admin14kajetan
Administrator
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/25 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 20:22, 12 Lut 2006 Temat postu: Silniki Alfy Romeo |
|
|
Silniki Alfa Romeo
Oczywistą kwestią dla miłośników jazdy jest temperament silników Alfa Romeo, niezależnie od tego, czy jest to najnowszej generacji Twin Spark 16 V, jednostka 2.0 JTS z bezpośrednim wtryskiem, 24-zaworowy V6, Unijet diesel czy nowy 1.9 JTD 16v Multijet o mocy 150 KM.
Ich nowoczesna konstrukcja zapewnia ogromną moc i dużą elastyczność nawet przy niskich prędkościach obrotowych, a szeroka gama pojemności skokowych gwarantuje doskonałe, jedne z najlepszych w każdej z klas, osiągi pod względem momentu obrotowego i mocy.
Twin Spark
Technologia, osiągi, niezawodność i przyjazny dla środowiska charakter to główne zalety silników Twin Spark.
Twin Spark oznacza, że silnik wyposażony jest w podwójny zapłon, tzn. na każdy cylinder przypadają dwie świece zapłonowe. Polepsza to spalanie mieszanki paliwowej, a to z kolei przekłada się na lepsze osiągi, ograniczenie zużycia paliwa i obniżony poziom emisji spalin. To doskonałe silniki, równo oddające moc i żywo reagujące, a przy tym pozostające pod pełną kontrolą kierowcy. Występują w czterech odmianach, z których każda zapewnia doskonałe spalanie i wysoką elastyczność. Silniki Twin Spark to wyraz ewolucji i ucieleśnienie doświadczenia Alfa Romeo.
1.6 TWIN SPARK 105 KM
1598 cm3
KW 77 (105 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 5600 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 4200 obr. na min.
1.6 TWIN SPARK 120 KM
1598 cm3
KW 88 (120 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 6200 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 4200 obr. na min.
Alfa 147 oferowana jest w wersji z jednostką 1.6 Twin Spark o mocy 105 KM lub 120 KM, zaś Alfa 156 i Sportwagon z jednostką o mocy 120 KM.
1.8 TWIN SPARK
1747 cm3
KW 103 (140 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 6500 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 3900 obr. na min.
Wersja 1.8 wykorzystuje system dolotowy o zmiennej geometrii. Przewody dolotowe, sterowane centralką wtrysku, działają z różną szybkością i mają różną długość w zależności od prędkości obrotoweji i obciążenia silnika. Są krótsze, gdy konieczne jest uzyskanie maksymalnej mocy, i wydłużają się przy mniejszej prędkości obrotowej silnika. Efektem jest większa elastyczność silnika, co oznacza podwyższenie jego mocy i lepszą pracę przy niższych prędkościach. Jednostka dostępna jest w modelu Alfa GT, Alfa 156 i Sportwagon.
2.0 TWIN SPARK
1970 cm3
KW 110 (150 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 6300 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 3800 obr. na min.
Cztery cylindry w układzie rzędowym
Podwójny wałek rozrządu
Cztery zawory na cylinder
Klasyczny dwulitrowy silnik Alfa Romeo oferuje teraz jeszcze lepsze osiągi. Dostępny w modelach 147 i 166.
V6 24 v
Moc to emocje, a silnik V6 24V zaskakuje nawet najlepszych kierowców. Pełna moc tej sześciocylindrowej jednostki jest w istocie zdumiewająca, podobnie jak jej równa praca. Zdecydowany, równo pracujący i solidny przy wszystkich szybkościach, to jeden z najlepszych silnik w tej kategorii, skonstruowany z myślą o doskonałych osiągach.
2.5 V6 24V
2492 cm3
KW 138-141 (188-192 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 6300 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 5000 obr. na min.
Filozofia konstrukcji: elektroniczny pedał gazu jak w samochodach Formuły 1. Usunięto wszystkie możliwe połączenia mechaniczne, pedał gazu wysyła impuls elektryczny do jednostki sterującej silnika, która kontroluje otwarcie przepustnicy. Mapa jednostki sterującej umożliwia wprowadzanie bardzo szczegółowych regulacji układu przyspieszania do systemu, co z kolei zapewnia ogromne korzyści pod względem emisji spalin, zużycia paliwa i ogólnego działania. Układ smarowania, obejmujący natryskiwanie oleju na denko tłoków, podwyższa właściwości chłodzące. Platynowe świece zapłonowe, hydrauliczne popychacze i automatyczne napinacze ograniczają zakres czynności przeglądowych (pierwszy przegląd po 100000 Km). Jednostka dostępna w modelu Alfa 166.
3.0 V6 24V
2959 cm3
KW 160-162 (218-220 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 6300 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 5000 obr. na min.
Mocny silnik, posiadający wszystkie zalety i potencjał jednostki 2.5 V6 24V, blok silnika i ustawione pod kątem 60° bloki cylindrów wykonane wyłącznie z lekkich stopów i wielozaworowy rozrząd. Wyposażony ponadto w dwa wałki rozrządu na każdą z głowic i cztery zawory na cylinder. Dostępny w modelu Alfa 166.
3.2 V6 24V
3179 cm3
KW 176 (240 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 6200 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 4800 obr. na min.
W pracach konstrukcyjnych nad tym silnikiem inżynierom pozostawiono całkowicie wolną rękę. W porównaniu z wersją trzylitrową, ta jednostka zapewnia większą moc, wynikającą ze zmian wprowadzonych w rozrządzie, układzie paliwowym i systemach elektronicznych. Modyfikacje wału korbowego zaowocowały podwyższeniem pojemności skokowej do 3,2 litra i wydłużeniem skoku tłoka do 78 mm. Prace te miały na celu nie tylko podwyższenie osiągów, maksymalnego momentu obrotowego i mocy, ale także zapewnienie równego oddawania mocy przy niskich prędkościach obrotowych. Wprowadzono też inne zmiany: układ chłodzenia został udoskonalony, skrzynia biegów została wyposażona w nowe wałki, a układ wydechowy został zestrojony zgodnie z wymaganiami nowego rozrządu. Jednostka doskonale sprawdza się również w warunkach codziennej eksploatacji. Jednostka dostępna jest w Alfach GT oraz 166.
JTS
Silnik JTS to jeden z ostatnich produktów Alfa Romeo i zarazem pierwszy silnik nowej generacji. Całkowicie przeprojektowany, najnowszy silnik z wysokociśnieniowym wtryskiem bezpośrednim. Efektem jest potężny krok do przodu pod względem osiągów przy zachowaniu pojemności skokowej i zużycia paliwa na niezmienionym poziomie. Dostępny w modelach Alfa 156, Sportwagon i GT.
2.0 JTS
1970 cm3
KW 121 (165 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 6400 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 3250 obr. na min.
JTD
Nowy rozdział w historii silników wysokoprężnych Alfa Romeo i kamień milowy w rozwoju technologicznym samochodów. Opatentowany przez Fiat Group system Unijet umożliwia wykorzystanie tej samej zasady wtrysku sterowanego elektronicznie, jaka wykorzystywana jest w silnikach benzynowych. Nowością technologiczną jest wykorzystanie wysokiego ciśnienia, układu wtrysku Common Rail, wyposażonego w elektromagnetyczne wtryskiwacze, kontrolowane przez jednostkę sterującą. Hydrauliczny układ wtrysku zostaje zastąpiony elektronicznym. Efektem jest wyższa moc, lepsze osiągi i większa elastyczność przy cichszej pracy i ograniczonym zużyciu paliwa.
1.9 JTD 100 KM
1910 cm3
KW [73.5] (100 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 4000 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy(200 Nm) przy 1750 obr. na min. Jednostka napędowa dostępna w modelu Alfa 147.
1.9 JTD
1910 cm3
KW 81 (115 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 4000 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 2000 obr. na min.
Silnik Alfa Romeo JTD w nowej, czterocylindrowej wersji o pojemności 1.9 litra, wyposażony w turbosprężarkę Garret o zmiennej geometrii łopat turbiny, osiągający moc 115 KM, wykorzystujący zalety elektronicznego układu wtrysku bezpośredniego Common Rail direct, zapewniający lepsze osiągi, wyższy moment obrotowy i moc oraz niższy poziom hałasu. Dostępny w modelach Alfa 147, 156 i Sportwagon.
2.4 JTD
2387 cm3
KW 110 (150 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 4000 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 1800 obr. na min.
Jednostka 2.4 JTD to nowy wymiar turbodoładowanych silników wysokoprężnych. Elektronicznie sterowany układ wtrysku bezpośredniego Common Rail zapewnia lepsze i wydajniejsze działanie, większą elastyczność i cichszą pracę. Duże wrażenie robi ograniczenie poziomu zużycia paliwa, a turbosprężarka Garret GT 2256V o zmiennej geometrii łopat turbiny zapewnia świetne osiągi, zarówno przy niskich, jak i przy najwyższych prędkościach. Dostępny w modelu Alfa 166.
JTD Multijet
System Multijet sprawia, że jednostka 1.9 JTD to pierwszy silnik z układem wtrysku Common Rail drugiej generacji na świecie. Jego tajemnicą jest jednostka sterująca, która elektronicznie otwiera i zamyka wtryskiwacze. System ten sprawia, że liczba wtrysków w każdym cyklu jest większa w porównaniu do dwóch cykli stosowanych obecnie. Spalana jest taka sama ilość paliwa, ale podawana jest ona w kilku partiach i spalana stopniowo. Efektem jest podwyższenie osiągów o 6-7%, niższy poziom hałasu i emisji spalin, co powoduje ogólnie lepsze działanie samochodu.
1.9 JTD Multijet 16V
1910 cm3
KW 103-110 (140-150 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 4000 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 2000 obr. na min.
Nowa generacja silników wysokoprężnych Alfa Romeo jest jeszcze mocniejsza. Dostępny w modelach Alfa 147, 156, Sportwagon, Crosswagon, Q4 i GT.
2.4 JTD Multijet 16V
2387 cm3
KW 129 (175 KM-EEC)
Moc maksymalna osiągana przy 4000 obr. na min.
Maksymalny moment obrotowy osiągany przy 2000 obr. na min.
Dostępny w modelach 156, Sportwagon i 166.
Post został pochwalony 0 razy
|
|