admin14kajetan
Administrator
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/25 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 20:24, 12 Lut 2006 Temat postu: Skrzynie biegów Alfy |
|
|
Skrzynie biegów Alfa Romeo
Przyjemność z jazdy, styl Alfa Romeo.
Mocy silników towarzyszy gama skrzyń biegów, oferujących wysoki stopień precyzji, ciche i bezwibracyjne działanie oraz łatwość zmiany biegów w dowolnych warunkach.
Selespeed
Zaletą jest jazda bez konieczności odrywania rąk od kierownicy i możliwość stałego skoncentrowania uwagi na drodze. Selespeed to sekwencyjna, nie wymagająca korzystania ze sprzęgła skrzynia biegów, obsługiwana z koła kierownicy. Posiada ona pełną synchronizację biegów, umożliwia uniknięcie spadku obrotów, a w efekcie skraca czas zmiany biegów. Biegi zmienia się przy pomocy dwóch przycisków umieszczonych na kole kierownicy: po prawej stronie do zmiany biegów na wyższy, po lewej do redukcji. Ponadto skrzynia wyposażona jest w przypominającą joystick dźwignię i automatyczną funkcję do jazdy miejskiej City. Dostępna w wersji 2.0 modeli Alfa 147, 156 i Sportwagon.
Automatyczne skrzynie biegów
Sportronic
Automatyczna skrzynia biegów to przyjemność z jazdy. System współpracuje z jednostką sterującą układu ABS, analizując szybkość poszczególnych kół, wyczuwając zakręty oraz mokrą nawierzchnię i słabą przyczepność. Liczba obrotów i pozycja pedału gazu określają bieżący styl jazdy kierowcy. Po przeanalizowaniu danych w czasie realnym system Sportronic wybiera najlepszą reakcję, odpowiadającą danej sytuacji. Dysponując dwoma trybami działania, system Sportronic umożliwia kierowcy przełączenie w dowolnym momencie z funkcji automatycznej na ręczną, sekwencyjną. Po przesunięciu dźwigni w specjalną pozycję poza polem pozycji automatycznych włącza się w pełni automatyczny program sportowy. Przesuwając dźwignię do przodu lub do tyłu, kierowca może w dowolnym momencie zmienić bieg na wyższy lub niższy. Sportronic dostępny jest wyłącznie w Alfie 166.
6-biegowa skrzynia biegów
Dzięki zastosowaniu nadbiegu, przełożenia są krótsze, co wpływa na optymalizację osiągów i zapewnia precyzyjniejsze dobranie prędkości obrotowych silnika i momentu obrotowego. Wyposażona w podwójne, amortyzowane koło zamachowe, przyczyniające się do utrzymania niskiego poziomu hałasu.
Skrzynia dostępna w modelach Alfy wyposażonych w silniki 1.9 i 2.4 Mulijet 16v oraz w silnikach V6 26V i 2.0 TS dostępnych w modelu Alfa 166.
Post został pochwalony 0 razy
|
|