Forum O samochodach Strona Główna O samochodach
Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszego forum!!!
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Alfa 159 zdobywa prestiżowe pięć gwiazdek Euro NCAP

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> Alfa Romeo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin14kajetan
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 7:35, 13 Lut 2006    Temat postu: Alfa 159 zdobywa prestiżowe pięć gwiazdek Euro NCAP

Alfa 159 zdobywa prestiżowe pięć gwiazdek Euro NCAP i osiąga szczyt w segmencie pod względem bezpieczeństwa. Chodzi tu o ważną nagrodę, która po raz kolejny potwierdza szczególną wagę, jaką Fiat Auto przykłada do kwestii związanych z bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów. Zresztą Alfa Romeo 159 jest samochodem zaprojektowanym i zbudowanym tak, aby otrzymać jakość bez kompromisów.
Taka koncepcja była realizowana na wszystkich etapach tworzenia samochodu, od projektu przez niezliczone testy, którym poddano samochód, aż po proces produkcyjny. Ponadto w przypadku Alfy 159 "jakość" oznacza również jakość dynamiczną na szczycie kategorii, otrzymaną dzięki zastosowaniu wyrafinowanego zawieszenia i dzięki wysokiej sztywności skrętnej nadwozia.
A dokładnie, dzięki nowemu projektowi "Alfa 159" włoski producent chce się uplasować na szczycie jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne. Specjalnie w tym celu włoscy inżynierowie Alfa Romeo zaprojektowali i opracowali nową platformę "premium", która wykorzystuje wysokiej jakości materiały, blachy wielowarstwowe i spawanie laserowe. Z punktu widzenia struktury nadwozie poddano wielu zabiegom, jak np. sztywno łączone elementy wzdłużne, zarówno poprzecznie, jak i pionowo; trzy linie obciążenia w części przedniej; podłużnice ciągnące się wzdłuż całego samochodu; zintegrowane struktury i zwiększenie punktów spawania odpowiednio do węzłów strukturalnych. Dzięki temu osiągnięto niezwykłą sztywność skrętną nadwozia, plasującą samochód na szczycie segmentu: ponad 180.000 daNm/rad. Poza tym Alfa 159 oferuje do ośmiu poduszek powietrznych (wśród których wyróżniają się ochraniające kolana kierowcy i pasażera oraz boczne rozciągające się wzdłuż całej powierzchni przeszklonej); innowacyjne systemy pasów bezpieczeństwa (napinacz z ogranicznikiem); oraz przednie siedzenia z systemem "aktywnego zagłówka", który w przypadku uderzenia z tyłu przybliża zagłówek do karku osoby siedzącej.

Ponadto Alfa 159 charakteryzuje się niezwykłą przyczepnością do podłoża, która od zawsze wyróżniała wszystkie modele Alfa Romeo. Jest to zasługa nowego zawieszenia (z przodu - wielowahaczowe, z tyłu - typu multilink) oraz wyjątkowo precyzyjnego układu kierowniczego (najbardziej bezpośrednie przełożenie w samochodach seryjnych typu limuzyna i o bardzo małej średnicy skrętu). Co więcej, ta nowa prestiżowa limuzyna wyposażona jest w liczne elektroniczne systemy kontroli zachowania dynamicznego takie, jak wyrafinowany system VDC (Vehicle Dynamic Control – adaptacja systemu ESP), antypoślizgowy system ASR (Anti Slip Regulation), funkcja HBA (Hydraulic Brake Assistance), które są aktywowane podczas hamowania awaryjnego, ABS z EBD oraz, na koniec, system Hill Holder ułatwiający ruszanie pod górę.

Te wszystkie rozwiązania sprawiają, że Alfa 159 staje się nowym punktem odniesienia dla segmentu w zakresie bezpieczeństwa, czego dowodzi również pięć gwiazdek Euro NCAP uzyskanych w najtrudniejszych testach, podczas których wzięto pod uwagę wszystkie możliwe typy wypadków (zderzenia przednie, boczne, tylne oraz wywrócenie auta i pożar), z uwzględnieniem różnych prędkości, przy których mogą zajść zderzenia, różnych rodzajów przeszkód oraz ochrony osób o różnych cechach fizycznych, często bardzo się różniących między sobą.






Na najbliższym Salonie Samochodowym w Genewie, odbędzie się światowa prapremiera, Alfy 159 Sportwagon i Alfy Spider. Te dwa spektakularne modele kompletują zatem gamę modeli Alfa Romeo, gamę, która kształtuje wizerunek marki na najbliższą przyszłość.

Alfa 159 Sportwagon to kwintesencja włoskiego stylu, osiągów i czerpania przyjemności z prowadzenia prawdziwego sportowego samochodu. Nowy Sportwagon zapewnia wszechstronność zastosowań, komfort i przestronność jakiej oczekujemy od luksusowego kombi. Długość samochodu pozostała niezmieniona w stosunku do Alfy 159 w wersji sedan i wynosi 4 660 mm. Geniusz włoskich projektantów zapewnił nowej Alfie Sportwagon sportowe rysy nadwozia, bez charakterystycznej dla samochodów kombi "nadwagi" wynikającej z dodatkowej powierzchni bagażowej. Gładkie linie biegnące wzdłuż dachu przywołują na myśl samochody coupé, podobnie jak spojler dachowy i "ostra", lecz opływowa forma nadwozia. Z drugiej strony, funkcjonalne i przestronne wnętrze gwarantuje pasażerom komfortowe warunki podróżowania i znaczącą przestrzeń ładunkową. Możemy więc powiedzieć, że Alfa 159 Sportwagon zapewnia osiągi i właściwości jezdne samochodu sportowego, a ponadto oferuje pojemny przedział bagażowy, jakiego oczekujemy od luksusowego kombi oraz wszechstronność i funkcjonalność wnętrza odpowiadającą stylowi i wymaganiom dzisiejszego stylu życia.

Gama Alfy 159 Sportwagon składa się z 2 lub 3 wersji (w zależności od rynku), 12 kolorów nadwozia i 5 odcieni wnętrza. Ponadto, dostępne są trzy nowe silniki JTS wyposażone w system wysokociśnieniowego wtrysku bezpośredniego i regulatorami fazy o pracy ciągłej na każdym wałku rozrządu (silniki 3.2 V6 24v 260 KM, 2.2 185 KM i 1.9 160 KM) oraz trzy silniki turbodiesel Multijet ( 2.4 JTDM 20v 200 KM, 1.9 JTDM 16v 150 KM i 1.9 JTDM 8v 120 KM). Wszystkie silniki połączono z nowymi 6-biegowymi skrzyniami biegów. W niektórych wersjach dostępne będą skrzynie automatyczne oraz system MTA Selespeed, również 6-biegowe. Możliwość wyboru spośród dostępnych wersji, poziomu wyposażeń i zastosowanych innowacji technologicznych pozwoli zaspokoić gusta nawet najbardziej wymagających klientów.

W Genewie debiutuje również Alfa Spider, która, z jednej strony nawiązuje do chlubnej tradycji Alfy Romeo w tym segmencie (Giulietta Spider z lat'50 poprzez Duetto oraz modele z lat '90); a z drugiej proponuje awangardowe rozwiązania w dziedzinie mechaniki i zespołów napędowych.

Nowy Spider imponuje rozmiarami - 1 830 mm szerokość, 4 396 mm długość i 1 367 mm wysokości - charakteryzuje się tylnymi wydłużonymi światłami i czterema zakończeniami układu wydechowego, podkreślając tym samym duży temperament pojazdu. Wnętrze Alfy Spider jest komfortowe i wyszukane, dzięki zastosowaniu najlepszych materiałów i nowoczesnych urządzeń (montowanych seryjnie w zależności od wersji): zaczynając od klimatyzacji dwustrefowej, systemu teleinformatycznego Connect, systemu dynamicznej kontroli samochodu VDC po tempomat i wykończeniom deski rozdzielczej wykonanym z aluminium. Spider dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia, klient ma możliwość wyboru Alfy Spider z doskonałym silnikiem 2.2 JTS o mocy 185 KM lub potężnym silnikiem 3.2 JTS o mocy 260 KM.

Obydwa modele Alfy Romeo zapewniają doskonałe właściwości jezdne, dzięki przedniemu zawieszeniu o sprawdzonej konstrukcji dwuwahaczowej i tylnemu Multilink. Sportowe osiągi i prowadzenie Alfy 159 Sportwagon i Alfy Spider przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego komfortu jazdy, zostały uzyskane dzięki odpowiedniemu zestrojeniu zawieszenia i układu jezdnego oraz zintegrowanemu nowoczesnemu napędowi "Q4" (dostępny w wersji 3.2 260 KM). Na tym nie koniec, podobnie jak Alfa 159 sedan, która ostatnio uzyskała wynik 5 gwiazdek w testach Euro NCAP, dwa nowe modele Alfy Romeo również potwierdzają wyjątkowe znaczenie jakie projektanci przywiązują do aspektów bezpieczeństwa. Warto też podkreślić, że samochody te wyposażone zostały w najnowocześniejsze urządzenia elektroniczne kontrolujące dynamikę pojazdu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez admin14kajetan dnia Pon 7:37, 13 Lut 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin14kajetan
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 7:36, 13 Lut 2006    Temat postu: Alfa 159 zdobywa pięć gwiazdek Euro NCAP

Alfa 159 zdobywa prestiżowe pięć gwiazdek Euro NCAP i osiąga szczyt w segmencie pod względem bezpieczeństwa. Chodzi tu o ważną nagrodę, która po raz kolejny potwierdza szczególną wagę, jaką Fiat Auto przykłada do kwestii związanych z bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów. Zresztą Alfa Romeo 159 jest samochodem zaprojektowanym i zbudowanym tak, aby otrzymać jakość bez kompromisów.
Taka koncepcja była realizowana na wszystkich etapach tworzenia samochodu, od projektu przez niezliczone testy, którym poddano samochód, aż po proces produkcyjny. Ponadto w przypadku Alfy 159 "jakość" oznacza również jakość dynamiczną na szczycie kategorii, otrzymaną dzięki zastosowaniu wyrafinowanego zawieszenia i dzięki wysokiej sztywności skrętnej nadwozia.
A dokładnie, dzięki nowemu projektowi "Alfa 159" włoski producent chce się uplasować na szczycie jeśli chodzi o bezpieczeństwo bierne. Specjalnie w tym celu włoscy inżynierowie Alfa Romeo zaprojektowali i opracowali nową platformę "premium", która wykorzystuje wysokiej jakości materiały, blachy wielowarstwowe i spawanie laserowe. Z punktu widzenia struktury nadwozie poddano wielu zabiegom, jak np. sztywno łączone elementy wzdłużne, zarówno poprzecznie, jak i pionowo; trzy linie obciążenia w części przedniej; podłużnice ciągnące się wzdłuż całego samochodu; zintegrowane struktury i zwiększenie punktów spawania odpowiednio do węzłów strukturalnych. Dzięki temu osiągnięto niezwykłą sztywność skrętną nadwozia, plasującą samochód na szczycie segmentu: ponad 180.000 daNm/rad. Poza tym Alfa 159 oferuje do ośmiu poduszek powietrznych (wśród których wyróżniają się ochraniające kolana kierowcy i pasażera oraz boczne rozciągające się wzdłuż całej powierzchni przeszklonej); innowacyjne systemy pasów bezpieczeństwa (napinacz z ogranicznikiem); oraz przednie siedzenia z systemem "aktywnego zagłówka", który w przypadku uderzenia z tyłu przybliża zagłówek do karku osoby siedzącej.

Ponadto Alfa 159 charakteryzuje się niezwykłą przyczepnością do podłoża, która od zawsze wyróżniała wszystkie modele Alfa Romeo. Jest to zasługa nowego zawieszenia (z przodu - wielowahaczowe, z tyłu - typu multilink) oraz wyjątkowo precyzyjnego układu kierowniczego (najbardziej bezpośrednie przełożenie w samochodach seryjnych typu limuzyna i o bardzo małej średnicy skrętu). Co więcej, ta nowa prestiżowa limuzyna wyposażona jest w liczne elektroniczne systemy kontroli zachowania dynamicznego takie, jak wyrafinowany system VDC (Vehicle Dynamic Control – adaptacja systemu ESP), antypoślizgowy system ASR (Anti Slip Regulation), funkcja HBA (Hydraulic Brake Assistance), które są aktywowane podczas hamowania awaryjnego, ABS z EBD oraz, na koniec, system Hill Holder ułatwiający ruszanie pod górę.

Te wszystkie rozwiązania sprawiają, że Alfa 159 staje się nowym punktem odniesienia dla segmentu w zakresie bezpieczeństwa, czego dowodzi również pięć gwiazdek Euro NCAP uzyskanych w najtrudniejszych testach, podczas których wzięto pod uwagę wszystkie możliwe typy wypadków (zderzenia przednie, boczne, tylne oraz wywrócenie auta i pożar), z uwzględnieniem różnych prędkości, przy których mogą zajść zderzenia, różnych rodzajów przeszkód oraz ochrony osób o różnych cechach fizycznych, często bardzo się różniących między sobą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin14kajetan
Administrator



Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 7:38, 13 Lut 2006    Temat postu: Nowe wersje Alfy Romeo w nowych promocyjnych cenach.

Rok 2006 Alfa zaczyna od mocnego uderzenia. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wielu miłośnikom marki Alfa Romeo, oferta została wzbogacona o nowe wersje w bardzo atrakcyjnych i konkurencyjnych cenach. Ponadto od dnia 16 stycznia br. obowiązuje nowy, promocyjny cennik na wszystkie wersje Alfy 147 Alfy 159, Alfy Crosswagon i niektóre wersje Alfy GT.

Alfa 147

Gama tego modelu została wzbogacona o wersje Impression z silnikami 1,6 TS; 1,9 JTDM i wersję Progression z silnikiem 1,6 TS.

Wyposażenie wersji 1,6 TS, której cena wynosi 59 900 zł, obejmuje m.in.
- ABS
- Poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe
- Regulacja wysokości fotela kierowcy
- Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach
- Lusterka boczne elektrycznie regulowane i ogrzewane
- Szyby otwierane elektrycznie - przód
- Wspomaganie kierownicy
- Zdalnie sterowany centralny zamek
- Zawieszenie komfortowe
- Regulacja wysokości przednich pasów bezpieczeństwa
- Trzy zagłówki na tylnej kanapie
- Przystosowanie do montażu radia (głośniki, antena, okablowanie)
- Podłokietnik z tyłu
- Fotel kierowcy z manulanie ustawianym odcinkiem lędźwiowym
- Siatka przytrzymująca bagaż w przestrzeni bagażowej

Alfa 156 Sportwagon
Na rynku nadal będzie dostępna w ofercie Alfa 156 Sportwagon w wzbogaconej wersji Progression, z silnikami 1,6 TS i 1,9 JTDM.

Wyposażenie wersji z silnikiem 1,6 TS zawiera m.in. w standardzie:
- Filtr cząstek stałych (EURO 4)
- Przyciski na kierownicy sterujące radiem i telefonem
- Skórzana kierownica i dźwignia zmiany biegów
- System VDC (adaptacja systemu ESP)
- Tempomat
- Felgi aluminiowe 16"
- Radio CD
- Koło zapasowe dojazdowe

Alfa 159
Podobnie jak w Alfie 147 - gama tego modelu została wzbogacona o wersje Impression z silnikami 1,8 MPI; 1,9 JTS; 1,9 JTDM.

Wyposażenie np. Alfy 159 Impression, z silnikiem 1,8 MPI, zawiera m.in.:
- Poduszki powietrzne przednie dwustopniowe z czujnikiem obecności pasażera
- Poduszki powietrzne boczne z przodu
- Poduszki powietrzne nadokienne (kurtyny windowbag)
- Poduszka powietrzna chroniąca kolana kierowcy
- Zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego
- Trzeci tylny zagłówek
- Radio CD
- Wyłącznik poduszek powietrznych po stronie pasażera
- Klimatyzacja manualna
- Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne

Alfa GT
Ten model został wzbogacony o wersję Impression z silnikiem 1,9 JTDM.

Wyposażenie tej nowej wersji zawiera m.in.:
- Poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe
- ABS
- Wnęka na narty
- Koło kierownicy i dźwignia zmiany biegów obszyte skórą
- Tempomat (Cruise Control)
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Radio CD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum O samochodach Strona Główna -> Alfa Romeo Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin