane zostały siedzenia dające możliwość regulacji stosownie do indywidualnych wymagań i zapewniające lepsze oparcie boczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> Audi Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin