admin14kajetan
Administrator
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/25 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 13:42, 13 Lut 2006 Temat postu: Audi A6 Avant |
|
|
Wytyczanie nowych kierunków od zawsze było ambicją Audi.
W myśl hasła "Przewaga dzięki technice" już pierwszy model Audi A6 ustanowił standardy, do których w późniejszym czasie nawiązywali inni producenci samochodów.
Nowe Audi A6 Avant idzie o krok dalej. To zupełnie nowy wymiar podróży. Efekt, który daje połączenie sportowej siły i mocy z klasyczną elegancją sprawia, że zapomina się o granicach.
Stylistyka:
Nadwozie nowego Audi A6 Avant zaskakuje subtelnym połączeniem wyszukanej elegancji ze sportowym charakterem. Widziane z przodu przypomina gotowego do startu sprintera. Charakterystyczna osłona chłodnicy "Singleframe" idealnie komponuje się z futurystyczną linią przednich świateł, a krawędzie dachu tworzą pełną napięcia całość z powierzchnią okien. Kompozycja przodu w kształcie litery V zdradza siłę i moc drzemiącą pod maską.
Największym novum jest kształt tyłu. To najbardziej spektakularny wygląd tyłu w całej, długiej historii Audi 100 i Audi Avant. Organizuje go harmonijnie opadająca tylna szyba, podwójne światła, dwie rury wydechowe oraz zintegrowane z całością zderzaki. Całości dopełnia tworząca delikatny łuk linia dachu, która płynnie łączy tył samochodu z resztą nadwozia.
Wnętrze:
Prawdziwy komfort jazdy może zapewnić jedynie odpowiednia architektura wnętrza. Nowe Audi A6 Avant łączy w sobie cechy luksusowej limuzyny, sportowego coupé oraz wszechstronnego kombi. Wnętrze wykonano z najwyższej jakości tkanin oraz skóry, które doskonale komponują się z drewnianymi dodatkami, dając typowy dla Audi efekt spójności stylu. Wszystkie elementy wyposażenia przyciągają wzrok swoim estetycznym wyglądem i solidnym wykonaniem, podkreślając jednocześnie sportowy charakter Audi A6 Avant.
W nowym Audi A6 Avant wszystko jest na swoim miejscu. Doskonale zorganizowany kokpit sprawia, że kierowca może skupić uwagę wyłącznie na prowadzeniu samochodu, a bardziej przestronne wnętrze i większa przestrzeń bagażowa nadają podróży wyjątkowy charakter.
[color=darkblue]Technika:[/color]
Silnik:
Konstruktorzy Audi opanowali do perfekcji sztukę zachowania równowagi między mocą silnika a zużyciem paliwa, dając tym samym gwarancję sportowych wrażeń i oszczędnej jazdy.
Zastosowany w nowym Audi A6 Avant silnik V8 o pojemności 4.2 l, mocy 246 kW i momencie obrotowym 420 Nm., przyspieszenie do 100 km/h osiąga w ciągu 6,1s. Jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h.
Silnik 3.2 FSI V6 o mocy 188 kW czerpie swą siłę z niezwykle wydajnego procesu spalania, którego skuteczność została potwierdzona podczas wielu rajdów samochodowych. Optymalne osiągi silnika, w pełnym zakresie obrotów, zapewnia wałek rozrządu o zmiennych fazach, który steruje w sposób ciągły czasami otwarcia, przypadających na każdy cylinder, czterech zaworów ssących i wydechowych.
Unowocześniony został także silnik 2,4 o mocy 130 kW i o maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm, który zachowuje dodatkowe rezerwy mocy w każdej sytuacji na drodze.
Ciekawie prezentuje się silnik wysokoprężny 3.0 V6 TDI, w którym po raz pierwszy zastosowano technikę Common Rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Technika ta polega na tym, że olej napędowy dostaje się do komory spalania pod ciśnieniem dochodzącym do 1600 barów, a dwie umieszczone równolegle chłodnice powietrza zapewniają właściwe wykorzystanie mocy. Wynikiem tego są osiągi o mocy 165 kW oraz o maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Audi A6 z silnikiem 3.0 TDI przyspiesza do 100 km w zaledwie 7,3 s.
Rozwiązaniem, które zainteresuje amatorów długich podróży jest silnik wysokoprężny 2.0 TDI z zastosowanymi pompowtryskiwaczami, który pozwala na pokonanie 1100 km bez tankowania paliwa.
Nowością w ofercie silników wysokoprężnych jest silnik 2,7 TDI, o mocy 132 kW, działający na podobnych zasadach, co silnik 3.0 V6 TDI. Charakteryzuje się on równie wysokim maksymalnym momentem obrotowym, wysoką kulturą pracy oraz zastosowaną techniką trzeciej generacji Common Rail. Dzięki użyciu specjalnych filtrów, silnik ten spełnia rygorystyczne normy emisji spalin.
Skrzynia biegów:
Moc ukryta w nowym Audi A6 Avant musi być umiejętnie wykorzystana. Nad tym zadaniem czuwa nowoczesna 7-stopniowa przekładnia automatyczna - multitronic. Gwarantuje ona natychmiastowe przyspieszenie samochodu bez utraty mocy, a tryb sportowy przekładni zapewnia lepszą dynamikę jazdy.
W połączeniu z napędem na cztery koła quattro, nowe Audi A6 oferuje 6 stopniową przekładnię automatyczną tiptronic. Przetwarza ona szybko i zdecydowanie moment obrotowy w siłę napędową, co jest szczególnie istotne w silnikach o wysokim momencie obrotowym.
Uzupełnieniem niezwykle bogatej oferty silników nowego Audi A6 Avant jest funkcjonalna 6-stopniowa przekładnia manualna. Jest ona łatwa w obsłudze, zapewnia mniejsze zużycie paliwa oraz większy komfort jazdy.
Napęd Quattro:
Dynamika jazdy, którą cenią sobie najbardziej wymagający kierowcy, została w Audi A6 Avant osiągnięta poprzez umiejętne połączenie szybkiej, sportowej jazdy z pewnym i bezpiecznym hamowaniem. Umożliwia to stały napęd na cztery koła quattro. Wykorzystując centralny mechanizm różnicowy, gwarantuje optymalny rozdział sił napędowych odpowiednio na oś przednią lub tylną. Pełni on rolę kontrolera rozdziału mocy. Jego zalety można docenić szczególnie na odcinkach dróg bogatych w zakręty, gdzie quattro zapewnia bardziej sportową i dynamiczną jazdę.
Zawieszenie:
Najbardziej wymagającym kierowcom Audi A6 Avant oferuje opcję adaptive air suspension - elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne, które dopasowuje automatycznie układ jezdny do warunków nawierzchni oraz reguluje jego wysokość. Sprawia to, że niezależnie od stopnia obciążenia, układ ten zapewnia doskonałą zwrotność samochodu i wysoki komfort jazdy.
Kierowca ma do wyboru trzy ustawienia, znajdujące się na panelu Multi Media Interface, które obniżają bądź podnoszą nadwozie w zależności od warunków nawierzchni i stylu jazdy. Tryb komfort zapewnia szczególną wygodę jazdy, gdyż wysokość nadwozia nawet przy większych prędkościach nie ulega zmianie. Po wybraniu trybu dynamic nadwozie obniża się o 15 mm, co przy optymalnym dostosowaniu układu amortyzacyjnego, gwarantuje lepszą zwrotność. Natomiast stosowany przy prędkościach poniżej 80 km/h tryb lift podnosi nadwozie o 15 mm.
Wyposażenie standardowe:
ABS z ESP
Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera
Poduszki powietrzne boczne przód + chroniące głowy (kurtyna powietrzna)
Czteroramienna kierownica skórzana
Wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jazdy (Servotronic)
Regulacja położenia kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach
System MMI basic z radiem MMI i odtwarzaczem CD
Wyświetlacz monochromatyczny
Klimatyzacja automatyczna (bez wyświetlacza LCD)
Klimatyzacja automatyczna plus (dla wersji 4.2q)
Tapicerka tkaninowa Meridian
Tapicerka skórzana Volterra (dla wersji 4.2q)
Manualna regulacja wysokości foteli przednich
Elektryczne podparcie kręgosłupa w przednich fotelach (dla wersji 4.2q)
Dzielone i składane oparcie tylnej kanapy
Czujnik kontroli pasów bezpieczeństwa
Dźwignia zmiany biegów obszyta skórą
Elementy dekoracyjne ze stopu aluminium Radial
Elementy dekoracyjne z drewna szlachetnego Nußbaum (orzech) w odcieniu brązowym (dla wersji 4.2q)
Dywaniki welurowe z przodu
Lampki do czytania przód/tył
Podświetlane lusterka do makijażu
Elektrycznie opuszczane szyby przód/tył
Centralny zamek sterowany falami radiowym
Wewnętrzna blokada centralnego zamka
Autoalarm fabryczny (dla wersji 4.2q)
Immobiliser
Elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne w kolorze nadwozia
Czujnik zmierzchowy świateł z czujnikiem deszczu
Elektryczna regulacja zasięgu reflektorów
Reflektory p/mgielne
Reflektory ksenonowe z układem zmywania (dla wersji 4.2q)
Listwy ozdobne wokół szyb w kolorze srebrnym (dla wersji 3.0 TDI, 3.2 FSI i 4.2q)
Listwy ozdobne wokół szyb w kolorze czarnym (dla wersji 2.0 TDI, 2.7 TDI i 2.4 )
Obręcze ze stopów lekkich 9-ramienne z oponami 205/60 R16 (dla wersji 2.0 TDI i 2.4)
Obręcze ze stopów lekkich 7-ramienne z oponami 225/55 R16 (dla wersji 2.7 TDI, 3.0 TDI, 3.2 FSI)
Obręcze ze stopów lekkich 16-ramienne z oponami 225/50 R17 (dla wersji 4.2q)
Koło zapasowe normalnej wielkości
System szyn po obu stronach bagażnika
Śruby zabezpieczające przed kradzieżą
Zbiornik paliwa 80l. (dla wersji z napędem quattro)
Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
Reling dachowy w kolorze srebrnym
Dane techniczne Audi A6 Avant 4.2 335 KM (246kW), quattro, tiptronic:
Silnik
Pojemność cm³
4163
Moc kW (KM) / obr./min.
246(335) /6600
Moment Nm / obr./min.
420/3500
Wymiary
Dług. x szer. x wys. (mm)
4933 x 1855 x 1463
Rozstaw osi (mm)
2843
Rozstaw kół - przód/tył (mm)
1612/1618
Pojemność bagażnika (l)
565/1660
Pojemność zbiornika paliwa (l)
80
Masa / Pojemności
Masa własna/dopuszczalna (kg)
1805/2435
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)
6,2
Prędkość maksymalna, km/h
250
Zużycie paliwa
Zużycie paliwa poza miastem/w mieście (w l/100km)
8,9-9,0/16,6-16,7
Komfort:
Przyjemność podróżowania Audi A6 Avant jest szczególnie odczuwana na długich trasach. Doskonale wyprofilowane fotele zapewniają plecom odpoczynek, a nowoczesny system nagłaśniający DSP Soundsystem nadaje muzyce całkiem inny wymiar. Komfort podróży podkreśla również przestronne wnętrze, wyposażone w wiele funkcjonalnych i eleganckich dodatków.
Nad bezpiecznym dotarciem do celu czuwa szereg inteligentnych rozwiązań takich jak np. umieszczony w przedniej szybie czujnik deszczu, włączający wycieraczki zaraz po tym, gdy pierwsze krople spadną na szybę, czy zapewniający doskonałe oświetlenie drogi, włączający się po zapadnięciu zmroku, czujnik zmierzchowy świateł.
Audi A6 Avant zapewnia również komfort przy parkowaniu. Dostosowujący się do prędkości jazdy, układ wspomagający servotronic, ułatwia prowadzenie kierownicy przy małych prędkościach. Przy większych prędkościach przenosi on lekki opór na kierownicę, przyczyniając się do zwiększenia bezpieczeństwa i stabilności.
W nowym Audi A6 Avant nie ma już hamulca ręcznego, dzięki czemu wnętrze samochodu jest bardziej przestronne, a obsługa staje się prosta i wygodna. Za zabezpieczenie pojazdu podczas postoju odpowiada elektromechaniczny hamulec postojowy, zwalniany automatycznie po naciśnięciu pedału gazu.
Bezpieczeństwo:
Konstruktorzy Audi nieustannie pracują nad zapewnieniem jak największego bezpieczeństwa pasażerom w razie kolizji. Sztywna i stabilna konstrukcja kabiny pasażerskiej, wykonana z mocnych i odpornych tworzyw oraz nowoczesne technologie łączeń stanowią podstawę wysokich standardów bezpieczeństwa w Audi A6 Avant.
Podczas zderzenia czołowego pasażerów chronią lepiej zabezpieczona strefa zgniotu oraz przestrzeń dla nóg. Nowe Audi A6 Avant wyposażone jest standardowo w poduszkę powietrzną dla kierowcy i pasażera, w boczne poduszki powietrzne oraz chroniącą głowy pasażerów kurtynę powietrzną sideguard.
Wszystkie pięć miejsc w samochodzie zabezpieczono trójpunktowymi, bezwładnościowymi pasami bezpieczeństwa z ogranicznikiem, a fotele przednie wyposażone zostały w napinacze pasów.
W przypadku uderzenia w tył pojazdu aktywne zagłówki pochylają się do przodu, zmniejszając odległość między oparciem a głową, a tym samym chroniąc szczególnie wrażliwy odcinek szyjny kręgosłupa przed obrażeniami.
Koncepcja bezpieczeństwa aktywnego Audi A6 Avant obejmuje systemy: ABS, ASR, EDS, EBV, ESP, które czuwają nad tym, by uaktywnienie bezpieczeństwa biernego nie było konieczne.
System EDS, w przypadku poślizgu jednego z kół napędowych, wyhamowuje to koło i przenosi moment obrotowy na koło przeciwległe. Natomiast w razie poślizgu podczas przyspieszania, następuje ingerencja układu antypoślizgowego ASR, który redukując moc silnika przywraca pojazdowi stabilność i optymalny tor jazdy.
Podczas hamowania niezwykle przydatny okaże się EBV - elektroniczny rozdział siły hamowania, który skraca drogę hamowania przenosząc siłę hamowania, w zależności od sytuacji, na jedną z osi.
Szybka, sportowa jazda to jedna strona dynamiki jazdy. Drugą stanowi pewne i bezpieczne hamowanie. W Audi A6 Avant zadanie to spełnia układ hamulcowy z rozszerzonym systemem ESP. Dostosowuje on siłę hamowania do sytuacji oraz sam przygotowuje proces hamowania np. podczas jazdy na mokrej nawierzchni okładziny hamulcowe lekko stykają się z tarczami hamulcowymi, dzięki czemu tarcze zawsze pozostają suche.
Post został pochwalony 0 razy
|
|